Gå til innhold

UPS, størrelse/anbefalinger

Anbefalte innlegg

Hallo.

Lurer på å kjøpe en UPS til server.

Serveren er en P4 2,X, 512MB RAM, 2 CD-ROMer, 2 HDer, tapestreamer og skjermkort.

Eventuelt vil jeg koble til en linuxbox, om det er kapasitet til det.

Hvor stor bør denne være? Hvor lenge vil en UPS vare?

Vurderer http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=106...lAction=details

Noen som har noen formeninger om dette?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at du ikke har vært så mye borti UPS`er før, så jeg kan begynne enkelt:

1. Hvor stor powersupply har serveren (og har den flere ?)

2. Er det router(e) flere skjermer el. som også skal beskyttes (det bør du gjøre) ?

3. Hvor lang batteritid vil du ha ? Du kan få så (godt som) lang du ønsker, men det koster selvfølgelig ekstra.

4. Skal den bare ta over ved strømbrudd, eller skal den filtrere strømmen (dobbelt konverterende) for å unngå unødig slitasje på div komponenter ?

Sist, men ikke minst :

5. HVOR MYE SKAL DET KOSTE ?

Dette var vel egentlig bare noen enkle innledningsspørsmål. Det skal ikke være så lett.... ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar fredster :)

Ikke vært borti UPS før nei..

1. Chieftec servertower med 2x300W redundant strømforsyninger. ( link )

2. Muligens en router og en switch? (Om dette er mulig, om det trekker mye strøm er ikke dette noe must)

3. Tja.. Det viktigste er vel å få confa det så serveren får skrudd seg av innen tiden etter UPSen slår inn, mer eller mindre uviktig, men hadde selvfølgelig ikke gjort noe med litt kapasitet, men dette blir vel fort dyrt?

4. Hmm.. Si det? :p spørs litt hvor stor innvirkning det har på prisen, er ikke et must.

5. Tja.. Tak på 15-20.000,- omtrent tenker jeg.

Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg beregnet slikt, men jeg kom frem til hvis du går for en 1500 VA så har du litt å gå på med tanke på fremtidig vekst. Prisen avhenger av hvilken type teknologi du vil ha, men med mindre det er en kristisk server vi snakker om så holder det nok med en såkalt line-interactive UPS. Prisen på en slik ligger rundt 8000,- ink. mva.

Hvis du vil ha en oversikt over de forskjellige teknologiene, så er det bare å komme med en mailadresse så sender jeg deg et dokument jeg lagde med tanke på de av mine forhandlere som ikke var sikre på forskjellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...