SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hadde ett 4PCA3+ rev 1.x før, etter en stund med litt spilling så pleide pc'en å skru seg av målte en del temperaturer, men fant ikke ut noe med det byttet ut CPUens kjøle-pad med en ny en... igjen null bedring sjekket hovedkortet for synlige feil, men null resultat da dette KUN skjedde ved spilling, så var jeg ganske sikker på at det var relatert til AGP/skjermkort eller CPU etter en stund hadde problemet endelig blitt synlig .. 2 kondensatorer som hadde begynt å lekke jeg reklamerte på hovedkortet og fikk ett nytt hovedkort i samme serien tilbake, men med ny revisjon nå etter noen uker, har SAMME problemet dukket opp igjen... ARGH!!!!!!! MEN jeg ser fremdeles ikke noen kondiser som har begynnt å lekke, og sitter da og lurer på om problemet har flyttet seg til noen andre kondiser.... eller om kanskje ikke kondisene kommer til å begynne å lekke i det hele tatt er det noen av dere som har hatt lignende problemer med disse Epox hovedkortene? Har ett Matrox Parhelia skjermkort, og lurer litt på om det rett og slett bruker for mye effekt for at 4PCA3+'s AGP port takler det... at kondensatorene faktisk brenner opp p.g.a. dette noen ? hjelp Lenke til kommentar
namnam Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Kan du se om kondisene er av samme produsent som på rev.1 - i tilfelle ville jeg returnert og forlangt et annet kort/annen serie - er jo ikke rimelig at du skal vente så lenge med ustabil maskin før beviset omsider dukker opp igjen ? Evt. ta kontakt med Epox ang. dette - de er kjent for god support. Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Dear Ivan, We have tested many many times with the 4PCA3+ and never had to problems you did describe. Also my co-worker which is overclocker from the first hour never had problems with capacitors which did start to leak. But this can be caused by 2 things, your computer case gets to hot or your powersupply is giving faulty values. Best Regards, Michael (FAE Team) EPoX Europe Computer B.V E-mail : [email protected] Web : www.epox.nl bahhhhh typisk Case temp er lissom på under 40 grader hele tiden, og PSU var det første jeg byttet ut etter at det første mobo'et tok kvelden. Tviler virkelig på at det nye PSU'et mot alle odds skulle lage problemer (hvis det ER det som var problemet i utgangspunktet da seff) Lenke til kommentar
namnam Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Har søkt på nettet om det er meldt om 'bad caps' e.l. på 4PCA3+ men ingen treff så langt - denslags feil pleier lage masse oppmerksomhet http://www.geek.com/news/geeknews/2003Feb/...30207018535.htm fordi det gjerne omfatter flere produsenter og mange kunder - mulig at feilen har en annen adresse denne gangen, selv om den ligner. Er det fortsatt sånn at maskina slukner i spill (sett i egenskaper for 'min datamaskin' at den ikke skal restarte etter systemfeil) ? Sjekk i "event loggen" hvilke feilmeldinger den viser - sikker på at cpu-vifta står i riktig kontakt? - du skriver i første post, quote: >byttet ut CPUens kjøle-pad med en ny en... igjen null bedring< - fjern pad'n og belegget den ofte etterlater, rensa godt rundt core og legg på et tynt lag 'arctic silver' e.l. Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Har søkt på nettet om det er meldt om 'bad caps' e.l. på 4PCA3+ men ingen treff så langt - denslags feil pleier lage masse oppmerksomhet http://www.geek.com/news/geeknews/2003Feb/...30207018535.htm fordi det gjerne omfatter flere produsenter og mange kunder - mulig at feilen har en annen adresse denne gangen, selv om den ligner. Er det fortsatt sånn at maskina slukner i spill (sett i egenskaper for 'min datamaskin' at den ikke skal restarte etter systemfeil) ? Sjekk i "event loggen" hvilke feilmeldinger den viser - sikker på at cpu-vifta står i riktig kontakt? - du skriver i første post, quote: >byttet ut CPUens kjøle-pad med en ny en... igjen null bedring< - fjern pad'n og belegget den ofte etterlater, rensa godt rundt core og legg på et tynt lag 'arctic silver' e.l. ja, har søkt en del selv, og har ikke funnet noe info relatert til dårlige kondiser og kjølepad'en er ok, har allerde sjekket. Er forresten ikke noe problem med temperatur hos meg og, ja den slukner KUN når jeg spiller spill. Jeg bruker maskinen min også til en del andre tyngre oppgaver, bl.a video redigering og enkoding av video, og den slukner aldri da. Event loggen viser null. Som sagt, maskinen slukner helt plutselig, og systemet rekker jo ikke merke at noe er feil Lenke til kommentar
NitzerEbb Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Jeg fikk for et par døgn siden et svært lignende problem på mitt snart 2 år gamle EpoX KHA8+... Når jeg spilte Splinter Cell hang PCen seg plutselig (dette har aldri skjedd før på 2 år). Jeg restarta maskina og stakk ned for å hente noe å drikke. Da jeg kom tilbake var det en merkelig lukt i rommet... Jeg slo av PCen øyeblikkelig og åpnet den opp for å se hva som var feil. Jeg så ingen feil, og prøvde å starte opp igjen. Skjermen var svart, og jeg trodde muligens det var skjermkortet mitt som var defekt. Jeg tok det ut, og satte inn et gammelt Kyro2 kort jeg fikk lånt av en kompis. PCen virket fint igjen, boota opp helt problemfritt og jeg merket ingen problemer, helt til jeg starta Half-Life. Det begynte å lukte rart igjen, og jeg slo av maskina. Jeg snuste rundt i kabinettet, og plutselig fikk jeg øye på noe gult/brunt gugg som stakk opp fra kondensatorene ved prosessoren (Ser ut som på bildet postet av Suicide_Commando). Kan noen si meg hva dette skyldes? Nå nekter PCen å starte. Det eneste som skjer når jeg trykker PowerON-knappen er at kabinettviftene og chipset-vifta begynner å spinne. En ting til. Vet dere om dette dekkes av garantien? Kjøpte kortet av Databutikken.com for 1 år og 11 måneder siden. Endret 2. mai 2004 av NitzerEbb Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 ja, du har 5 års reklamasjonsrett på hovedkort, så det er bare å levere den i butikken der du kjøpte den så får du mest sannsynlig ett nytt hovedkort med en gang Er kondensatorene laget av Sanyo? har du mulighet for å få tatt ett bilde? EPoX påstår nemlig at de aldri har hatt lignende problem med hovedkortene sine, så det hadde vært litt spennende å se hvordan de reagerer når jeg kan henvise til andre som har samme problemet Lenke til kommentar
namnam Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) EPoX påstår nemlig at de aldri har hatt lignende problem med hovedkortene sine Hvis de sier noe sånt, så er det ren bløff - edit: dumt av Epox å juge, siden det svekker troverdigheten - det skjer med alle iblant: This is a list of just some of the brands that have shown capacitor failures in large numbers ...heldigvis ( og som du sier ), er dette typisk reklamasjonssak. Endret 2. mai 2004 av namnam Lenke til kommentar
NitzerEbb Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Har tatt bilder nå, men har inget sted å hoste... Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Det der ser ut som om HK har fått for høy spenning. På det nye HK ditt har kondensatorene begynnt å "bule" ut eller er de helt flate på toppen? Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 åkei, kan jo poste hva som skjedde til slutt måtte bytte mobo IGJEN - samme kondisene som sprakk kastet mitt Q-tec psu i søpla etter at jeg hadde pratet litt rundt med folk; samtlige sa at det var bare dritt, og i alle butikkene jeg var i så hadde de sluttet å ta inn PSU av dette merket pga høy feilprosent og dårlige tilbakemeldinger fra kunder. Har nå ett NorthQ PSU KingKong Extreme NQ 4100 på 500W, og alt funker knall. Ingen flere kondiser som sprekker lenger. Q-tec PSU'en var på 550W, noe som jeg ikke var i nærheten av å bruke fullt ut engang. Målte en peak på 350W en eneste gang, ellers å lå jeg på rundt 180W ved gaming. Ufattelig at ett 550W psu ikke takler en jevn belastning på under 35% av max ytelse uten at den begynner å kødde. nasty at en produsent ikke .gidder. lage årntlig kvalitet på produktene sine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå