Smidt Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 jeg har problemer med en dvd spiller i maskinen min. Det som skjer er at når jeg setter en dvd eller cd inni merker den ikke at det kommer noe. jeg velger f.eks. dvd avspilleren på dataen og trykker play etter å ha satt dvd'en, men da blir maskinen treg. i det jeg tar ut dvd'en løser at seg opp og ting fungerer, men jeg får ikke lest av dvd'er eller cd'er.. jeg lurer på om noen har vært borti noe tilsvarende og kan hjelpe meg.. jeg vil i det lengste prøve å unngå å formatere og innstallere alt på nytt Smidt Lenke til kommentar
larsli Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Kan være noe galt med selve spilleren eller IDE-kabelen kanskje. Lenke til kommentar
Paisan Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Tror du skal slippe å formatere, tviler på at feilen ligger der. De få gangene jeg har vært borti eller hørt om lignenede, så har det vært feil på enten spilleren eller platene. Og det virket som du hadde prøvd forskjellige plater. Kan nok være spilleren som ikke er medgjørlig. Jeg hadde prøvd en rense DVD/CD (longshot)...... funker ikke det, så prøv en Firmware upgrade. Regner med at platen spinner rundt, men at spilleren ikke kjenner igjen noe i skuffen? Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 er forhåpentligvis selve spilleren det er noe i veien med da. har prøvd flere forskjellige både cd'er og dvd'er. første tips er altså rensing, (longshot, er det?, noe rensegreier en kan kjøpe på expert eller noe?) Lenke til kommentar
Paisan Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 [quote name='Smidt' date='28/04/2004 : 18:32'] er forhåpentligvis selve spilleren det er noe i veien med da. har prøvd flere forskjellige både cd'er og dvd'er. første tips er altså rensing, (longshot, er det?, noe rensegreier en kan kjøpe på expert eller noe?) [/quote] Longshot=det er verdt å prøve, men jeg tviler på at det hjelper Kan nok være noe med spilleren ja, enten mekanisk eller med laseren. Men jeg har vært borti spillere som har kommet på bedre tanker etter oppgradering av Firmware. Sikkert ikke dumt å prøve en annen IDE kabel heller, når man søker etter feil lønner det seg å bruke elimineringsmetoden Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hvis dvd-spilleren begynner å dra på åra, dvs. du har hatt den en stund, kan det hende at lesehodet i spilleren må rekalibreres. Over en lang tidsperiode med bruk kan nemlig dette lesehodet, som er essensielt for at spilleren skal fungere i det hele tatt, forflytte seg ut av sin originale posisjon, og dermed bli ute av stand til å lese platen. Typisk tegn på at dette er at selve platen spinner opp, men klarer rett og slett ikke å lese platen. kan dette være problemet....? Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 okei, har ikke vært borti ting som dette før, har mest roen på å bruke en data.. - firmware, noe slag for programvare kanskje? hvor kan jeg oppgradere den? på tide at jeg oppgir spesifikasjoner på dvd spilleren kanskje? - rekalibrere, aner noe fysisk fiksing her, er det noe jeg kan gjøre (som regnes som lett), eller bør jeg levere inn dvdspilleren? Lenke til kommentar
Paisan Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Å oppgradere Firmware på spilleren er nesten som å flashe Biosen på et hovedkort. Du oppdaterer informasjonen som ligger i lagret i ROM på spilleren, det er ofte det man gjør for å ta vekk Region sperra på DVD-spillere i PC`en. Så hvis ikke noe annet funker kan du jo slå 2 fluer i 1 smekk, ved å gjøre spilleren sonefri og (forhåpentligvis) få den til å funke. Søk på firmware+navnet på spilleren på nettet, så finner du det du skal Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Å oppgradere Firmware på spilleren er nesten som å flashe Biosen på et hovedkort. Du oppdaterer informasjonen som ligger i lagret i ROM på spilleren, det er ofte det man gjør for å ta vekk Region sperra på DVD-spillere i PC`en. Så hvis ikke noe annet funker kan du jo slå 2 fluer i 1 smekk, ved å gjøre spilleren sonefri og (forhåpentligvis) få den til å funke. Søk på firmware+navnet på spilleren på nettet, så finner du det du skal flashe biosen, har vært borti det og.. kan dette være navnet på spilleren? HL-DT-ST-CD-RW GCE-8481B firmware er det en fil jeg skal laste ned for så å installere? eller oppdatere noe som allerede eksisterer? er det ingen andre måter å fikse det på? Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) ? Spilleren du oppgir ser da ut til å være en DC/RW? Uansett, her kan du finne firmware til denne: http://www.cdfreaks.com/drive/496 Les readme'n som følger med. Edit: Du laster da ned en .exe som du skal kjøre for å oppgradere. Endret 29. april 2004 av Jonah Hex Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 ehm, tok feil. er denne det er feil med.. HL-DT-ST DVD-ROM GDR8116B jeg vet ikke helt hvem som er produsenten så jeg fant ikke linken til updaten, kunne noen hjulpet meg med det? Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Litt søk på Google forteller at det er snakk om en LG-spiller også i dette tilfellet. Er du sikker på at det ikke skal være 8161B i stedet? Forsøk forrige link jeg la opp, sjekk fanen "Firmware" og klikk deg inn på LG. I og med at 8161 ikke er på den listen kan det være forsøket verdt å prøve 8160. Jeg mener; i og med at den ikke virker i dag kan du forsøke litt av hvert... Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 lastet ned 8160 (har faktisk 8161B). er foreløpig litt i testfasen, men det ser ut til å funke. takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå