Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Cnet vs 3com

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette her blir veldig subjektivt. Kjøp ett av hver og prøv :wink: Jeg for min del foretrekker 3com kort, og har også sansen for Intel. Både Intel 10/100B og 3com905B/C er kort som er meget godt støttet i alle OS jeg er borti til daglig (har generelt også meget bra drivere), og gir meg også meget bra ytelse i forhold til cpu-bruk.

Har også et ultrabillig Cnet 200 Pro kort i en maskin som brukes for det meste til testing, og kan heller ikke klage på det kortet. Men jeg har brent meg før, og et eksemplar jeg kjøpte først var feilprodusert på en eller annen måte, og jeg fikk en meget asymmetrisk ytelse. Kunne laste noe fra maskinen med kortet i 1MB/s, mens opplasting kun gikk i 40KB/s (på et 10Mbit nettverk, halv dupleks) i både FreeBSD og Win2000/Win98.

Tipper at du kanskje bør vurdere bruken av nettverkskortet. Til vanlig bruk i et hjemmenettverk så klarer du deg sikkert bra med et Cnet kort. Skal du kjøre en brannvegg 24/7 med høy trafikk, el. kanskje en "viktig" server, så ville jeg ha gått for 3com/Intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...