jke Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg har kjøpt nytt hovedkort og prosessor.en amd 3000+.En fyr sa at jeg kunne bruke socket a vifte på min socket 754 prosessor så jeg fikk en socket a vifte.når jeg kom jeg fant jeg ut at den ikke passet men han som solgte den sa at d gikk bra så lenge jeg fikk festet den.så festet jeg den til prosessoren og startet maskinen.når jeg ser på skjermen var den svart og den slo seg av.trykket maskinen på igjen men den ville ikke starte.Er min prosessor ødelagt? tok vekk viften og tok på prosessoren den var ganske varm. vet ikke om jeg har sittet riktig ledning fra den knappen man tar på dataen med til hovedkortet hvis d har noe å si. Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 LOL... det er det værste jeg har hørt, jeg har aldrig hør at man kan bruke en socket a vifte på en socket 754, du må nokka ha en socket a vifte, det nokk mulig at du har brent din prosessor, for hvis ikke bra nokk og riktig vifte blir brukt, blir det ganske varmt, som fører til at kjernen blir ødelagt. Lenke til kommentar
jke Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 ok tror ikke den stod på mer en kanskje 10 sekunder Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 ok tror ikke den stod på mer en kanskje 10 sekunder 10 Sekunder er akkurat 9 sekunder for lenge til at du kan ødelegge cpuen jeg hadde en p4 som ble god og varm en dag da jeg glømmte av å plugge i strømmen til vifta, men den overlevde. Tror nokk dessverre for din del at den der er ødelagt, men du bør jo altids teste den først da....har du skaffa deg ei skikkelig vifte nåda? Lenke til kommentar
jke Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 ok tror ikke den stod på mer en kanskje 10 sekunder 10 Sekunder er akkurat 9 sekunder for lenge til at du kan ødelegge cpuen jeg hadde en p4 som ble god og varm en dag da jeg glømmte av å plugge i strømmen til vifta, men den overlevde. Tror nokk dessverre for din del at den der er ødelagt, men du bør jo altids teste den først da....har du skaffa deg ei skikkelig vifte nåda? nei ikke enda.de hadde ikke flere på datakjeden.skal kjøpe.tror du at jeg får byttet den hvis den er ødelagt? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg har kjøpt nytt hovedkort og prosessor.en amd 3000+.En fyr sa at jeg kunne bruke socket a vifte på min socket 754 prosessor så jeg fikk en socket a vifte.når jeg kom jeg fant jeg ut at den ikke passet men han som solgte den sa at d gikk bra så lenge jeg fikk festet den.så festet jeg den til prosessoren og startet maskinen.når jeg ser på skjermen var den svart og den slo seg av.trykket maskinen på igjen men den ville ikke starte.Er min prosessor ødelagt? tok vekk viften og tok på prosessoren den var ganske varm. vet ikke om jeg har sittet riktig ledning fra den knappen man tar på dataen med til hovedkortet hvis d har noe å si. uff a meg... 10 sekunder er som sagt 8-9 sekunder for lenge, hvis den ikke hadde konktakt idet heltatt med kjøleribben, hadde den kontakt kan du ha vært heldig. men bruk altid riktig vifte til riktig socket! gjorde samme feil an gang jeg også, når jeg var nybegynner med data. satte en intel kjøleribbe på et AMD system... jaja noen ganger kan man gjøre dumme ting, da lærer man ihvertfall veldig mye. Lenke til kommentar
jke Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Kjøpt ny vifte nå og den var ikke ødelagt Men har et nytt problem.Er litt ny på dette så kan ikke d helt.jeg får ikke installert windows.i begynnelsen så står det at bios ikke er innstalert og dey kommer et bilde som d står at windows mangler en fil og sett i den originale cd´en og trykk r for reparer.gjør d og d samme skjer.noen som vet ka eg må gjøre?har et msi hovedkort.K8t neofis2r eller noe Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Kjøpt ny vifte nå og den var ikke ødelagt Men har et nytt problem.Er litt ny på dette så kan ikke d helt.jeg får ikke installert windows.i begynnelsen så står det at bios ikke er innstalert og dey kommer et bilde som d står at windows mangler en fil og sett i den originale cd´en og trykk r for reparer.gjør d og d samme skjer.noen som vet ka eg må gjøre?har et msi hovedkort.K8t neofis2r eller noe hadde du Windows på harddisken din fra før? du har altså ikke formatert etter bytte av nye komponenter som hovedkort osv? Du må nødt til å formatere harddisken din når du setter i nytt hovedkort for å få best stabilitet og ytelse av maskinen din. - Mekkeren Lenke til kommentar
johanf Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Og om du ikke har orginal windows, løp og kjøp - så slipper du problemer med filer den ikke finner under installasjon. _ johanf Lenke til kommentar
jke Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Kjøpt ny vifte nå og den var ikke ødelagt Men har et nytt problem.Er litt ny på dette så kan ikke d helt.jeg får ikke installert windows.i begynnelsen så står det at bios ikke er innstalert og dey kommer et bilde som d står at windows mangler en fil og sett i den originale cd´en og trykk r for reparer.gjør d og d samme skjer.noen som vet ka eg må gjøre?har et msi hovedkort.K8t neofis2r eller noe hadde du Windows på harddisken din fra før? du har altså ikke formatert etter bytte av nye komponenter som hovedkort osv? Du må nødt til å formatere harddisken din når du setter i nytt hovedkort for å få best stabilitet og ytelse av maskinen din. - Mekkeren så må jeg gjøre det for at det skal virke?hadde windows fra før og har ikke formatert.hvordan formaterer jeg den da?jeg kommer ikke så langt med windows cd´en. Lenke til kommentar
jke Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 jeg har to harddisker.istedenfor å formatere den med windows kan jeg da ta den ut og installere windows på den andre? Lenke til kommentar
jke Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) prøvde å ta ut den ene harddisken.det gikk heller ikke.problemet mitt er at når jeg starter fra cd´en så kommer trykk f6 for å installere raid og scsi lr noe og så skjer d ikke noe.Kan det være hvis jeg har koblet noe feil eller?i så fall hva?kan maskinen jobbe i bios og der uten at prosessoren virker? Endret 28. april 2004 av jke Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Nei, det er helt umulig å komme inn i bios om du har ødelagt cpu, da starter pc ikke. Men det er mulig at du har feil innstillinger et eller annen plass. Prøv load fail safe settings i bios , det kan hjelpe. Du kan også disable raid/sata i bios og kjøre på pata... Lenke til kommentar
jke Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) kan det være at den recovery cd´en jeg fikk med bare virker til mitt gamle hovedkort?eller har master og slave på harddiskene og spillerne noe å si?heller bruke ide kablene jeg fikk med istedenfor de gamle?? Endret 28. april 2004 av jke Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Nei, det beste er at du formaterer den hd som yter best (har god cache) og innstalerer operativsystemet på den. Bruk gjerne di nye ide kablene (og ha di gammle i reserve). Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 har ikke alle nyere CPU'er innebygget Termisk Beskyttelse, som klokker ned, eller skrur av CPU hvis den blir for varm? Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 har ikke alle nyere CPU'er innebygget Termisk Beskyttelse, som klokker ned, eller skrur av CPU hvis den blir for varm? Joda det har de men hvis du har montert eller ikke har monert kjøleribbe, brenner du proc alikevell. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) har ikke alle nyere CPU'er innebygget Termisk Beskyttelse, som klokker ned, eller skrur av CPU hvis den blir for varm? Joda det har de men hvis du har montert eller ikke har monert kjøleribbe, brenner du proc alikevell. hva er da poenget med en slik beskyttelse? Jeg trodde den var der for å beskytte\redde CPU hvis f.eks kjøleren faller av. Iallefall er det nå slik Intel CPU'er fungerer (minner om test hos tomshardware.com, der AMD T-bird cpu'ene brant opp, men jeg har hørt at slik beskyttelse ble innført på alle AthlonXP CPU'er og nyere...) Endret 29. april 2004 av apollox Lenke til kommentar
zaico Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Cpuen er neppe brent, jeg har selv vært vitne til en kar som startet sin splitter nye pc med xp2000 uten kjøler påmontert. Det luktet stygt, den ble svart og det kom røyk fra den. Endret 29. april 2004 av zaico Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Skulle anta at en recoveryCD for et hovedkort ikke vil virke i det hele tatt hvis du bytter til et annet hovedkort,men er ikke helt sikker. Men slik er det ihvertfall hos meg, som har en HP maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå