Gå til innhold

Pumpe? (Skal kjøpes i en butikk)

pcgutten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stikk til nærmeste kjæledyrforretning hos deg, hvor de selger fisker. De jeg har vært innom her hos meg førte alle et par Eheim pumper (ikke den typen vi er på utkikk riktignok) og Aquabee pumper. Vær obs på at om du monterer Aquabee pumpene på hodet eller en annen måte enn den er ment til å stå, så kan den ha oppstartsproblemer.

Ikke kjøp billige Biltema pumper hvertfall.

Lenke til kommentar

For å ikke snakke om at du har et mye større utvalg, og hvis noe går galt så er det bare å sende inn. Litt værre i en dyrebutikk.

Du til dama i kassa:

"Du, pumpa mi har sluttet å virke.

Den er defekt/lekker..

Testet pumpen i mange timer før jeg satt den inn i datamaskinen min, og der inne holdt den (valgfritt antall minutter/timer/dager) før den sluttet å virke/pøste vann ut"

Dama i kassa tilbake:

"Øhhh :wow: "

(Selvopplevd historie ;))

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

OK, ferdig med pumpen. Nå starter det som går "greit" å lage selv.

Kjøleblokkene. Lages av aluminium eller kobber. Emner kan finnes

hos mekaniske bedrifter, eller hos en gjenvinningsstasjon.

Litt boring, pussing og montering av rør og vips så har du vannblokk.

Vel, det går ikke så fort og lett, noe tålmodighet kreves. Og god

planlegging. Lykke til.

Litt inspirasjon fra mine prosjekt: Vannkjøling

Lenke til kommentar
Er jo ikke like spennende, da.

Skulle likt å se trynet til den dama... :p

Hehe, vel jeg kjente hu, men måtte bare en gang for alle si ifra at her snakket vi om en hardbarka nerd. (Her i gården så blir man stemplet som nerd bare man kan skru av pcn med svenskeknappen så det sier litt)

Det ordnet seg med andre ord.

Pcgutten: Det er vel nå 4, om ikke flere tråder om hjemmelaget vannkjøling, og du finner nok både inspirasjon og mer til der. Det letteste vil vel nesten være å gjøre noe som AveMORphine gjør i sitt prosjekt. Virker hvertfall veldig enkelt i blokk konstruksjon.

Lenke til kommentar
(Her i gården så blir man stemplet som nerd bare man kan skru av pcn med svenskeknappen så det sier litt)

Nå er jeg kanskje litt dum, men hva er svenskeknappen? :blush:

Mener dere jeg skal lage en firkant som passwer på cpu? Ja greit det men hvordan få 2 røyr ned i den?

Hvis du leter litt rundt på forumet her, spesielt under alle tråder som inneholder ordene "hjemmelaget" og "vannkjøling" vil du kunne finne gode tips. Et hett tips for å få 2 rør ned i en blokk er å borre hull... :p

Lenke til kommentar

Ååååååå! Er det den... Sånn vippebryter, liksom. Av og på.

Jeg vet hvordan den virker.

Har en venninne som brukte den ved siden av, og skrudde psu til 115V mens den sto på. :devil: Tøft lys, og mye røyk. Og så fikk jeg bygge ny PC til henne etterpå. Grilla alt.

Lenke til kommentar

Neida jeg bare spøker med deg... Det er av-på knappen til PSU'en... Med den av får du ikke skrudd på Pc'en fordi det ikke er noe strøm i systemet, altså i det øyeblikket du trykker på den "vanlige" "på" knappen så er det jo ingen strøm som kan koble dette signalet til psu'en om å skru pc'en på... Skru den alltid av hvis du skal f.eks. montere vannkjøling el.

Lenke til kommentar

Jammen, jeg bare spøker med deg, også.

Skjønte med en gang at det er powerswitch til psu. Men historien om venninna mi er sann. Det kom mye røyk og sånn.

Men fra spøk til alvor. (Og tilbake til topic):

Det letteste vil vel nesten være å gjøre noe som AveMORphine gjør i sitt prosjekt.
:yes:

Tror det kan være en enkel løsning. Jeg holder i alle fall på med noe lignende, inspirert av denne.

Edit: skriveleif

Endret av Zoot
Lenke til kommentar

øyh, svenskekanppen sitter ikke på PSU. Svenskeknappen ( i min verden) kommer fra da alle brukte DOS, en vits gikk på at eneste måten en svenske greide å avslutte et program var å bruke reset-knappen, derav sveskeknappen. Uttrykket holder seg.

Edit: Sorry, litt langt offtopic?

Endret av Olaaaaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...