Gå til innhold

CS- en pest og plage?


Anbefalte innlegg

hehe. Morsomt forsøk på å skrive et saklig innlegg. :)

 

Når du kommer med utspill som "..konsulter ordbok.." virker det enten som om du nettop har lært deg disse ordene selv, eller at du virkelig tror at alle som spiller CS er uintelligente.

 

Det er nok ikke tvil om at mange starte å spille CS pga de har venner som anbefaler det. Når de så kanskje spiller på lag, bli kanskje det en positiv opplevelse. I tilleg koster ikke spillet så altfor mye heller.

 

Greit at du ikke liker CS-spillere, men å kalle dem for uintelligente og sauer blir for dumt.. CS kommer til å dø ut før eller siden...

 

 

btw: Jeg har aldri spilt CS selv før...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har egentlig ikke noe i mot CS i seg selv, grafikken er grei, ikke mer, men det holder. GAmeplayet er jo også bra, problemet mitt kommer med mange av de som spiller det. Eller generelt i alle spill, men i cs er det verst. De tar spillet så sinnsykt seriøst, herregudman det er et spill. Holt en gang på å bli kasta ut fra et lan fordi eg hadde ein eller aen cs-cheat på maskinen, som jeg brukte på min egen server(for å gjevne ut litt) der alle viste det. Vi ble enige om hva vi skulle bruke/ikke bruke for å få et litt jevnere game,(slik at jeg slapp å bli eid) Men det ville ikkje crewet hørra någe om, neida de kom rett bort t maskinen min tog muså og leida t de fant d og sletta heile jævla cs og halflife. Helvette eg blei sure. Itte det har eg så godt som ikkje spelt cs. Problemet er at folk tar det så jævla seriøst. Greit om de hadde klikka på meg for å ha brukt cheaten på ein av deres lanservere eller i kompoen. Men det er noe som aldri kunne ha funnet meg inn. For dem er cheat cheat uansett om man er blitt enige om reglene på forhånd. I UT/Quake3 er det heller ikke et sykt nederlag når en dauer, da er det bare på an igjen, ikke noe slåing i bordet slik at halvparten av skjermene på raden en sitte på letter i været.

 

CS skaper litt oftest litt for serøst, de som spiller ut/quake/warcraft sitte ikkje å whine om der komme på litt musikk på et eller aent lan, de e jo likt for alle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Nei, der tar du feil. Spørsmålet mitt er hvorfor folk er dumme nok til å spille et spill som er tydelig utadert og dårligere enn andre spill som er veldig like. Jeg kunne skjønt det av nostalgiske grunner, men siden det er verdens mest populære onlinespill er det mer enn det.

 

 

Jeg spiller CS ofte, og liker det kjempemye. Jeg spør bare hvorfor vi er dumme nok til å spille det. Skjønner ingen av dere noe? (to har svart foreløpig, jeg overreagerer)

Nei søten, vi skjønner ikke noe.

 

Dessuten heter det noenting, ikke bare noe. Dine ref. til ordbøker er herved returnert.

 

Fascinerende at du bruker tid og energi på noe du _ikke_ liker. Jeg tror personlig at ikke du skjønner "noe", når du velger å bruke tid og energi på å fortelle alle andre hva du ikke liker, eller hvor dumme alle andre er.

 

Spesielt når du frontalangriper alle som ikke liker hypotesen din.

 

Takk for dagens latter :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Kanskje, men jeg tror det ville blitt en positiv effekt iallfall....da flere hadde blitt åpnet for nye spill. bedre spill.

"iallfall"?

 

Hadde du en ordbok sa du? Kanskje du burde forsøke å åpne den også?

Lenke til kommentar
Folk er tydeligvis "dumme" fordi folk har forskjellig smak.

Det har ingenting med smak å gjøre. Hadde det vært det, ville alle spilt det beste FPS-spillet i realistisk setting, og jeg hadde ikke klaget på noe. Tror du har misforstått, konsulter en ordbok!

Kanskje ikke alles smak liker det som "best"? DEt er jo akkurat smak og behag det har noe med....

 

Tror det må være første gang jeg faktisk har tatt CS-siden i en diskusjon :D

Lenke til kommentar

CS er et genialt spill syns jeg.

Grafikk er ikke alt.

Hvis du bare er ute etter grafikk kan du jo spille Operation Flashpiont eller noe annet latterlig.

 

:laugh: , ja la oss bytte ut et 6 år gammelt spill med et som er bare 4, og som forøvrig er et glimrende eksempel på et spill med dårlig grafikk som overgår CS til de grader.

 

CS er bra fodi alle kan forstå det, og en hver idiot kan sette seg ned forran det, denge huet i tastaturet og utrette noe possitivt på den måten.

Det er jo det mest spilte spillet noen sinne, og hvis det er noe galt med det, så må det være noe galt med resten av verden.

Og hvis det er bare DU som er normal, så er det kanskje på tide å begynne å tenke igjennom ting?

Javell, så man behøver å tenke mye for å spille BF, BFV, Far Cry, Unreal osv. De to førstnevnte overgår CS i alt.

 

alle fall, public CS har aldri vært og vil aldri bli morsomt.

Spiller man en skikkelig pcw med 4 andre mot et lag som er ca like bra, så er det lite som overgår det.

Her motsier du deg selv til de grader, først sier du at populariteten til CS skyldes at man kan "denge hodet i tastaturet" og ikke trenger å tenke noe for å spille CS, og nå sier du har strategiske klan kamper er det eneste som er morsomt med CS. Har du noen gang prøvd BF?

 

Jeg har prøvd de fleste andre spill på markede, men det er lite annet enn CS og WC3 som fenger..

Lurer på om du hadde sagt dette om du hadde gitt andre spill en fair sjangse?! :hmm:

 

Må bare avslutte det hele med: Hvorfor spiller dere ikke Condition Zero?

Endret av zaico
Lenke til kommentar
For å si det med ord dere forstår; hvorfor er dere dumme nok til å spille Counter-Strike (CS) og hvorfor må dere bruke dette sjofle ekle "CS-språket"?

Du høres ut som en gammel dame som syter over ungdommen her.

La CS-spillerne spille CS så kan du få gjøre hva du vil.

Lenke til kommentar
Hallo. Jeg lurer på hva allmennheten her på hardware.no-forumet synes om Counter-Strike.

De fleste her bør vite hva Counter-Strike er for noe, det er en MODifikasjon til det populære skytespillet Half-Life.

 

Counter-Strike (CS) har blitt verdens mest populære online spill, og det er noe som er utrolig overraskende. CS har forferdelig ut-datert grafikk, og man kan si mye om ditten og datten. Det jeg forstår er at grunnen til at CS rir så høyt på "bølgen" av fjortisser og små-nerder (og dere tilfeldige andre som liker det også) er Gameplayet. Jeg skal innrømme at det har fantastisk Gameplay, men ikke bra nok (iallfall ikke i forhold til mye annet) til å rettferdiggjøre at det fortsatt er populært, seks år etter at originale Half-Life kom ut.

Hvorfor har ikke f.eks Urban-Terror til Quake3 slått like bra an? Det har både bedre grafikk og gameplay.

 

Svaret, etter min mening (det er ytringsfrihet inne i bildet, hvis noen bestemmer seg for at de ikke liker det jeg skriver) er at mennesker er ganske dumme. Jeg tror at hovedgrunnen til at CS er så utrolig populært er at så mange liker å følge bjellesauen. (metafor, konsulter en ordbok, hvis du er usikker)

 

 

For å si det med ord dere forstår; hvorfor er dere dumme nok til å spille Counter-Strike (CS) og hvorfor må dere bruke dette sjofle ekle "CS-språket"?

Først må jeg bare påpeke en ting...

 

CS er *ikke* verdens mest populære online spill, den plassen går av til SC(StarCraft).

 

Men jeg tror også at folk liker og følge bjellesauen til en vis grad, og ikke for og være slem eller ta alle under en kam, men det virker som noen faller in med "the bad crowd" når man tenker på disse som snakker 3lit3 irl, eller for og ikke snakke om fanatikerene som hyler og skriker "gull noob" og alle disse sakene, eller folka som spiller og hyler og skriker enda strømmen har gått (dette har jeg faktisk vært borti, det endte med at vi måtte sabotere serveren) [og enda spilte de fake i lufta].

Lenke til kommentar
For å si det med ord dere forstår; hvorfor er dere dumme nok til å spille Counter-Strike (CS) og hvorfor må dere bruke dette sjofle ekle "CS-språket"?

Du høres ut som en gammel dame som syter over ungdommen her.

La CS-spillerne spille CS så kan du få gjøre hva du vil.

Han nekter dere ikke og spille CS, les innlegget hans, han lurer bare på hvorfor dere spiller det? Og om grunnen kan være at dere følger bjelle sauen?

 

Dette er forøverig hans egen mening han yttrer..

Lenke til kommentar

Endelig noen som nevnte gode gamle Starcraft. Tipper Boxer og gutta hadde blitt sinna om de leste noen av innleggene som omtaler CS som verdens største onlinespill.

 

[ontopic] CS er genialt på den måten at det er i mine øyne det eneste spillet i verden hvor man kan få inn en frag på en CPL-mester. Det er rett og slett så enkelt at enhver person kan klare å komme opp på et rimelig godt nivå, dette er langt ifra sannheten i de fleste RTS og FPS (SC, WCIII, UT2k4, Q3). [/ontopic]

Lenke til kommentar
Endelig noen som nevnte gode gamle Starcraft. Tipper Boxer og gutta hadde blitt sinna om de leste noen av innleggene som omtaler CS som verdens største onlinespill.

 

[ontopic] CS er genialt på den måten at det er i mine øyne det eneste spillet i verden hvor man kan få inn en frag på en CPL-mester. Det er rett og slett så enkelt at enhver person kan klare å komme opp på et rimelig godt nivå, dette er langt ifra sannheten i de fleste RTS og FPS (SC, WCIII, UT2k4, Q3). [/ontopic]

Det må jeg si meg enig i, det er mye vanskligere og bli god i UT2K3/4 f.eks.

Selv har jeg spilt UT(99)2K3/4 mye, dog en stund siden nå, men i den tiden jeg

spilte, kunne jeg eie alt og alle, men plutselig møter du noen som er bedre en deg, og vips du har ikke sjangs, posetivt? nja, kansje derfor nybegynnere skyr det, men det er noe for oss som har spilt endel FPS før..

Lenke til kommentar

For det første: "Alle som spiller cs er dumme"?

Det å ta alle under en sko er vel litt dumt, er det ikke? Vi som spiller cs spiller spiller det jo for en grunn.. Jeg F.eks, spiller det forde jeg synes det er underholdene og morsomt :yes:

Andre igjen spiller det for penger (og sikkert fordi de liker spillet)

 

En kan jo spørre seg selv: Hvorfor er ett 6 år gammelt spill fortsatt ett av verdens mest populære spill?

Jeg kan jo prøve å skrive opp noen positiver punkter:

 

1. Muligheten til å bli bedre over tid: Man starter som "fersking" og kan (med mange timers trening) bli bedre og etterhvert kanskje bli med i klaner og dermed bli enda bedre

 

2. Gameplay: Å spille på lag med taktikk (som funker :p ) i cs er en herlig opplevelse... At alt klaffer og laget ditt vinner... ahh :love:

 

3. Vansklighets grad for alle og en hver: Er du god finnes det servere for deg, er du nybegynner så finnes det servere til deg...

 

4. Community: Cs har ett enormt community hvor du deler meninger med så uendlig mange andre som spiller det samme som deg.

 

5. De artige rundene: Litt tull denne, men de artige rundene en har i cs.. De hvor du løper å kniver en 3-4 stk eller tar hs på 5 stk, eller de hvor du gjør noe skikkelig dumt så du bare må le av deg selv: Som da du hopper ned en stige (du vet ikke hvorfor du gjør det, men du gjør det likevel) og dør, eller kaster håndgranat i en kasse så den kommer tilbake til deg å dreper deg :p

 

Alt dette får i alle fall meg klistret til cs i flere timer daglig :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd de fleste andre spill på markede, men det er lite annet enn CS og WC3 som fenger..

Lurer på om du hadde sagt dette om du hadde gitt andre spill en fair sjangse?! :hmm:

 

Må bare avslutte det hele med: Hvorfor spiller dere ikke Condition Zero?

Jeg sier jo at jeg har prøvd det mest andre på markede.

Vi er ikke tunghørte er vi vell? :roll:

BF-serien er ikke noe serlig syns jeg..

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd de fleste andre spill på markede, men det er lite annet enn CS og WC3 som fenger..

Lurer på om du hadde sagt dette om du hadde gitt andre spill en fair sjangse?! :hmm:

 

Må bare avslutte det hele med: Hvorfor spiller dere ikke Condition Zero?

Jeg sier jo at jeg har prøvd det mest andre på markede.

Vi er ikke tunghørte er vi vell? :roll:

BF-serien er ikke noe serlig syns jeg..

Forskjell på å prøve og gi et spill en sjangse!

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...