leirpytt Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Har lest litt rundt på andre tråder på forumet uten å bli særlig mye klokere av det. Det jeg trenger er en trådløs forbindelse som er dønn stabil over en avstand på ca 150-200meter. Det er åpen sikt, foruten ett par trær. Hvilke antenner er best (pris vs kvalitet/stabilitet/rekkevidde)? Hva trenger jeg i tillegg til to antenner? (i det ene huset er det ett nettverk med bredbåndsrouter som skal dele internett og i det andre huset er det kun en maskin som ikke er tilkoblet noe som helst) Takker på forhånd for hjelpen! EDIT: Trenger jeg noen spesiell TP-kabel til antenna? Noe som tåler mange minusgrader og norsk vinter. Endret 28. april 2004 av leirpytt Lenke til kommentar
knut Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Det enkleste er en flat panel antenne på mellom 5 og 12 dBi. Du finner dette på www.wlansupply.no blant annet. Der finnes det også kabler og overganger slik at det passer til din tilkobling. Jeg anbefaler bruk av utstyr som kan bridge. Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Jeg anbefaler bruk av utstyr som kan bridge. Hva vil det si? og hva er evt fordel med dette? EDIT: Kan du evt linke til en antenne du anbefaler? Endret 28. april 2004 av leirpytt Lenke til kommentar
knut Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 En bridge er utstyr som kobler sammen to nettverk via f.eks. trådløse signaler. Vi har testet mye utstyr som takler bridging som du kan lese om her: www.barbara.no/tester Av det som støtter bridging og har testet er disse: Asus WL-500G Asus WL-300G Asus WL-330 Buffalo Airstation WBR-G54 CNET CWR800 Fujitsu-Siemens AP-600RP-USB Av andre som kan benyttes er: Linksys WAP54G som bridge mot WRT54G som er en basestasjon med router. De siste firmwarene på disse gjør at WRT54G som en del av en bridge så lenge du har WAP54G i den andre enden av "linken". Asus, CNet og Fujitsu-Siemens benytter seg av RP-SMA antenneplugger, Buffalo med en MC tilkobling og Linksys med RP-TNC kontakter. Ta kontakt med wlansupply for å få best mulig antenne for dine behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå