Gå til innhold

Bytte prossesor?

jonni_70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei har en intel celeron 2.6 og har tenkt til og bytte til Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC533 512KB cache.

Hovedkorte støtter maks. 533 mhz fsb.

Vil jeg merke mye forsjell i spill?

Er det en bra cpu?

Ja, du vil merke kjempe stor forskjell! Den cpu'en du har nå yter kjempe dårlig iforhold til den nye cpu'en din.

Lenke til kommentar
Hei har en intel celeron 2.6 og har tenkt til og bytte til Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC533 512KB cache.

Hovedkorte støtter maks. 533 mhz fsb.

Vil jeg merke mye forsjell i spill?

Er det en bra cpu?

Ja, den vil kjøre mye bedre. DU har et greit skjermkort, men neste gang legg ut all info om pcen din!!!!

Lenke til kommentar
Det kommer jo en del an på resten av pc-en din. om den har mange flaskehalser utenfor CPU, vil ikke en mye raskere CPU gjøre PC-en raskere. F.eks. om du har 64MB sd-ram

ehh? 64 Sd-ram på en 2.6ghz cpu? tviler sterkt¨på at det sitter folk med prossesorer over 1.5ghz som har under 128mb ram. men 256mb ddr holder faktisk ganske bra. det er ikke nødvendig med mer enn 256mb ddr minne etter mine erfaringer, kommer ann på hvor mange programmer du kjører og om du driver video redigering da... men 256mb pleier å holde til vanlig bruk.

Lenke til kommentar
Det kommer jo en del an på resten av pc-en din. om den har mange flaskehalser utenfor CPU, vil ikke en mye raskere CPU gjøre PC-en raskere. F.eks. om du har 64MB sd-ram

ehh? 64 Sd-ram på en 2.6ghz cpu? tviler sterkt¨på at det sitter folk med prossesorer over 1.5ghz som har under 128mb ram. men 256mb ddr holder faktisk ganske bra. det er ikke nødvendig med mer enn 256mb ddr minne etter mine erfaringer, kommer ann på hvor mange programmer du kjører og om du driver video redigering da... men 256mb pleier å holde til vanlig bruk.

kanskje til vanlig bruk, men hvis du skal spille så sluker de nye spillene minne

Jippi! Snart 0,00000000000005 milliarder poster!

Endret av petter'n
Lenke til kommentar

For å si det sånn, så kan det lønne seg å kjøpe en Intel eller AMD prosessor i stedet for celeron. Hvis du kanskje kjøper en rambrikke til så vil du også merke større forskjell generelt. Jeg har hatt 512 men oppgradert til 1 gig og det er stor forskjell. Celeron er vel Intels sitt billigmerke som de startet for å konkurrere med seg selv og dermed ta større del av markedet...

-b-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...