as Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Skulle vara tacksam om ni kunde skriva om hur lätt ni förstår det svenska språket, vad ni tycker om det och liknande saker. Vi gör olika arbeten om språk i svenskan och man är tvungen att göra en undersökning, hoppas ni kan hjälpa mig. EDIT: kanske inte är det bästa forumet för frågan så säg till om ni vet något bättre Endret 28. april 2004 av as Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Passer vel bedre i forumet Søppel. Forstår svensk meget bra, både muntlig og skriftlig. Sånn ca... 9/10. Unntak for Skåninger, mer som 7/10. Lenke til kommentar
schloemi Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 du burde gå på www.vg.no og se om du finner en passe kategori i diskusjons eller debatt sidene der... , kanskje samfunn eller noe... Lenke til kommentar
tovito Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Vi forstår svensk 10 ganger bedre enn dere svensker forstår Norsk! Lenke til kommentar
as Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 du burde gå på www.vg.no og se om du finner en passe kategori i diskusjons eller debatt sidene der... , kanskje samfunn eller noe... tack för tipset, men mitt mobilnummer fungerade inte för registreringen. Några andra tips? Lenke til kommentar
Gisle Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Vel, jeg forstår svensk meget bra. Ingen grunn til å hisse seg opp fordi en svenske spør omdet. Jeg er bare imponert over at svenskene tar seg td til å spørre om dette og ikke minst i det hele tatt besøke NORSKE websider! Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 JEg forstår skriftlig svensk sånn omtrent perfekt, men har mindre problemer med muntlig svensk Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Dansk er mye mer forståelig Lenke til kommentar
Bach Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg er av "Pompel & Pilt" - generasjonen. Selvfølgelig så jeg på Magnus&Brasse! Og Hasse&Tage. I tillegg er det mange svenske ord i Fredrikstaddialekten. (Arbeidsinnvandring er ikke noe nytt fenomen akkurat. ) Om jeg skal lese "perifér"- og oversatt litteratur synes jeg det er enklere å lese svenske utgaver enn danske. Litt snålt med dialekten i Kungshamn. De forstår meg bedre om jeg bruker Fredrikstaddialekt enn om jeg bruker "normert østnorsk". Jeg tror de fleste på østlandet, mye pga svensk TV, er rimelig komfortable med det svenske språket. Sånn generelt vil vi fremdeles ha tilbake Jämtland og Härjedalen, og det blir snart en stor markering av unionsoppløsningen. (Tror egentlig billig mat på Nordby og ABBA har større betydning for folk flest idag.) Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg har større problemer med å forstå skriftlig svensk enn muntlig. Jeg har ikke reist så voldsomt i Sverige at jeg har så veldig peiling på dialekter og sånn, men de folkene jeg har møtt, har vært lette å forstå. Dansker er verre muntlig, men igjen lettere skriftlig. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Svensk er utrolig lett å forstå, men må nok innrømme at det høres litt... Sytete ut Bor i hedmark så er en del i Sverige, vurderer å flytte dit også. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Som nevnt er svensk enklere muntlig enn dansk (som er _helt_ håpløst). Men skriftlig er dansk utrolig likt norsk, mens svensk er litt verre. Men jeg forstår svensk bra. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Svensk er lett å forstå muntrlig (snakke) Mens dansk er lettest å lese! personlig så liker eg svensk myeee bedre en nynorsk! Lenke til kommentar
sim Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg synes både svensk og dansk er veldig enkle å forstå, både skriftlig og muntlig. Kanskje noe lettere å forstå dansk. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg klarer veldig greit å lese svensk og forstår svensk helt greit. Stusser av og til når jeg hører svensk, men det går nokså greit det og. Å skriva svensk klarar jag inte særlig bra.. Lenke til kommentar
d00fen Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Svensk språk er kult, og mye bedre enn dansk. I tillegg er svenske jenter (mange av de vaffal ) fine, og det er så definitivt ikke danske. Så derfor er Sverige det nest beste landet i Skandinavia. Norske jenter er og blir best. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg kan snakke med dansk aksent på norsk, om dere skjønner, men forstår helt ærlig INGENTING av dansk sådan. Hmm, svensk er svinlett å forstå muntlig, men skriftlig er det vanskeligere. Og dere, da, svenskene? Skjønner dere norsk brukbart? Lenke til kommentar
mberger Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Svensk er helt problemfritt for meg å forstå, men du skulle vel bare mangle siden jeg er 1/4 svensk selv. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Dansk er mye mer forståelig Dansker snakker som om de har fått noe stort og hårete i halsen. Og kjapt usammenhengende og utydelig. Svensk er meget lett å forstå, både muntlig og skriftlig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå