theDurkan Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hvis jeg flasher skjermkortet mitt Sapphire radeon 9600 atlantis 256MB np, til XT eller PRO, trenger jeg å oppgradere kjølerne? Eller finnes det en mellomting av XT og np som dette kortet greier uten oppgradering av kjølere? Er det farlig å flashe kortet sitt med orginal kjøler høyt? Hva skjer hvis GPU blir for varm? og minnet? vil det bli ødelgat eller bare skru seg av? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 test å kjørt kortet på de hastighetene som XT og PRO kjører på.. klarer det ikke det så er det ingen vits i å flashe bios:) Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Men vil jeg herpe kortet hvis den ikek greier det? Hvis ikke kjøleren greier å kjøle kortet, vil den da skru seg av eller bli herpet? Lenke til kommentar
ondfisK Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Du finner fort ut om kortet ditt takler det eller ikke.. Jeg ville foreslå at du lar vær å klokke kortet fra original klokkefrekvens å rett til PRO/XT.. isåfall kan det gå galt.. gå steg for steg.. 5-10Mhz av gangen.. å kjør 3DMark eller no programmer som krever mye av skjermkortet for å se etter artifacts osv.. fungerer det helt til PRO/XT hastigheter kan du flashe det.. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 hmmmmmmm. Men hvis da GPU eller rammen blir for varm. Og ikek tåler overklokking uten mere kjøling. Får jeg noe beskjed om det? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 hmmmmmmm. Men hvis da GPU eller rammen blir for varm. Og ikek tåler overklokking uten mere kjøling. Får jeg noe beskjed om det? Ja du vil nok merke vis noe går galt ja, men når noe først har gått galt kan det være for sent så tenk litt over det før du gjør det Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 hva med VPU recover da? Skjønte at det hadde oe med GPU, og recovering av den. Kan denne hjelpe meg å sette klokkehastihetene tilbake hvis den blir for varm? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 hva med VPU recover da? Skjønte at det hadde oe med GPU, og recovering av den. Kan denne hjelpe meg å sette klokkehastihetene tilbake hvis den blir for varm? Ja det er noe sånt VPU recovery gjør ja, når den finner en feil så stiller den alt tilbake til standar om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) det er sjelden det blir ødelagt noe ved overklokking, med mindre du klokker helt vilt med en gang, 9600xt går på 500/300, prøv å overklokk til den hastigheten og så kjører du noen runder i 3dmark 2001se/2003 hvis kortet ikke klarer denne hatigheten, så vil du se artifacts, altså at ting ikke ser riktig ut, da bare avbryter du testen og så klokker du ned igjen, jeg har hatt artifacts mange ganger på mine to siste skjermkort og begge to lever fremdeles i beste velgående dersom dette går greit og du flasher så er en oppgradering av kjøling ikke verdens dummeste ting, selv om det ikke er nødvendig, ting holder lengre når det er bedre nedkjølt Endret 29. april 2004 av Spirre Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Når jeg drev å klokket mitt gamle R9700 Pro kort så gikk alt i vasken, det er derfor jeg sitter med et R9800 Pro kort her nå ..... Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 er vel ikkje serlig vits å kjøpe ein ny kjølar som fort kosta snart halvparten av 3dkortet sjølv? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 man kan aldri få nok av luft vis jeg ahdde lagt merke til at det var veldig varmt i mitt kabinett, så ville jeg absolutt slått til å kjøpt noe som får kjølt det ned, men det er jo ikke et must tror nok skjermkortet og resten av komponentene inni kabinettet tåler en ganske god del før de tar natta. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 er vel ikkje serlig vits å kjøpe ein ny kjølar som fort kosta snart halvparten av 3dkortet sjølv? Zalman sin passive kjøler koster bare 225. Men hvis jeg klokker til 500/300, og kjører i 3Dmark, og kortet blir for varmt, hva skjer da? Det er det svaret jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 er vel ikkje serlig vits å kjøpe ein ny kjølar som fort kosta snart halvparten av 3dkortet sjølv? Zalman sin passive kjøler koster bare 225. Men hvis jeg klokker til 500/300, og kjører i 3Dmark, og kortet blir for varmt, hva skjer da? Det er det svaret jeg er ute etter. Da vil du se noen prikker hvite eller svart som kommer og kommer, det blir nesten som snøstorm på skjermen din! Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 hmmmmmm. Så dette går hvis jeg har caalyst drivere som bare setter de tilbake hvis pcen restartes? fungerer det å sette støvsugeren elelr noe ved kjøleribben så den kjøles ned når jeg klokker for å teste om det funker? evt ha noe kaldt på den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå