Gå til innhold

Spørsmål om while-løkke

Anbefalte innlegg

Jeg trenger disse to, og utfordringen min er at dato_opprettet og kreditor_forfallnaa ligger i to forskjellige tabeller.

$nydato = date("d.m.y",strtotime($arr["dato_opprettet"]));
   	$nydato1 = date("d.m.y",strtotime($arr1["kreditor_forfallnaa"]));

Får å få de til å fungere trenger jeg:

while 
($arr=mysql_fetch_array($sql_resultat))
{
}

og

while 
($arr1=mysql_fetch_array($sql_resultat1))
{

}

Er det noen kloke hoder som vet hvordan jeg kan kombinere disse while-løkkene?

(Jeg får bare parsing-feil hvis jeg kjører flere while-løkker samtidig, så nå tenkte jeg jeg skulle sjekke om det var mulig å slå de sammen. Jeg forsøkte med && og ||, men det gikk ikke...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg

Noe slikt?:

while (($arr=mysql_fetch_array($sql_resultat)) && ($arr1=mysql_fetch_array($sql_resultat1))) {
}

Hvorfor har du while løkke? Det ser ut som om løkken kun kjører en gang?

Endret av Slettet-rXRozPkg
Lenke til kommentar
skjønner ikke helt hvordan tabellene dine ser ut og hvorfor du har skilt dem. har du en felles ID du kan koble dem sammen med?

se ellers på mysql sine egne funksjoner for datogenerering

Må nok være enig med Torbjørn her, dette virker som er noe som burde løses i SQL spørringen.

Lenke til kommentar

Dette scriptet ligger på forsiden, det vil si førstesiden etter at man har logget inn. Denne fungerer som en slags innholdsfortegnelse.

Her vises lenker til de siste registreringene i hver modul.

Jeg har bl. annet en dagbok-modul, og 'dato_opprettet' er et av feltene i dagbok-tabellen.

En annen modul på nettsiden omhandler kreditorer, 'kreditor_forfallnaa' er følgelig knyttet til kreditor-modulen.

Tabellene har ellers ingenting annet felles enn det at de begge inneholder data som den påloggede brukeren har registrert.

Lumted: Jeg har forsøkt det du foreslo allerede, og jeg fikk "unexpected &&" error.

Men, trenger jeg virkelig while? Se, det er et godt spørsmål! Må sjekkes! :-)

På en php-kunnskapsskala fra 0 til 100 ligger jeg på 25+. En konsekvens av dette er at når jeg møter (for meg) uoverkommelige problemer går jeg ut på nettet og ser om noen har funnet opp kruttet før meg. Som regel finner jeg det jeg leter etter, men ofte må jeg gjøre noen modifikasjoner for å få det til å passe, og det er da det skjærer seg. Det er mye lettere å flikke på egne ting!

Takknemlig for at dere er her, det er veldig lærerikt! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...