brusher11 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg har lenge syslet med tanken om å skanne inn gamle (mange svart/hvite) familiebilder av oldemødre, etc. Dette er jo bilder som ellers bare ligger i skuffer og skap og sjelden blir tatt fram. Er det noe særskilt jeg bør ta hensyn til når jeg skanner disse? Hva er det mest hensiktmessige programmet å bruke? Innstillinger? Skanneren er en Agfascan e20... Tusen hjertlig for svar Lenke til kommentar
slie Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 hvis den har noen dust removal algoritmer så aktiver det, skann med relativt høy oppløsning, dette er ting du vil ta vare på lenge. Når du er ferdig (eller gjør det med jevne mellomrom) brenn ut på en cd/dvd og gi til famile, eller venner. som ekstra sikkerhet ved f.eks. brann. En annen ting er å bruke ett organiseringsprogram. jeg bruker selv adobe photoshop album 2 og er fornøyd med det. koster 600kr eller noe. Viktig å ta backup ikke bare for hdd krasj men også for mer alvorlige ting!!! Lykke til.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå