Gå til innhold

Kjøleblokk til skermkort minne

Stigma

Anbefalte innlegg

som tittelen sier, hvilken skjermort ram-vannblokker finnes på markedet? For oss litt mer ekstreme overklokkere blir det nesten litt for dumt å fremdeles ha passive heatsinks når det sirkulerer vann bare et par centimeter unna ;)

Kom med gode forslag

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har heller ikke sett noen andre på markedet, men jeg har lest en plass her på forumet, mener jeg, at det ikke har all verdens effekt. Det var i alle fall snakk om at det ikke var verdt pengene, i forhold til hva du fikk igjen av effekt.. Men jeg vet ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Stigma, noen anelse om hvor mye en kjøleblokk til minne egentlig hjelper på OC? Vurderer å kjøpe den korny linka..

ekstra kjøling til minnet gir minimalt ekstra overklokkbarhet egentlig, men det er en kjempefordel om du planlegger å voltmodde kortet (noe jeg absolutt skal, så lenge det er mulighet til det på de nye kortene fra Nvidia og ATI).

Skal du holde på standard spenninger, så lager minnet ikke nok varme til å trenge ekstra kjøling.

I alle tilfeller er nok 800 kr ikke verdt det du får tilbake, selv i et best-case scenario. Men så er ikke alle vi overklokkere økonomisk korrekte heller da ^_^

Men til den prisen blir det nok heller til å lage noe enkelt selv...

-Stigma

PS: Jeg så noen andre video-minne kjølere med navn cool-matic eller noe slikt, men de er ikke til salgs i norge så langt jeg vet.

Lenke til kommentar
I alle tilfeller er nok 800 kr ikke verdt det du får tilbake, selv i et best-case scenario. Men så er ikke alle vi overklokkere økonomisk korrekte heller da ^_^

Du har nok blitt lurt av Tilbudstrollet, du også...

Prisen er 895,- Det vil si nærmere 900,-

Men uansett er jeg enig med deg. Det er ikke verdt det. Skal klare å lage en mye rimeligere, selv, og sikkert med mer enn gode nok resultater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...