Gå til innhold

Forskjell på MMC og SD-kort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det spørs vell litt, har du minnekortleser går det jo veldig kjapt og greit uansett, men skal du ha over store mengder musikk kan det vell bety en del ja.

Ok, det er i så måte "overføringstid" du tenkte på ja. Jeg setter jo Palmen i en slags dockingstasjon, så den tiden overlever jeg. Tenkte mer på i forhold til avspilling og sånt, om det fører til lengre "ventetid" liksom, før den starter å spille av?

Lenke til kommentar
Jeg trur ikke du kommer til og merke det sånn praktisk sett, uansett, jeg mener SD kort uansett er generelt bedre en MMC. Så du gjør nok lurt i og kjøpe et SD kort :)

ehh... nei.

mmc-kort er mindre enn sd (en kvart millimeter tynnere elns). Alle sd-lesere tar også mmc. sd er på papiret 4 ganger raskere enn vanlig mmc, men i de aller fleste tilfeller har dette lite å si.

mmc kort passer i mange flere enheter enn sd, f.eks. nokia telefoner som 3300 N-Gage og 9210, 9500 osv. Siemens telefoner tar også bare mmc og ikke sd.

med mindre du vet at du trenger SD vil jeg alltid anbefale mmc.

Lenke til kommentar
SD er mer fleksibelt, man kan lissom "bygge" ut pdaen, slik at man med et SD kort kan få funksjoner som Blåtann og WLAN trur jeg. Man kan også få SD i større størrelsen en MMC.

dette krever forøvrig SDIO, som ikke alle sd-lesere støtter.

Lenke til kommentar

Ok, for jeg har jo fra før et SD kort med 256 MB. Det bruker jeg fortrinsvis til kamera, men nå kunne jeg tenke meg mer lagrinsplass da spesielt musikk, til palmen. Jeg gir i utgangspunkt f. i hva kortet heter, men reagerte på at MMC var hakket billigere. Hvis dere ikke kommer med mye annen info, går jeg for MMC.

Takk for all hjelp - hittil ;)

Lenke til kommentar

S i SD står for øvrig for secure. Da de ble lansert så var det snakk om noen sikkerhetgreier mhp. kopibeskytelse tror jeg, men vet ikke om det har noe å si...

Men som nevnt ovenfor er mmc kortene mer kompatible, men sd skal ha noe raskere overføringshastighet i hvertfall enn de gamle mmc kortene. For det har kommet ut noen nye mmc kort med høyere kapasiet (512 og 1gb) som skulle også ha bedre overføringshastighet. Dog jeg har ikke sett noe til dem i Norge...

Altså jeg ville valgt mmc. Men det er stortsett fordi at de passer i mobilen min...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...