Gå til innhold

Kun mulig med 2 harddisker?

Anbefalte innlegg

Er det virkelig ikke mulig med mere enn to harddisker av det "vanlige" slaget. Dum som jeg var kjøpte jeg med en 80GB WD og en flatkabel. Kommer hjem og oppdager at det ikke er mulig å få den koblet på. Leser litt på forumet og finner ut at det sannsynligvis ikke er mulig å ha mere enn to hardisker. Stemmer dette? Tråden var ligsom ikke helt fullstendig. Må jeg selge flatkabelen og harddisken igjen?

Hvordan kommer jeg med billigst ut av dette? Butikken vil vel ikke ta tilbake tingene heller. Åpnet jo posen :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På de fleste hovedkort er det i utgangspunktet bare 4 enheter som kan kobles til PATA. Slik du forklarer det har du 2 optiske enheter og 2 harddisker fra før.

Du får kjøpe deg ett PCI adapterkort eller fjerne en av CD/DVD enhetene.

Eller hvis du har SATA kontakter på HK kan du prøve å bytte i en SATA disk.

Edit: manglende ord.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

1 flatkabler har 2 uttak. pc'n din har uttak for 2stk flatkabler, så da har du plass til 3 harddisker, hvis du har koblet til 1 cd-rom??

dessuten får du kjøpt IDE-kontroller som passer i ett PCI slot. da kan du koble på 4 stk harddisker til :) koster ca 300,-

Lenke til kommentar
1 flatkabler har 2 uttak. pc'n din har uttak for 2stk flatkabler, så da har du plass til 3 harddisker, hvis du har koblet til 1 cd-rom??

dessuten får du kjøpt IDE-kontroller som passer i ett PCI slot. da kan du koble på 4 stk harddisker til :) koster ca 300,-

kremt.. betalte 600 jeg dah.. :hmm: Sikkert dritbra ellerno?? :thumbs:

Lenke til kommentar

Ja er det mulig da? forsto det slik i den forrige posten jeg leste at når jeg har 2 dvd-rom og to harddisker gikk det ikke ann å sette på mere.

er ikke sikker på om hovedkortet mitt støtter SATA..... hvordan sjekker jeg?

Lenke til kommentar
Men det IDE kontroller kortet ser jo også ut som en grei løsning da. Kanskje greieste løsningen?

Hadde nok gjort det selv også, da kan du utvide med flere disker etter hvert.

(Vedr. SATA på hovedkort så er det sikkert greit å søke på Google, selv foretrekker jeg og gå direkte til produsentens hjemmeside ;) )

Lenke til kommentar

Gjør følgende:

Når du ser på listen over produkter, ikke trykk på noen av linkene. Høyre klikk på en harddisk f.eks og kopier linken. Hvis du går inn på produktet og kopierer linken i fra adresse linja fungerer ikke linken.

Skjønner ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...