Gå til innhold

Vet dere at det har kommet gasskjøling til data!

Anbefalte innlegg

selvfølgelig visste jeg at man kan ha gass til PC'en... hadde faktisk en liten propanflaske i den gamle maskinen, med flammekaster ut av den ene 5½" bayen... beste grilla pølsene jeg noen gang har spist :D

post noen bilder av denne modden i casemodseksjonen, hørtes litt morsomt ut det der

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei fadder ass nå får han derre "DR.X"! gi seg her, skaper bare en negativ miljø rundt denne diskusjonen.

Greit, du får ha dine meninger rundt innlegget mitt, men det blir for teit å spørre om det her på et forum som ok.no. Det blir som å fortelle en bilfreak at det har kommet Turbo med pop-off ventil til biler. Du trenger dessuten ikke sende meg PM's bare pga det.. ;)

Du er rimlig på jordet med denne sammenligningen. Ingen gatebiler kjører med "pop-off"-ventil.

Det er mange gatebiler som har det nå for tiden, ikke som standard, men et utall "hobbytrimmere" setter det på.

Det kan jo sammenliknes med overklokkerer som gjerne setter på fasekjøling istedet for boxed-vifta...

NEI. INGEN, jeg gjentar INGEN, kjører med "pop-off". Pop-off er en sikkerhetsventil som løser ut ved overtrykk (eks.: feil på wastegate). Det er IKKE en pop-off som lager plystrelyd på bilen din. Ordet du leter etter er dump-ventil (åpen sådann) , altså en ventil som dumper ladetrykket når du slipper gassen i stedet for å "resirkulere" dette.

Lenke til kommentar
NEI. INGEN, jeg gjentar INGEN, kjører med "pop-off". Pop-off er en sikkerhetsventil som løser ut ved overtrykk (eks.: feil på wastegate). Det er IKKE en pop-off som lager plystrelyd på bilen din. Ordet du leter etter er dump-ventil (åpen sådann) , altså en ventil som dumper ladetrykket når du slipper gassen i stedet for å "resirkulere" dette.

Jo faktisk...

Er en 3-4 stk. her i Asker som har det, jeg vet det er unødvendig, men de har det.

Har selv sett det og jeg vet hva en pop-off ventil er...

Dump ventil er enda mer utbredt og like fullt unødvendig til vanlig veibruk, og jeg tror det var det Diddus mente til å starte med.

Men la oss nå ikke krangle om det nå.

Lenke til kommentar
Tror de i denne butikken har besjet litt på leggen, også.

Se her har de noe de kaller vifteløs vannkjøling. Så vidt meg bekjent er dette den samme viftekontrolleren som dette. :D

Edit: bommet litt på ene linken... :blush:

Oyoyoyoy..tror det er du som har BÆSJA :blush: litt her ja..

Skjønner ikke at de 2 forskjellige tinga kan være den samme? så hvem har bæsja....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
tror dere har drete stort på lokket, tror dere mener vannkjøling :thumbs:

Vannkjøling?

haha!

Det ligger en kompressor inni maskina som presser gassen over ledningenne som sitter i ribba over prossesoren som er smurt inn i en type pasta som gjør at det ikke skal gå utover andre deler,

ikke si at andre driter seg ut når du ikke har peiling på det selv.

Lenke til kommentar
tror dere har drete stort på lokket, tror dere mener vannkjøling  :thumbs:

Vannkjøling?

haha!

Det ligger en kompressor inni maskina som presser gassen over ledningenne som sitter i ribba over prossesoren som er smurt inn i en type pasta som gjør at det ikke skal gå utover andre deler,

ikke si at andre driter seg ut når du ikke har peiling på det selv.

Kilde?

Det er riktig at det i en vapochill eller prometeia finnes en kompressor.

Men det fungerer ikke helt på den måten du foklarte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...