Hedge Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hei, noen som vet om en bra tutorial på GUI programmering med Swing? Synes den på Sun siden er så rotete. På forhånd takk! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) enig i at Sun har gjort en dårlig jobb med dokumentasjonen til Java. kanskje jeg har blitt litt bortsemt men dokumentasjonen til php er mye bedre enn java sin.. edit: nå har ikke jeg sett så detaljert på denne siden men denne kan kanskje hjelpe Endret 28. april 2004 av ilpostino Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Du finner alt du trenger herfra (utgangspunktet for alt du trenger å vite om J2SE): http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/index.html Swing-tutorial finner du her om du følger linken fra forsiden: http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/index.html I tillegg er det for stort sett forklart hvordan alle komponentene brukes i API dokumentasjonen, eller linket direkte til riktig side i egnet tutorial. Java dårlig dokumentert? Jeg kommer ikke på en eneste plattform, inkludert PHP, som er like grundig dokumentert som Java. Endret 29. april 2004 av MailMan13 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Java dårlig dokumentert? Jeg kommer ikke på en eneste plattform, inkludert PHP, som er like grundig dokumentert som Java. I php kan du iallefall søke på de forskjellige funksjonene for å få forklart hvordan den fungerer, hvilken(e) funksjoner den fungerer sammen med i tilleg til at den finnes eksempler på hvordan disse funksjonen fungerer. på Java har jeg kun funnet kodesnutter når jeg har vært interisert i å vite mer om en spesifikk ting og jeg synes ikke dette har vært det samme som den grundige dokumentajsonen som er å finne til php. (nå skal det også sies at Sun har levert mange eksempler for å forklare hvordan ting fungerer og det skal de har ros for) Lenke til kommentar
threiran Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Do you want to know more? I APIen finner du grundig beskrivelse av alle klasser og funksjoner, gjerne satt i en kort kontekst og/eller med henvisning til liknende/relevante funksjoner. Et problem er at du ikke kan søke på funksjonalitet, bare slå opp, men det er likevel en fin fredagsunderholdning å sitte å bla i APIen... Nesten som å lese leksikon mvh CPL Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Do you want to know more? Da går du hit. Og API dokumentasjonen er søkbar, bruk søkefunksjonen i nettleseren din i klassefeltet og du kan søke opp og ned og i mente uten engang å sende en eneste http request Hvis du fortsatt er på newbie stadiet og ikke vet hvilke klasser/pakker man skal lete i blir det verre, men det kommer man over når man blir mer kjent med standardpakkene. Lenke til kommentar
threiran Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Beklager, jeg var upresis. Selvfølgelig kan du søke på klasser. Det er jo raskeste måte å bla seg frem til noe i listen... Det jeg mente var søke etter funksjonalitet. Du vet hva du vil, men ønsker å finne en klasse+metode som passer for deg. Når man har programmert litt java og blitt litt kjent med APIen, kan man ofte gjette deg frem til hvor det man skal ha ligger. Men som du sa er det en kneik nybegynnere må over; å sette seg inn i standardpakker og få en følelse med oppbyggningen. mvh CPL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå