Gå til innhold

CMOS error

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et problem med dataen her nå, maskinen slår seg automatisk av til tider/restart, under oppstart slår skjermen seg av/på, av/på mens jeg ser en mld på skjemen "CMOS error, running by default" eller noe lignende, Jeg er ikke sikker på hva som kan ha forårsaket dette, men det startet da jeg dro ut cd brenner halveis kun for å tørke av støv(med finger) mens pcn var på, det ser ikke ut som om noen ledninger/koblinger er plugget ut...

Jeg hørte fra en kamerat at CMOS error betød error i minne på hovedkortet, hvis dette da er problemet, hva gjør jeg for å fikse det? og hvis det eventuelt ikke er mulig, hva skal jeg da gjøre?

Thx

-BK-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jaok, men.. hehe , er veldig ny når det kommer til det som er "inne i pc'n" så hvis du kunne utdypet det litt så hadde jeg vært en glad liten grønnsak, men pc'n funker da nå, men plutselig skrur den seg av og på, nekter å starte etc, hva ville dere trodd var grunnen...?

Lenke til kommentar

hehe, ok, thx :), men jeg vet ikke hvor mange watt den er på, heller ikke hvordan jeg kan sjekke det. Jeg har innstallert 3 vifter i kabinettet(vet ikke om dette kan ha noen særlig innvirkning på watt etc) men viftene har jeg hatt i 1 uke uten problemer, men det jeg hørte var at jeg muligens hadde ødelagt den ved at jeg tok direkte på pc'n/metallet, og dermed ødela et eller annet med elektrisitet fra meg...? men da ville jeg vel ikke kunnet skrive her nå..Det som bekymrer meg er CMOS error som kommer på startup =/

Lenke til kommentar

Du vil få en slik melding hvis batteriet til CMOS ikke virker. Dette er som regel et ganske stort blankt "knappebatteri" som står på HK. Du får sjekke om det står på plass, og om det har spenning. Umulig å vite hvilken sammenheng det er mellom dette og det du gjorde.

At det skulle ha noe med PSU å gjøre har jeg litt vanskelig for å tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...