Gå til innhold

Sliter litt jeg, hk e gådd te f....

Anbefalte innlegg

Min nye CPU annkom i dag AMD Duron 1,2 Ghz og en Vifte med en svære kjøleribbe

Saken er den at når jeg skulle innstallere dette, så fannt jeg fort ut at ribben var ganske mye større en den forige.

Dvs. Den komm på plass, men etter mye styr, låsen som fulgte med, var elendig. Var komplett umulig å sette den på, uten å ødelegge CPU.

Så, jeg brukte den gamle låsen, som var litt mindre i lengde, men var perfekt for dette formålet, etter å ha presset den på, montert viften, og var på tur til å starte opp, da skjedde ingenting. Skjermen slo seg ikke på, alt hang.

Så jeg prøvde å resete cmos, utne hell. Bytte CPU, uten hell.

Var litt uheldig med på montering av ribben, da skrujernet slo litt ned i hk. sansynlig vis det som har tadd knekke på det.

Så jeg trenger ett nytt. hk.. visst dere ikke har noen geniale forslag.

Noe å annbefale ? socket A Duron 1,2 ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du evt. kjøper nytt HK, sjekk om du kan se noen skader der du mener skrujernet traff. Ta ut hovedkortet om nødvendig og bruk godt lys (og gjerne en lupe) og sjekk om noen av ledningsbanene har brudd. Om så er tilfelle, må du nok skaffe et nytt HK - dessverre.

Lenke til kommentar

Fikk til det samme med et epox 8kha+. En ledning var skrapet av rett under der klemma presses ned. Lakket over med strømførende lakk og alt fungerte som normalt igjen :smile:

Ser heldigvis at de flest hovedkort ikke har denne idiotiske designen mer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...