beji Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hastighet på RAM(minne)gjør d noe om du blander hastigheter? F.eks en brikke Corsair pc2700 og en på 3200? gjør dette noe? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 det funker, men RAM-brikkene vil automatisk bli dratt ned til laveste hastighet da.. I ditt tilfelle, 333MHz.. Lenke til kommentar
beji Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 gjør d noe for stabiliteten eller? noe annet jeg bør vite? Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Hvis begger Corsair, er det ikke så farlig, men du får ikke like bra ytelse som to samme brikker, men ikke bruke to forskjellige typer ram brikker det kan bare føre til problemer Endret 28. april 2004 av _Finch_ Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 gjør d noe for stabiliteten eller? noe annet jeg bør vite? Nei, to, tre eller fire "forskjellige" brikker gjør ikke noe forstabilitet hvis du har en minnekontroller som takler det (f.eks 865/875). Annet enn det med hastighet er det egentlig ingenting annet som er viktig å få med seg. Ikke kjøp en Corsair brikke til, skal du ikke skyte etter max ytelse/overklokking som PC2700 brikka setter en kjapp stopper for så sparer du pengene og gå for noe "billig" RAM (igjen sett at du ikke har en vrang minnekontroller). Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hvordan liker kontrolleren på Asus A7N8X Deluxe blanding? Må ha meg 512MB til og har PC2700 RAM nå. Lenke til kommentar
beji Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 hvordan takler ASUS A7V8X-X dette tror der jeg får trøbbel hvis jeg mikser eller? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hvordan liker kontrolleren på Asus A7N8X Deluxe blanding? Må ha meg 512MB til og har PC2700 RAM nå. Sånn generelt kan jeg si at vi har to nforce2 basserte kort på jobb som står med èn 512brikke og èn 256brikke, og alle de fire brikkene er av forskjellig fabrikat. Overklokker de ikke, men har heller ikke merket noe ustabilitet på systemene. Med normal bruk er sjansen stor for at det går helt fint. Ekstremklokking er jo liksom noe annet... DrErling Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Annet enn det med hastighet er det egentlig ingenting annet som er viktig å få med seg. Ikke kjøp en Corsair brikke til, skal du ikke skyte etter max ytelse/overklokking som PC2700 brikka setter en kjapp stopper for så sparer du pengene og gå for noe "billig" RAM (igjen sett at du ikke har en vrang minnekontroller). Her har jeg en annen erfaring.. På jobb har en kollega en IBM m/875-brikkesett.. Den ble levert av IT-avd. med to minnebrikker av ulik merke og hastighet.. PC'n frøs og var generelt ustabil.. Da jeg forklarte kollega (og IT-avd.) at ulike minnebrikker ikke alltid var så veldig smart (noe jeg har erfart tidligere), ble minnebrikkene byttet til 2 brikker av samme type og hastighet.. Voilá.. ustabilitet en saga blott.. Lenke til kommentar
Feyd Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hva hvis man sitter med 2 * 256 MB PC3200 DDR og vil bygge ut til 1024 totalt. Er det da smartest å kjøpe 2 nye 512 eller en ny 512 og stå da med: 2 stk 256 brikker og 1 512 brikke ?? Feyd ----------- Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hvis du vil utnytte de få prosentene mere ytelse i dual konfigurasjon så bør du handle to like 512 brikker. Sjansen er jo også tilstede for å handle noe du har erfart/hørt passer best til ditt system. Hvis du overklokker så er tre brikker (2x256 og 1x512) mere krevende å få stabilt på høye hastigheter, da de bruker en anelse mere effekt. Det økonomiske aspektet tilsier at du kjøper èn 512mb brikke til. De fleste andre aspekter tilsier to stk 512mb. DrErling Lenke til kommentar
alfern Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Det med at minnet vil kjører på laveste brikkes hastighet er bare delvis sant. De fleste hovedkort lar deg sette minnehastigheten manuelt. Dersom 2700 brikken klarer å kjøre på 3200 (400mhz) kan du kjøre begge på denne hastigheten. Dette fungerer iallefall fint med min ene 2100 brikke og 3200 brikke med AT7-MAX2 hovedkort. Kjører begge på 380mhz da jeg bare kan låse PCI bussen på 1:5 i forhold til FSB. Men det er helt klart at dette ikke er å anbefale, og kan føre til ustabilitet. Lenke til kommentar
Feyd Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Sjansen er jo også tilstede for å handle noe du har erfart/hørt passer best til ditt system. Høres ut som du har lest noe jeg og kom over en gang; at Geil Golden Dragon ikke passer så bra sammen med Asus A7N8-X Deluxe. Har ikke opplevd den ytelsen disse brikkene var oppskrytt til å gi. Kan du foreslå noen minnebrikker som passer bra til mitt system? Vet jeg må ha noen PC3200 med CL2. Overklokkingsvennlighet er heller ikke å forakte, da jeg har kun 34 grader på CPU idle, og 40 load (hvis man kan stole på Asus Probe software). Feyd Endret 29. april 2004 av Feyd Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hvis du har en rask og en mindre rask brikke, sett den raske i spor 1 og den mindre raske i spor2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå