Gullars Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hei! Ein kompis har kjøpt seg ein NEC 8x dvd-brennar (2500? hugsar ikkje modell). Uansett, det følgte ikkje med noka brenneprogramvare. Kva er det beste for dvd-brennarar? Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hvis han skal ta backup av hjemmefilmene sine(DVD), så ville jeg prøvd DVDShrink. Husker ikke helt helt linken til nedlasting av det... Men det er i hvertfall gratis Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 jeg annbefaler nero burnig rom 6!! koster 118kr på psdata.. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Ulead Movie faktory v3 er et veldig bra brenne program, synest jeg.......like enkelt som nero, og det er litt finere å se på (synest jeg da ) Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 takk for alle svar :-) Angåande backup av dvd-filmar: Etter kva eg har forstått har ei DVD-plate 2 lag á 4,7 GB på kvar side, altså totalt 18,8 GB. Ein vanleg DVD-film bruker berre den eine sida, altså 9,4 GB. Ei DVD brenneplate har berre eitt slikt lag på 4,7 GB? Viss eg då vil ta backup av ein film, må eg bruka 2 plater? Har eg rett? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Både ja og nei. Hvis du bruker Shrink Dvd må du ha et eksternt brenneprogram som f.eks Nero. Hva du\han velger å bruke eller synes er best er opp til dere (synes personlig nero er best). Hvis du vil ha filmen hel uten å komprimere den må du nok ha 2 dvder (noen filmer er du nødt til å ha 2 dvder til fordi de er så store) Du kan også bruke DVD Shrink eller andre programmer, en bra side er www.dvdrhelp.com som forteller deg åssen du skal gå fram. Men husk at du bare har lov til å ta sikkerhetskopi av dine egne dvder. Lykke til Lenke til kommentar
kain Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Vil anbefale Nero 6 med dvdshrink og bruksanvisning Lenke til kommentar
darkfish Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Men husk at du bare har lov til å ta sikkerhetskopi av dine egne dvder. Lykke til Kan kopiere mer enn bare dine egne DVDer. Bra innlegg av Haaland om dette emnet her Lenke til kommentar
lizon Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) jeg annbefaler nero burnig rom 6!! koster 118kr på psdata.. det er nero burning rom 6 OEM (express), nero burning rom 6 koster 6-700 kr. til trådstarter: jeg annbefaler deg å kjøpe nero burning rom 6 fremfor nero burning rom 6 OEM (express). edit: leif edit 2: glemte linker... Nero burning rom 6 Nero burning rom 6 OEM Endret 5. mai 2004 av lizon Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Gratis brenneprogram som visstnok skal være bra: http://www.deepburner.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå