jeskeide Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Jeg har noen filer som jeg skulle ha importert til en tabell på webhotellet via phpmyadm. Jeg har drevet å kjørt mssql på en lokal server, og der har jeg gjort slik som dette for å importere fila. bulk insert Kunder from 'C:\kunder.sdv' with ( codepage = 'RAW', fieldterminator =';', rowterminator = '\n' ) Men jeg får ikke til å importere denne filen i phpmyadm. Noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg gjor det ? Endret 28. april 2004 av jeskeide Lenke til kommentar
magikern Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hvis de bruker phpmyadmin så er det mysql ikke mssql som brukes... uansett: se nederst i venstre hjørnet når du er i phpmyadmin: query window --> import files --> Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Jeg vet at det er mysql... å jeg har funnet plassen du snakker om. men den godtar ikke filen.. forstår ikke helt alle parameterne jeg må sette for å få importere filen. Jeg har en fil som er ; delt, men dette fungerer ikke. Så hvordan må filen se ut for at jeg skal klare å importere den er egentlig spøsmålet. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 den må vel ha gyldig SQL kanskje? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg vet at det er mysql... å jeg har funnet plassen du snakker om. men den godtar ikke filen.. forstår ikke helt alle parameterne jeg må sette for å få importere filen. Jeg har en fil som er ; delt, men dette fungerer ikke. Så hvordan må filen se ut for at jeg skal klare å importere den er egentlig spøsmålet. har du mulighet for å slippe en link til filen du har variablene i? sikkert en eller annen som kan hjelpe deg hvis vi får se variablene... Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Her er filen som jeg prøver og importere http://www.reklamasjon.com/leverandorer.sdv Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 prøv å eksportere fila som ren SQL først. Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Har prøvd på d nå... men får d fortsatt ikke til. Her er feilmeldingen jeg får Feil SQL-spørring : LOAD DATA LOCAL INFILE '/tmp/phpSmxjrH' INTO TABLE `Leverandorer` FIELDS TERMINATED BY ';' ENCLOSED BY '"' ESCAPED BY '\\' LINES TERMINATED BY '\r\n' MySQL sa: #1148 - The used command is not allowed with this MySQL version betyr dette at med den versjonen webhotellet kjører så er det ikke mulig å få til dette ? De bruker PHP Version 4.3.4 Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Funker fint på Mysql 4.0.18, kan ikke se hvorfor det ikke skulle funke fint på 3.x og. 9-felts tabell; felt 1: int med auto_increment, felt 2-9: varchar med null som lovlig verdi. edit: eller kanskje ikke, http://www.mysql.com/doc/en/LOAD_DATA_LOCAL.html Ser ut som om det er en serverinnstilling som er slått av... Endret 29. april 2004 av diskvask Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 betyr dette at med den versjonen webhotellet kjører så er det ikke mulig å få til dette ? Tror det. Hvis du har tilgang til shell kan du prøve mysqlimport Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Takker for inspillene... skal sjekke opp med webhotellet om det er satt til disable på serveren Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Skulle det være disabla/umulig kan du jo lage et php-script som ordner biffen vha sql: -les inn filen linje for linje -for hver linje, del opp linja (explode() ) -sett inn i database vha. sql-setning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå