Gå til innhold

Overklkking av AMD 64-bit?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan funker det å overklokke AMD 64-bit CPU? Erfaringer?

Med althon 64 har det ikke FSB . det bare har HT( hyper tranport ) fordi A 64 har bus kontrolere på cpu . Da du overkokket A 64 betyr at du overklokket HT . Nforce 3 150 eller via KT 800 brikkesett har ikke låse AGP/PCI , så det er ferlig for HDD , grafikk kort . du kan vente for Nforce 3 250 det er alle låst på det hovedkort som bruker Nforce 3 250 . jeg har sett på review overklokking på gigabyte NForce 3 250 med A64 3000+ . 3000+ @ 2.5 med 1000mhz hastighet HTT det er fint :thumbs:

Lenke til kommentar

De hovedkorta som er til amd64 i dag, altså socket 754 med nforce 3 150, har AGp men ikke pci lås, mener jeg å huske. Men med rett BIOS så er ikke dette noe problem. Du skal kunne sette AGP til 67 mhz, så låses pci også:D Så det er ikke noe problem. vet ikke om det er eksakt slik, men vet det kan ordnes.

Lenke til kommentar
Med althon 64 har det ikke FSB . det bare har HT( hyper tranport ) fordi A 64 har bus kontrolere på cpu . Da du overkokket A 64 betyr at du overklokket HT . Nforce 3 150 eller via KT 800 brikkesett har ikke låse AGP/PCI , så det er ferlig for HDD , grafikk kort . du kan vente for Nforce 3 250 det er alle låst på det hovedkort som bruker Nforce 3 250 . jeg har sett på review overklokking på gigabyte NForce 3 250 med A64 3000+ . 3000+ @ 2.5 med 1000mhz hastighet HTT det er fint

ØH? a64 har selvfølgelig fsb.... Det er slik jeg klokker min a64 3200+.

De hovedkorta som er til amd64 i dag, altså socket 754 med nforce 3 150, har AGp men ikke pci lås, mener jeg å huske. Men med rett BIOS så er ikke dette noe problem. Du skal kunne sette AGP til 67 mhz, så låses pci også Så det er ikke noe problem. vet ikke om det er eksakt slik, men vet det kan ordnes.

Jeg har et MSI hovedkort og på deres forum på deres side sier alle at k8t brikkesett hverken har agp eller pci lås. jeg kan ikke finne noen måte og stille dette på i bios.

Lenke til kommentar
Hadde jo vært fint om man satt igjen med et litt mindre oppklødd hode etter å ha lest dette her da! Hmmm.... :wallbash:

Hehe, kan forklare litt bedre.

For å overklokke øker man fsb/htt. Denne multiplisert med multiplieren blir klokkehastigheten. Feks. en xp64 3400+ har 200mhz htt x 11mp = 2200mhz.

Øker du htt med 1 mhz vil klokkehastigheten bli 2211mhz.

Men ulempen med den nåverende amd64 chipset'ene er at de ikke har agp/pci lock.

Derfor kan for høy htt føre til at skjermkort og pci enheter blir ødelagt.

Btw, du kan jo også lese guidene i sticky her på forumet om du ikke har gjort det alt :thumbup:

Edit: Korreksjon.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...