LgitechDInovo Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hei! vil man merke forskjell på agp 4x og 8x på et hovedkort?? takk for svar! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Svaret får vel så og si bli nei. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Trodde man ville merke en liten forskjell forutsatt at man har et skermkort som støtter 8X AGP. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Svaret får vel så og si bli nei. Enig, men det betyr ikke at man skal anstrenge seg for å få tak i et hovedkort som kun støtter 4x. Nye hovedkort har mange fine tillegg som mange eldre kort ikke har, som f.eks. integrert Gigabit ethernet med dedikert buss og støtte for IEEE 1394 (Firewire). Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Om du merker noe når du spiller er vell heler tvilsomt. Men du vil nokk få litt bedre resultat i benchmarks med agp 8x Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Legg merket til en ting. Har du et gamelt skjermkort (AGP 2x), så støttes dette ikke av de nyeste hovedkortene. F.eks. Asus A7N8X-E Støtter kun Agp 4x og 8x. Man merker ikke forskjell på 4x og 8x før man får GPU'er som virkelig gjør susen. Jeg kan tenke meg at hvis man hadde hatt et radeon 9800XT kort i 4x agp og et 8x ville det vært en forskjell..... Man bør ikke henge seg for mye opp i agp bus speed'er (1x = 66 mhz) siden agp busen er på vei ut. PCI-E er på vei inn, og denne starter på 16x pci (16x 33, tilsvarer en 8x agp i hastighet = 528 mhz ), men har sine fordeler..... Lenke til kommentar
martiol Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Asus A7N8X-E Støtter kun Agp 4x og 8x. Man merker ikke forskjell på 4x og 8x før man får GPU'er som virkelig gjør susen. Jeg kan tenke meg at hvis man hadde hatt et radeon 9800XT kort i 4x agp og et 8x ville det vært en forskjell..... Det er her de fleste tar feil... Det er omvendt. Hvis du har et skjermkort med for lite ram vil det begynne å swappe teksturer fra hovedminnet. Hvis dette skjer vil du få store fps tap uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå