Gå til innhold

CS- en pest og plage?

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg lurer på hva allmennheten her på hardware.no-forumet synes om Counter-Strike.

De fleste her bør vite hva Counter-Strike er for noe, det er en MODifikasjon til det populære skytespillet Half-Life.

Counter-Strike (CS) har blitt verdens mest populære online spill, og det er noe som er utrolig overraskende. CS har forferdelig ut-datert grafikk, og man kan si mye om ditten og datten. Det jeg forstår er at grunnen til at CS rir så høyt på "bølgen" av fjortisser og små-nerder (og dere tilfeldige andre som liker det også) er Gameplayet. Jeg skal innrømme at det har fantastisk Gameplay, men ikke bra nok (iallfall ikke i forhold til mye annet) til å rettferdiggjøre at det fortsatt er populært, seks år etter at originale Half-Life kom ut.

Hvorfor har ikke f.eks Urban-Terror til Quake3 slått like bra an? Det har både bedre grafikk og gameplay.

Svaret, etter min mening (det er ytringsfrihet inne i bildet, hvis noen bestemmer seg for at de ikke liker det jeg skriver) er at mennesker er ganske dumme. Jeg tror at hovedgrunnen til at CS er så utrolig populært er at så mange liker å følge bjellesauen. (metafor, konsulter en ordbok, hvis du er usikker)

For å si det med ord dere forstår; hvorfor er dere dumme nok til å spille Counter-Strike (CS) og hvorfor må dere bruke dette sjofle ekle "CS-språket"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Hehe, flamebait?

Folk liker Tetris også, selvom ikke det utnytter max av et Radeon 9800 Pro.

Spm. ditt er jo egentlig : hvorfor har folk forskjellig smak, og hvorfor liker ikke alle det samme som meg?

Lenke til kommentar

Nei, der tar du feil. Spørsmålet mitt er hvorfor folk er dumme nok til å spille et spill som er tydelig utadert og dårligere enn andre spill som er veldig like. Jeg kunne skjønt det av nostalgiske grunner, men siden det er verdens mest populære onlinespill er det mer enn det.

Jeg spiller CS ofte, og liker det kjempemye. Jeg spør bare hvorfor vi er dumme nok til å spille det. Skjønner ingen av dere noe? (to har svart foreløpig, jeg overreagerer)

Lenke til kommentar
Personlig kan eg verken fordra CS eller cs-miljøet, men har ingenting imot det.

Kunne nesten ikke sagt det bedre selv. :roll:

Tja, antar det har noe med "miljøet" og gjøre, mange spillte det vel siden starten av og har erfaring og venner.

Jeg spilte CS en gang i tiden og, og jeg angrer.. Kunne brukt den tiden mer fornuftig :p

Men men, har absolutt ingenting imot folk som spiller det. Gikk heller over til UT2k3 og Battlefield

Lenke til kommentar

Tror det har noe med den bjellesauen jeg ;) Altså når et spill er populært drar det jo med seg fler splillere og når de oppdager at gameplayet ikke er så værst så driter di fleste i grafikken...

Har selv slutta med cs for ikke lenge siden siden jeg er gått lei den utrolige mengden fjortisser som spiller!

Lenke til kommentar

CS er en ustanselig trend som har klengt seg fast i beina på mange alt for lenge. Det er kanskje litt morsomt nå og da, men det fins SÅ mange andre bra spill som er mye bedre. Kunne jo ha spillt Rainbow 6 eller hva det nå heter, legge folk i håndjern, deaktivere bomber som er gjemt å bruke strategi og taktikk istedenfor å sitte å campsnipe i CS.

Mange spiller sikkert CS fordi det ikke krever maskinkraft i det heletatt og selv "pappas 5 år gamle kontor PC" klarer å kjøre spillet. Sikkert kjekkt for de som går på skole og ikke har annen lønn en 100kr ukepenger + det de rapper når mamma og pappa sover...

Lenke til kommentar
Folk er tydeligvis "dumme" fordi folk har forskjellig smak.

Det har ingenting med smak å gjøre. Hadde det vært det, ville alle spilt det beste FPS-spillet i realistisk setting, og jeg hadde ikke klaget på noe. Tror du har misforstått, konsulter en ordbok!

Lenke til kommentar

Grunnen til at mange spiller CS er fordi det krever lite av maskinen, det er utbredt, enkelt gameplay og krever ikke noe særlig til oppkobling.

Selv liker jeg ikke CS lengre.. likte det et halvår. Nå har jeg ikke spilt det på over 3år fast (noen få tilfeller på lan). Selfølgelig er det på tide på gå videre, men grunnen er at det ikke er så veldig mange alternativer som ikke tilbyr noen annet enn det samme. Mulig det blir annerledes når CS 2 kommer..

edit: omformulering

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9MaQoRVt

Jeg tror mye ligger i det at man spiller mot andre spillere. Når du spiller LAN, kan det være like morsomt å spille CS og Midtown Madness 2 som et übermega-grafikkspill.

Lenke til kommentar

CS er et genialt spill syns jeg.

Grafikk er ikke alt.

Hvis du bare er ute etter grafikk kan du jo spille Operation Flashpiont eller noe annet latterlig.

CS er bra fodi alle kan forstå det, og en hver idiot kan sette seg ned forran det, denge huet i tastaturet og utrette noe possitivt på den måten.

Det er jo det mest spilte spillet noen sinne, og hvis det er noe galt med det, så må det være noe galt med resten av verden.

Og hvis det er bare DU som er normal, så er det kanskje på tide å begynne å tenke igjennom ting?

I alle fall, public CS har aldri vært og vil aldri bli morsomt.

Spiller man en skikkelig pcw med 4 andre mot et lag som er ca like bra, så er det lite som overgår det.

Jeg har prøvd de fleste andre spill på markede, men det er lite annet enn CS og WC3 som fenger..

Lenke til kommentar

CS var vell eit av dei fyrste multiplayer spela der du måtte opptre som eit lag for å lykkast. Det er vell grunnen til at mange endå spelar det. Men kvifor alle desse oppdateringane forstår eg eigentleg ikkje, det virkar som at modden krever meir og meir av maskina utan og forbedre noko som helst. Sjølv har eg eigentleg ikkje likt CS noke særleg, dette ford det ikkje er realistisk nokk til og være realistisk og for realistisk til å være eit skyte spel. Dett liksom litt mellom to stolar for meg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke CS, men har spilt det, og det er kult. For å ta det på en annen måte enn deg: Hvorfor er det dårlig? CS-språket er for at det skal gå fortere å skrive, og fjortissene kan du ikke skylde på spillet for. Når det kommer til grafikk, er det ikke det folk ser på når de vil kjøpe seg et spill. Det er først og fremst gameplayet som betyr noe. Du inrømmer at det er fantastisk, og det er det viktigeste. Jeg spiller doom, og det er kult, men grafikken ser ut som i skjermbeskytteren 3D labyint. Ja, det er viktig at man ser hva som skjer, men det er fult mulig i CS. Og som ^Thomas^ sier, alle har forskjellig smak. Plomma2 kom også med et bra eksempel. Mye av det samme som meg, så jeg gidder ikke å ta det nå.

Nei, nå fikk jeg meg det, gitt, og det er ikke en pest og plage.

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...