Gå til innhold

Hvorfor vil ikke dataen starte?

Necleto

Anbefalte innlegg

Jeg overklokket pc'en min til 185*11 og kjørte 3DMark 2001 SE. Testen gikk fint, og jeg fikk 15966 poeng. Etterpå skulle jeg klokke ned til original klokk igjen, men da jeg skulle skru på dataen igjen, ville den ikke starte. Jeg har undersøkt prosessoren min for skader, men ingen skader er påført. Alle vifter går, det kommer strøm i systemet, men den vil rett og slett ikke starte! Jeg har tidligere hatt den på 200*11, skrudd tilbake til 166*11 og den har funket fint. Hva er feil, og hva kan jeg gjøre for å rette opp feilen?

Takker og bukker for svar. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se om du kan få lånt en annen Ram av noen.

PSU kan du se om du kan få lånt.

har opplevd at begge disse har vært roten til lignende problemer.l

Etter å ha skiftet ut min tidligere PSU (Q-tec550w) slapp jeg å "starte opp" maskinen 2 ganger.

1st gangen var maskinen som din er nå. ved å skru av og på igjen startet den opp som normalt.

Opplevde også det samme når ene NoName rambrikka røk eller no

Lenke til kommentar
det kan være psu, men jeg tror du kanskje har drept HK ditt, siden du ikke får noen reaksjon i det hele tatt, for både død ram og cpu lar deg komme lenger i oppstart

Jeg har hatt en død CPU før (min gode, trofaste 1800+ -snufs) og defekte RAM-brikker. Det funka ikke å starte opp med det heller, så jeg kan ikke være helt enig med deg der. :no:

Lenke til kommentar

Jeg har fått dataen analysert av en IT-ekspert, og han trodde det kunne være tre ting: CPU, HK eller PSU. Jeg sjekka CPU ved å ta av vifta og starte opp for å kjenne om det var "liv" i den. Det var det, og da trodde han at det mest sannsynlig var PSU...at 12V-kretsen hadde blitt ødelagt... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...