Gå til innhold

Hvilken ram skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skal ha et Asus P4C800-E DELUXE hovedkort, skal bruke pc'en mye til Gaming, LAN, og sånnt..

Må innrømme at jeg blir litt forvirret av alle RAM typene!

Skal uansett ha ca 1 gigg ram, så hvilken type skal jeg velge??

DDR PC

-2700

-3200

-3500

-3700

-4000

-4200

Har seff skjønnt at 3700 og oppover er kjappere enn de andre, men hvilken anbefaler dere med mer peiling?

Hvis dere har noen gode twin moduler/two matched sett, så vennligst skriv dem her!!

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk RAM guide på hjemmesidene til Corsair. Der står alt du ønsker å vite om ram typer og spesifikasjoner. Tallene du oppgir referer til MB/s overføring, som er proposjonalt med klokkefreekvensen til minnebrikken (PC3200=400MHz). Hovedkortet ditt er spesifisert for minne på 400MHZ hvilket betyr at du ikke kan nyttigjøre deg høyere hastigheter enn PC3200 med mindre du overklokker. Sjekk også CAS latency, som grovt forklart er responstiden til minnet, ikke alle minneprodusenter oppgir tallene der. Ellers tror jeg ikke du trenger å tenke på hvilket merke, gå for pris/ytelse, høy kvalitet er viktigere for driftskritiske systemer.

Lenke til kommentar
Hva med disse?

De er veldig bra, men hvis du ikke har lyst å legge ned så mye penger i ram så er disse greie Link

Men selfølgelig hvis du hadde tenkt å legge ned 3000 spenn i ram så er jo forslaget over ganske bra.

Han sa ikke noen pris :D

så sant, så sant.

Ville bare hjelpe han, hvis han ikke hadde tenkt å bruke så mye :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...