angry_norwegian Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg skal bygge ny pc, og kjøre endel tunge programmer (3d og lyd), og seff mye gaming! Regner med å overklokke så mye jeg kan. Har sett på Thermaltake Xaser III, som koster rett over 2000 spenn. Den ser ut til å ha fått bra kritikk, men prisen ligger ca. 1200 over et Chieftec Dragon kabinett. Med tanke på bruken, hvilke kommentarer har dere? Hvis jeg har 1200 spenn i lomma, er det verdt prisforskjellen? Lenke til kommentar
lizon Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 ville gått for chieftec, liker ikke utsende til thermaltake. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hvor i all verden er det du har sett en Thermaltake til over 2000 spenn??? håper i allefall at det er med en eller annen form for psu dah.. for hvis du betaler over 2000 spenn for det uten psu, blir du kraftig lurt! bwt... viftene på thermaltake suger.. samme gjør viftestyringa! kjøp nyTT!!! (og hvis du begynner å regne litt på det da, blir thermaltaken megamye dyrere! GÅ FOR LIAN LI!!! Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) 2000 spenn er inkl. 420w psu. enig i at utseendet er blodharry, men det gir jeg egentlig blaffen i. Systemet kommer til å se helt på trynet ut uansett. Jeg vil ha et bra kabinett, uten tanke på utseendet. Er thermaltake viftene så dårlig? Har sett at de har ganske lavt støynivå. Men jeg skal sjekke ut lian li! Endret 28. april 2004 av o-haavard Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Nå sjekka jeg ut Lian Li PC73SL, og den ser grei ut, men hvor mye koster en adekvat psu? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Nå sjekka jeg ut Lian Li PC73SL, og den ser grei ut, men hvor mye koster en adekvat psu? En god PSU på rundt 450W koster en 800-900,-. Lenke til kommentar
lizon Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) kjøp en forton/source 400 watts psu. den yter omtrent 500w. du får kjøpt den på microplex.no edit: glemte å si at den koster 800 kr. Endret 28. april 2004 av lizon Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 2000 spenn er inkl. 420w psu. enig i at utseendet er blodharry, men det gir jeg egentlig blaffen i. Systemet kommer til å se helt på trynet ut uansett. Jeg vil ha et bra kabinett, uten tanke på utseendet. Er thermaltake viftene så dårlig? Har sett at de har ganske lavt støynivå. Men jeg skal sjekke ut lian li! Viss du ikke skal se på pc'en... da er det jo sløsing å kjøpe omtrent det samme kabinettet, bare i en styla versjon... Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 2000 spenn er inkl. 420w psu. enig i at utseendet er blodharry, men det gir jeg egentlig blaffen i. Systemet kommer til å se helt på trynet ut uansett. Jeg vil ha et bra kabinett, uten tanke på utseendet. Er thermaltake viftene så dårlig? Har sett at de har ganske lavt støynivå. Men jeg skal sjekke ut lian li! Det tenkte jeg når jeg bygde min første pc også... Du kommer til å angre bittert! Mitt tips: Ingen av de, chieftec er tungt (og stygt) og thermaltaken er stygg og premodda. Hvis du er innstilt på å bruke 1200,- på et kabinett ville jeg gått for et billig lian li i steden Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) F/S 400W kjøp en forton/source 400 watts psu.den yter omtrent 500w. du får kjøpt den på microplex.no edit: glemte å si at den koster 800 kr. Max. samtidig belastning +3.3V og +5V er 190W Mist 480W derimot: Max. samtidig belastning +3.3V, +5V og +12V er 460W. Tror det sier det meste om hva som er lurt å gå for... Edit: Mist 480W koster 895,- Endret 28. april 2004 av Goophy Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Takk for tilbakemld. Tror nok jeg går for lian li, da. Skal ha pc i mange, mange år, så det er like greit å kjøpe kvalitet. Tenkte på Lian Li PC73SL, som er lyddempet. Er det noen som har erfaringer med det kabinettet (særlig mtp luftinntak)? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 jeg syns du burde velge chieftec.. på pcutstyr.no selger de den med 360w psu får 750 spenn.. kjøpte mitt derifra.... Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 2000 spenn er inkl. 420w psu. enig i at utseendet er blodharry, men det gir jeg egentlig blaffen i. Systemet kommer til å se helt på trynet ut uansett. Jeg vil ha et bra kabinett, uten tanke på utseendet. Er thermaltake viftene så dårlig? Har sett at de har ganske lavt støynivå. Men jeg skal sjekke ut lian li! viftene er støysvake og alltingen de... men de flytter til gjengjeld ikke noe luft! Jeg sitter her og sikler på lian li selv... (noen som vil sponse meg litt eller?? ) Meb hvis du ikke skal se på kabbisset helelr... er det jo nesten syndå kjøpe lian li! på Microplex selger de i&m kabisser som er ganske lydløse.. (og hvis du i tillegg skal ha det lydløst, kjøp noen 120mm og kjør de på laav volt+ evt. støydempingsmatter) stå på! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Tja hva med Aopen H600 B dette får du for ca 800 kr inklusive en meget bra og lydløs stforsyning. Du finner det bla hos Psdata.no Lenke til kommentar
Sid83 Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Hvorfor ikke ta seg en tur innom PCStyling.no og se på CaseTek kabbissene der? 1016 kabinettet: et lite og godt kabinett. 1018: Dette er faktisk TT kassen, u-styla. Eller så har vi jo 1020 som er en oppgradert versjon av 1018. Helt koselige priser på disse. PS: CaseTek er Thermaltake III og oppover, II'eren kom fra Chieftec.. Endret 29. april 2004 av Sid83 Lenke til kommentar
lizon Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 jeg syns du burde velge chieftec.. på pcutstyr.no selger de den med 360w psu får 750 spenn.. kjøpte mitt derifra.... hvis han har 2000 spenn å bruke på kabinett så kjøper han seff lian li ikke chieftec. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 jeg syns du burde velge chieftec.. på pcutstyr.no selger de den med 360w psu får 750 spenn.. kjøpte mitt derifra.... hvis han har 2000 spenn å bruke på kabinett så kjøper han seff lian li ikke chieftec. Har ikke så mye å si, så lenge man ikke kjøper premodda eller chieftec Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 jeg syns du burde velge chieftec.. på pcutstyr.no selger de den med 360w psu får 750 spenn.. kjøpte mitt derifra.... hvis han har 2000 spenn å bruke på kabinett så kjøper han seff lian li ikke chieftec. Har ikke så mye å si, så lenge man ikke kjøper premodda eller chieftec Hva er så galt med Chieftec da? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Det er vel ikke noe galt med det , men det er liksom noe du ser overalt. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hvorfor ikke ta seg en tur innom PCStyling.no og se på CaseTek kabbissene der? 1016 kabinettet: et lite og godt kabinett. 1018: Dette er faktisk TT kassen, u-styla. Eller så har vi jo 1020 som er en oppgradert versjon av 1018. Helt koselige priser på disse. PS: CaseTek er Thermaltake III og oppover, II'eren kom fra Chieftec.. [OFFTOPIC] Ser du har reklamert en del ganger for nettopp denne nettbutikken i det siste, uten at det nødvendigvis er noe galt i det. Men likevel, det er en del sarte sjeler er på forumet som er veldig glade i å lete opp potensielle røvere som seiler under falskt flagg, og en god regel er å opparbeide deg en akseptabel postcount før du begynner å anbefale websjapper, om ikke midre for å ungå kanskje unødvendige poengteringer som denne.. [/OFFTOPIC] Forøvrig er jeg enig med de av dere som anbefaler Chieftec (solid, men kjedelig) forran Thermaltake (glorete juggel). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå