Gå til innhold

CS- en pest og plage?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Når du kommer med utspill som "..konsulter ordbok.." virker det enten som om du nettop har lært deg disse ordene selv, eller at du virkelig tror at alle som spiller CS er uintelligente.

 

 

Greit at du ikke liker CS-spillere, men å kalle dem for uintelligente og sauer blir for dumt.. CS kommer til å dø ut før eller siden...

 

 

Bra med mye saklige svar, og gode svar her. Jeg hadde forventet det, men dette var i litt stor grad faktisk. Kjempebra, her kan vi kjøre debatt.

 

 

Det med sauer, og bjellesau er jo en velkjent metafor, var ingenting "vondt" ment, egentlig. "Konsulter en ordbok" er et artig lite utspill jeg kom på forleden, som er kjekt å bruke for å underminere (dette ordet er jeg ikke helt sikker på, kanskje jeg bør konsultere litt, men jeg gidder ikke) intelligensen til motparten min i diskusjoner. Barnslig og umodent, men særdeles morsomt.

 

 

Anngående STARCRAFT: Dette er mitt favorittspill, iallfall når det kommer til strategi, og ja; det er kanskje tidenes BESTE online-spill (multiplayer-spill...mye LAN-spilling) mendet er dog ikke det STØRSTE, denne tittelen går (desverre?) til CS. Men det er bra dere støtter opp SC når dere tror det er dissing på gang ;)

 

 

For det første: "Alle som spiller cs er dumme"?

Det å ta alle under en sko er vel litt dumt, er det ikke? Vi som spiller cs spiller spiller det jo for en grunn.. Jeg F.eks, spiller det forde jeg synes det er underholdene og morsomt 

 

 

Jeg skrev aldri "alle som spiller cs er dumme" (tror jeg, jeg gidder ikke å sjekke.)

 

Det hadde vært utrolig dumt og trangsynt av meg, ikke sant? ;)

 

Ja, jeg skjønner at dere synes det er underholdene, men det synes jeg og. Spørsmålet mitt (og essensen i mine innlegg ) er_ Hvorfor synes vi det,når vi kan få samme underholdning (og bedre sådan, VÅGER jeg å påst) av andre spill.

Da kommer vi til dette med bjellesau og å følge strømmen. Har vi konkludert med at det er grunnen?

 

 

 

Anngående mitt bruk av ordet "NOE", og "IALLFALL"; må jeg rett og slett le. SERPENSIS, du er en skøyer, men hadde hatt godt av å ha feilfri Norsk (jeg sier ikke at jeg har det, bare så det er klart) før du begynner slikt.

En av de største feilene innen Norsk er å skrive "iallefall" ;) Og ja, det er noe, og ikke noenting, siden jeg refererer til noe som i all bunn og grunn er abstrakt. (og diverse grammatikkregler sier vel at jeg har rett :p )

 

Jeg konsulterte min egen ordbok, og fant ikke ordet "noenting", jaja...sikkert dårlig ordbok, men jeg gadd ikke finne en annen.

 

 

Takk for dagens latter 

 

 

Ikke noe problem, bare dumt for deg at det var ubegrunnet :p (jeg velger å ikke ta en fiendtlig tone mot deg, siden det var et godt forsøk på å "ta" meg)

Og jeg frontalangriper ingen utenom de som mistolker det jeg skrev, noe som var mange.

 

Du høres ut som en gammel dame som syter over ungdommen her.

 

Jeg blir atten til sommeren, hvor gammel er du? :)

 

 

Til slutt må jeg si at dere (du, kanskje) som tok meningen med innlegget mitt er ganske fin :)

 

 

Reaksjoner, konklusjoner, introspeksjon? Kjør debatt (det er et artig uttrykk)

 

 

 

PS: Jeg dreper skoletid med å skrive disse innleggene, jeg har rett og slett ikke noe bedre å gjøre på.

Lenke til kommentar
Folk er tydeligvis "dumme" fordi folk har forskjellig smak.

Det har ingenting med smak å gjøre. Hadde det vært det, ville alle spilt det beste FPS-spillet i realistisk setting, og jeg hadde ikke klaget på noe. Tror du har misforstått, konsulter en ordbok!

Poenget er jo at hva som er "best" er det samken som avgjør, du utbasunerer jo at ett annet spill er objektivt bedre, noe som er en tåplig påstand på gameplay-fronten.

 

AtW

Lenke til kommentar
Anngående STARCRAFT: Dette er mitt favorittspill, iallfall når det kommer til strategi, og ja; det er kanskje tidenes BESTE online-spill (multiplayer-spill...mye LAN-spilling) mendet er dog ikke det STØRSTE, denne tittelen går (desverre?) til CS. Men det er bra dere støtter opp SC når dere tror det er dissing på gang ;)

Jeg skal innrømme at det har fantastisk Gameplay, men ikke bra nok (iallfall ikke i forhold til mye annet) til å rettferdiggjøre at det fortsatt er populært, seks år etter at originale Starcraft kom ut.

Hvorfor har ikke f.eks C&C:generals slått like bra an? Det har både bedre grafikk og gameplay.

 

Ser du visse likhetstrekk med ditt eget innlegg her? Ser du din egen "dobbeltmoral" i dette tilfellet?

 

PS: Første avsnitt representerer ikke mine meninger, det er copy-pasted fra søtens innlegg, og ett par navn er skiftet ut.

 

AtW

Lenke til kommentar
Anngående STARCRAFT: Dette er mitt favorittspill, iallfall når det kommer til strategi, og ja; det er kanskje tidenes BESTE online-spill (multiplayer-spill...mye LAN-spilling) mendet er dog ikke det STØRSTE, denne tittelen går (desverre?) til CS. Men det er bra dere støtter opp SC når dere tror det er dissing på gang ;)

Kan nok ikke gi meg på den der..

SC er nok større en CS, muligens CS er størst i Europa, men nå snakker vi jo verdensbasis..

 

I Asia finnes det tom. egene TV Kannaler for SC, har ikke noen kilder for hånden nå, men det er dessverre blitt slik at alle tror CS er det største spillet, men det stemmer ikke, jeg er sikker at noen andre også vet dette, og kansje har noen kilder?

 

Greit at man ikke skal være bastant, men her er jeg såpass sikker at jeg skal driste meg uttpå det:)

Lenke til kommentar

La oss si det som det er, det har veldig mye med smak, gameplay og at det ikke krever noe serlig maskinkraft dessuten tror jeg at mange bare slenger seg på bølgen fordi alle andre gjør det. Personlig er jeg ikke noe cs fan og på lan kan jeg hate spillet til de grader fordi alle spiller det og ikke noe annet. Men spillet har slott an blandt folk noe som tyder på at det er et bra spill i mange tilfeller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Takk for dagens latter 

 

 

Ikke noe problem, bare dumt for deg at det var ubegrunnet :p (jeg velger å ikke ta en fiendtlig tone mot deg, siden det var et godt forsøk på å "ta" meg)

Det var ikke ubegrunnet, du skrev et latterlig innlegg, og det ga meg dagens latter.

 

Semantikk, hvilket du later til å beherske til en viss grad, er ikke annet enn kunsten å skjule total mangel på kunnskap og personlighet bak velformulerte setninger.

 

PS: Jeg dreper skoletid med å skrive disse innleggene, jeg har rett og slett ikke noe bedre å gjøre på.

 

Med 8 innlegg, og hvor alle av de er nedlatende mot andre, har du gjort deg fortjent til tittelen "troll". Gratulerer. Øvde du på news først?

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at det har fantastisk Gameplay, men ikke bra nok (iallfall ikke i forhold til mye annet) til å rettferdiggjøre at det fortsatt er populært, seks år etter at originale Starcraft kom ut.

Hvorfor har ikke f.eks C&C:generals slått like bra an? Det har både bedre grafikk og gameplay.

 

Ser du visse likhetstrekk med ditt eget innlegg her? Ser du din egen "dobbeltmoral" i dette tilfellet?

Ja, eller iallfall ser jeg det fra et perspektiv. Objektivt påstår jeg at, f.eks Urban Terror har både bedre grafikk og Gameplay. Det er min mening, men jeg prøver å være veldig objektiv når jeg sier det. Hvis vi sammenligner de to, CS og UT; går det jo ut på veldig mye det samme, bare at UT har utviklet det videre. Nei?

Men ok, jeg hadde dobbelmoral, jeg skal være enig i det.

 

Vi kan også være enige om at det ikke har kommet et eneste 'bedre' Strategi, eller Skytespill siden 1998?

 

 

Vi kan og være enige om at jeg er en sosialt tilbakestående, samfunnsfiendtlig og sint jævel med dårlig selvtillit, på grunn av at jeg har en annen mening enn dere?

 

Dere ytrer deres meninger, helt fint for vi har ytringsfrihet, men jeg ytrer jo min MENING også. Det er faktisk mye dobbbeltmoral hos dere også. Og deg, SERPENSIS: Jeg synes det er ganske tragisk av deg å gå til PERSONANGREP mot meg fordi vi har forskjellig syn på CS. Fordi jeg prøver å formulere setningene mine bra har jeg ikke personlighet eller kunnskap? Jo takk, jeg frister meg nå til å gi deg tittelene "Idiot", og "Teit".

 

Med 8 innlegg, og hvor alle av de er nedlatende mot andre

 

 

Jo takk, men det er ikke sant. Hadde det vært sant, hadde jeg gjort slik som deg i mitt forrige innlegg, og angrepet deg, men jeg gjorde ikke det.

 

Øvde du på news først?

 

Jeg skjønte ikke den. Har du lyst å forklare, idiot?

Lenke til kommentar

Ja, eller iallfall ser jeg det fra et perspektiv. Objektivt påstår jeg at, f.eks Urban Terror har både bedre grafikk og Gameplay. Det er min mening, men jeg prøver å være veldig objektiv når jeg sier det.

 

Et tips til begrepsapparatet ditt, Søten:

Når man uttrykker en "mening" (i motsetning til harde fakta) er man pr definisjon subjektiv. Det går ikke an å "utrykke meninger objektivt".

 

Forøvrig hadde jeg tenkt å påpeke hvor utrolig bortkastet energi det er å skråsikkert slå fast at "spill A har bedre gameplay enn spill B"...

men det er aldri noen som tar til seg slikt uansett.

 

Men for å holde seg on-topic her: Grunnen til at CS holder seg så aktivt er vel at det har godt gameplay (som du selv medgir) og har ekstremt lave systemkrav.

 

Angående "fjortis\CS-språket" du sutrer over: De fleste vokser nok fra det etterhvert. Jeg ser på det litt som "tiss\bæsj"-språkfasen som småbarn går gjennom.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Alvorlig talt så kan en mening være objektiv.  Alt man sier er meninger, og det finnes meninger som er objektive.

Ehh.. nei. Alt man sier er ikke meninger.

 

Hvis jeg konstanterer "stein A er tyngre enn stein B", og vi kan verfisere det med ei skålvekt - da er utsagnet mitt FAKTA dvs et objektivt utsagn.

 

Hvis jeg sier "gameplayet til CS er drit dårlig" så er det en MENING, dvs et subjektivt utsagn. Det er en subjektiv vurdering fra meg som er umulig å fastslås som sann eller usann, siden "gameplay-verdi" er umulig å måle objektivt.

 

Oj, men nå må jeg roe ned ex.phil-tendensene mine her. :D

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Jeg liker cs fordi det er enkelt og fort å gå inn å drepe litt.

Jeg synes det er artig med de morsome situasjonene som dukker opp. Fks, pumper magasinet dumt, bytter til pistol, begge stresser som faen, tømmer pistolen skifter til kniv, så kommer det en anen og tar killet.

Kan komme på mange slike eksempler.

Jeg liker og gameplayet, at det er lag som spiller mot hverandre, og at men ikke våkner til liv før runden er over. Vet ikke om ut2004 og andre er slik?

Liker ikke at man våkner til liv etter noen sekunder.

 

Det jeg ikke liker med cs er fjortizz folka. Men det kan være artig å klikke littegrann av og til.

 

korrekt thomanil.

Objektiv er å basere seg på fakta.

Subjektiv er meninger.

Alt er bra/dårlig etter egen oppfatning. Subjektiv oppfatning.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Jeg synes CS er et ganske genialt spill, men spiller det bare på LAN. En av grunnene til det er vel at alle andre spiller det på LAN så man har ikke noe valg. Gikk lei av cs når steam kom ut egentlig. Steam er jo ganske kjekt, men hadde alltid så mye problemer med det så jeg gadd rett og slett ikke mer

 

Har selv aldri prøvd "urban generation (?)", men er enig i at det finnes mange spill som er mye bedre på multiplay og har mye bedre grafikk og gameplay. :yes:

Lenke til kommentar

Mye av grunnen til at CS fremdeles er populær er vel at mange ikke "våger" å ta steget vekk fra spillet og prøve noe nytt. Medal of Honor klarte å få med noen, da de i bunn og grunn tilbød det samme som CS gjorde (med tanke på objektive based runder) med bedre grafikk osv. Selv liker jeg MOH meget godt, mest fordi jeg føler det er litt mer realistisk... Men nå har jeg gått over til Far Cry online.

Men tilbake til temaet igjen.. Tror nok aldri at CS kommer til å dø ut. Det neste blir vel bare at de som spiller det går over til CS 2 når den modden kommer til Half Life 2. Da får vi håpe at de tar i bruk fysikk motoren i gameplayet for å gi spillet flere strategiske nivåer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...