Gå til innhold

Vet dere at det har kommet gasskjøling til data!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

unskyld at jeg ler litt men dette blir litt for dumt. Et typisk eksempel på Databutikker som tar inn modde utstyr og andre "fantastiske nye ting" uten helt å vite hvor stor miljøet rundt dette her er og har vært lenge. Som flere her har nevnt kan jo kompressor kjøling muligens betegnes som en "gass kjøling" siden det er snakk om væske som går over i gass form og deretter komprimeres for å gå over i væskeform igjen og på den måten bli veldig mye kaldere.

Denne form for kjølign kan sikkert virke ekstrem og fantastisk og noe helt nytt for 99% av kundene i disse butikkene, men for de som ha drevet med dette en stund (les brukerene av dette forumet) har denne type kjøling faktisk eksistert i noen år nå.

Når det nevnes en "SYYYYK LianLi" er jeg ikke lenger i tvil. MachII fåes i løse ekternkabinett både for AMD og Intel og man får også kjøpt egen "bekledning" for dette kabinettet slik at det står i stil med LianLi alu kabinett. De har hatt disse ganske lenge på 3dfxcool.

Det at selgerene kaller dette "gasskjøling" vitner til hvor mye svada selgere klarer å trøkke ut av seg. Han har antakelig fått en enkel forklaring på hvordan prinsippet fungerer og fått med seg "noe om gass". Og det høres jo mye mer fanstastisk ut enn å si " det funker på samme prinsipper som kjøleskapet." For det er nettopp det det gjør. De som begynnte å eksperimentere med denne type kjølign tok nettopp gamle kjøleskaps-kompressorer og bygde de om slik at de kunne feste kjølelementet på cpu. Dette er også grunnen til at det er så sinnsykt dyrt i Norge. Det blir desverre belemmet med masse hvitevare-avgifter fordi det bygger på samme teknikker (norge i et nøtteskall).

Men fra nå av skal jeg fortelle alle at jeg har gass-kjøler på kjøkkenet for å holde melka kald og fersk. Det høres jo mye kulere ut en å si at jeg har et gammel Electrolux kjøleskap stående i det ene hjørne :roll:

Lenke til kommentar

Digital Impuls i Oslo, Torggt, selger vapochill. De har ett vapo-kabinett beregnet for socket 754 stående mitt inni butikken. De har også ett lian li fulltower stående der, der de har tatt en "OK" overklokking veld hjelp av ett slikt vapo-chill-sett. Det vapochill-settet har de tatt fra ett vanlig vapo-kabinett, og fått det til å passe inn i Lian Li'en. Krevde litt dremling og litt knoting, men det gikk.

Rart at de sier at dette er en helt ny form for kjøling, for de har solgt vapo-chill en stund der nede... De kaller det sikkert gass-kjøling for å slippe å forklare ALT om dette til alle de gærne CS-spillerne som handler der, for det er jo ganske spennende med denne type kjøling tross alt.

EDIT: Ligger ikke i torggt som jeg har skrevet, men i Møllergata:D

Endret av AvIOn
Lenke til kommentar
De selger gasskjøling på digitalimpuls i oslo.. :yes:

De solgtee for ikke lenge siden en sYYYYYYk Lian Li gassavkjølt pc.. :thumbs:

Vet ikke hvilket merke det var.. men fett var det i allefall!! :thumbup:

Dette var en Lian Li kjølt ned med VapoChill! Regner med at de brukte "gasskjøling" for å lettere forklarer for menigmann hva det dreier seg om (sånn ca.)

Lenke til kommentar
nei fadder ass nå får han derre "DR.X"! gi seg her, skaper bare en negativ miljø rundt denne diskusjonen.

Greit, du får ha dine meninger rundt innlegget mitt, men det blir for teit å spørre om det her på et forum som ok.no. Det blir som å fortelle en bilfreak at det har kommet Turbo med pop-off ventil til biler. Du trenger dessuten ikke sende meg PM's bare pga det.. ;)

Lenke til kommentar
Hey! Den gamle boxed kjøleren til min P4 er også en gasskjøler. Så vidt jeg vet, består luft av gass...

Vel, det er jo sant det.

Men for å gå dette helt i sømmene så består luft av følgende gasser:

78% Nitrogen, 21% Oksygen og 1% Argon.

Da snakker vi om ren luft, ikke den lufta man puster inn i oslo midt i rushtrafikken.

Lenke til kommentar
For å dra enda mer ut til venstre (eller høyre), så er jeg også gasskjølt!  :scared:

Offameg... Håper ingen tror du sitter med en Vapo i ræva eller no...

Neh, tenkte mer på gassblandingen som vi kaller "luft".

Dessuten har man jo KFK gassene som hidrer at vi blir svidd i stykker av UV-stråling...

Vapo i baken blir vel litt kaldt, og ikke minst vondt?

Lenke til kommentar
nei fadder ass nå får han derre "DR.X"! gi seg her, skaper bare en negativ miljø rundt denne diskusjonen.

Greit, du får ha dine meninger rundt innlegget mitt, men det blir for teit å spørre om det her på et forum som ok.no. Det blir som å fortelle en bilfreak at det har kommet Turbo med pop-off ventil til biler. Du trenger dessuten ikke sende meg PM's bare pga det.. ;)

Du er rimlig på jordet med denne sammenligningen. Ingen gatebiler kjører med "pop-off"-ventil.

Lenke til kommentar
Du er rimlig på jordet med denne sammenligningen. Ingen gatebiler kjører med "pop-off"-ventil.

Det er mange gatebiler som har det nå for tiden, ikke som standard, men et utall "hobbytrimmere" setter det på.

Det kan jo sammenliknes med overklokkerer som gjerne setter på fasekjøling istedet for boxed-vifta...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...