tacomodo Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Har akkurat fått bredbåndstelefon og bredbånd fra ngt. Det som er problemet er at jeg ikke kommer inn på hverken vg.no eller microsoft.com. Får heller ikke koblet meg til MSN Messenger i det hele tatt. Noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 har du internett i det hele tatt? skjekk koblingene dine og ip, Bruker du Router? Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Har du aktivisert routern? På aktivering.nextgentel.no husker ikke detaljene... står i manualen... Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Ingen router, bare koblet rett i veggen. Mange sider som funker (nei, ikke i cachen), men andre fungerer ikke Lenke til kommentar
ilex Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 kanskje du bør forklare opplegget ditt litt bedre. så langt jeg visste trodde jeg NGT bare leverte router løsning. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Ja, rett i veggen. Hovrdan kan jeg forklare bedre? Bredbånd fra NGT, ingen router, plugges i veggen. Lenke til kommentar
magio Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Kan vel ikke koble til uten ruter? Lenke til kommentar
rottert Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Med den dårlige forklaringen du kommer med går det ikke an å hjelpe deg. Rett i veggen? Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Ja, rett i veggen. Hovrdan kan jeg forklare bedre? Bredbånd fra NGT, ingen router, plugges i veggen. Og hva er i den andre enden ? Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jo fks. hvis man har Kabel modem, eller Radio-Link, man trenger ikke Router på de, men selfølgelig er det sikkrere å ha router og til å dele opp nette med. Men hva har du som DNS server? du har sikkert NGT som DNS, det kan vare at deres server er litt råtten Lenke til kommentar
bits&bytes Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Har akkurat fått bredbåndstelefon og bredbånd fra ngt. Litt off topic ! Har Nextgentel begynnt med å levere bredbåndstelefon ??, det var jeg ikke klar over, fant heler ingen info om det på NGT sine nettsider, hvor bestillte du det. klare du å pinge www.vg.no ? Klarer du ikke å ping www.vg.no da kan du forsøke å pinge VG sin IP adresse som er 193.69.165.20, klarer du å pinge denne IPen men ikke webadressen da har du et DNS problem. Uansett om du kobler det rett i veggen så må det være en enhet som ruter trafikken. Hva er gatewayen din ? Endret 28. april 2004 av bits&bytes Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Jo fks. hvis man har Kabel modem, eller Radio-Link, man trenger ikke Router på de, men selfølgelig er det sikkrere å ha router og til å dele opp nette med. Men hva har du som DNS server? du har sikkert NGT som DNS, det kan vare at deres server er litt råtten Hallo ?? Han sier jo at han har NGT! Da MÅ det være en router i andre enden.... Deler du kanskje oppkoblinga med naboen eller noe ? Endret 28. april 2004 av prolixin Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Ok, folkens. Dette er et slags pilotprosjekt. Slik det er lagt opp er det ingen router her, den tror jeg isåfall må være et annet sted i blokka for alle. Det er bare en tp plugg i veggen - i den andre enden er min PC. Det rare er at jeg faktisk får pinget vg, men det er ustabilt. Noen ganger timern ut, og andre ganger går det. Har også funnet ut at jeg kan koble til DC++, men får ikke hentet liste fra noen, og ingen overføringer vil starte. Jeg tror jeg venter og ser, iom at det er pilotprosjekt. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Dette er et slags pilotprosjekt. Da kontaker du NGT eller den som har ansvaret for blokka di. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå