Gå til innhold

Sennheiser PC150


sparks

Anbefalte innlegg

Mornsann. På lørdag bestilte jeg et headsett, mer nøyaktig Sennheiser PC150 siden bruttern har begynt å klage på at gaming med høytalere funker ikke! Jeg hadde først tenkt til å kjøpe meg Plantronics DSP500 men da jeg prøvde de var jeg ikke helt fornøyd. Så jeg bestilte dette, mye billigere er det og!

 

 

Her har dere et bilde av dette lekre headsettet

 

shpc150.jpg

 

Esken var stor og fin, ledningene var fint surret opp og intet problem å få den ut av pakken. Jeg plugget den inn i Høytaler og mikrofon utgangen og startet pcen. Tok på meg headsettet, og fyfader, det var MEGET behagelig på! Lett, justerbart, klemmer ikke ihjelp ørene, store puter som ikke moser ørene. Putene sitter "på" øret, ikke over slik at det dekker ikke hele øret, dermed kan den som sitter ved siden av deg fint høre om en archer dør i Warcraft, som jeg nå bruker headsettet til.

 

Jeg tenkte at jeg ville teste headsettet med en sang først, siden når jeg kom hjem var nettet nede. Jeg startet Metallica - Devils Dance, fyrte opp på fullt volum! Og gjett hva? Dette headsettet spiller høyere, bedre og er mer behagelig på enn mine Porta Pro! Er veldig fornøyd med bassen, og klarheten i musikken. Jeg er ikke en lyd-guru, så det er de ordene jeg klarte å grave fram, men fint høres det ut.

 

Jeg fikk igang nettet og dro opp ventrilo, og folket sa at de hørte meg meget klart, noe som jeg virkelig likte da den gamle miccen er ganske muggen.

 

Startet warcraft, fullt volum, Random Team Game 3v3 som Night Elf! Spillet startet og jeg hørte MYE mer enn jeg har hørt før med høytalere, nå kan jeg høre når fienden kommer over fjelltoppen, når en AM lager Water Elementals (ja jeg vet dere ikke-warcraft folk ikke skjønner en skit, men men :)) Dette var helt rått!

 

Jeg har nå hatt headsettet i 3 timer, og det har ikke vært tatt av siden, og jeg har ikke planer om å ta det av, da dette er meget behagelig. Men desverre, noe må være skuffende med dette og. Når det ikke er noe musikk eller noen lyd i headsettet "knitrer" det. Det kan være irriterende, men skrur man ned volumet blir dette borte.

 

For dere som vil vite pris. 740,- på Datakjeden i Oslo.

 

 

Pluss

+ God lyd, fin bass!

+ Spiller høyt

+ Rimelig sammenlignet med andre gamingheadsett som har litt kvalitet!

+ MEGET behagelig på

+ God mikrofon, fjernkontroll med muting av mikrofonen

 

Minus

- Seriøst.. Det er ingenting i minus for meg..

 

 

 

Jeg er MEGET fornøyd!

 

 

Noen bilder

 

DSCF0047.JPG

DSCF0044.JPG

DSCF0041.JPG

DSCF0038.JPG

Endret av sparks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lydkortet det der.. er mye mer støy med mine Sennheiser eh 2270 på nForce-lyden min enn Livekortet jeg heller bruker. Her er det kun en svak bakgrunnsstøy om jeg skrur mye opp.

 

Er lydkortet "perfekt" vil det ikke bli støy i det hele tatt.. har ikke noe med klokkene å gjøre.. er bare det at også støyen kommer klarere frem i klokkene.. på en måte kan jo det faktisk heller tas som et kvalitetstegn enn et tegn på det motsatte :)

Lenke til kommentar

Hvor "myke/seige" er de? Jeg har et sett Koss UR-40 liggende i bunnen av LAN sikken nå som jeg sleper med meg, de er sammenleggbare å ganske myke (= blir ikke knust så lett).

 

Foretrekker å ha med alt shittet mitt i en sekk når jeg skal på LAN og da kan det gjøre litt vondt for headsett, backup-nettverkskort o.l. :roll:

Lenke til kommentar
sparks, jeg vet hva du mener. Finn nyeste nForce driver på www.nvidia.com og legg den inn, gjør det som står, der du avinstallerer først tror jeg. Da forsvant knitringen hos meg.

 

 

Og til bildene, de så deilige ut. Men litt dyre  :thumbup:

De er meget deilige, men jeg syntes ikke prisen er så aller værst. Jeg har prøvd Plantronics DSP500, og jeg må si at disse her er bedre, DSP500 koster 1300kr

 

BTW: Takk for det med oppdatering. SKal gjøre det nå

 

"This is a stand-alone beta package containing audio drivers only. This package should be installed over an existing successful install of the Unified Driver Package (UDP) containing all nForce driver components. "'

 

;)

Endret av sparks
Lenke til kommentar
Jeg hadde først tenkt til å kjøpe meg Plantronics DSP500 men da jeg prøvde de var jeg ikke helt fornøyd. Så jeg bestilte dette, mye billigere er det og!

 

Hva var det du ikke var fornøyd med?

De satt litt løst på hodet og virket litt dårlig satt sammen. Syntes lyden i PC150 er bedre. :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...