Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenors nye modem/router Speed Touch

Anbefalte innlegg

Hei!

En kammerat av meg fikk nylig adsl fra telenor. Da jeg skulle opp å hjelpe han å komme på nett fikk vi litt problemer. Det viser seg at modemet også fungerer som en router. Han skal ha nett trådløst ned på rommet sitt via Jensen routeren. Hvordan i alle dager skal vi få disse til å samarbeide? Jeg trodde det skulle holde å disable alle WAN innstillinger på Jensen routeren, jeg. Men det er tydeligvis ikke tilfellet. Noen som har vært borti dette og har et fornuftig svar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror dere tar feil.. Selv om det finnes en router med samme navn, så leverer ikke telenor dette. Har selv en speedtoutch, men dette er kun et modem.

Du tar nok feil, alle nye kunder hos TN får en speedtouch hvor routerdelen er aktivisert.

Lenke til kommentar

Alle nye Telenorkunder vil motta et Thomson SpeedThouch 510i modem som er satt opp som ruter pr. default. Du kan lett sette det i "Bridged Mode" via webinterfacet (http://10.0.0.138), og bruke en trådløs ruter derfra.

I Bridged Mode så vil det fungere som et helt vanlig ADSL modem. SpeedThouch 510 kan operere både i bridge mode (modem modus) og router mode, alt etter hva en selv vil.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Litt rart.. Telenor sier det motsatte. At Speedtouch er fra dem kun satt opp som modem, men har bare dette fra deres supportfolk, og ikke sikkert de vet hva de snakker om :(

Da må du ha truffet noen av de som ikke har peiling utover det de har på sjekklistene sine, at de lager et slikt kaos av dette også forundrer meg ikke når man så idiotien i full blomst med den totale forvirringen rundt brukernavn i PPPoE.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe vits i å si at de nye speed touch modemene ikke også har routerfunksjon, for det har de!! Det som er idiotisk er at det kun er en port, da er det jo ingen fullkommen router. Det blir ikke noe enklere enn før da.. Man må jo eventuelt ha inn en switch og så et trådløst aksess punkt. Men hvis det stemmer som bidz sier, at man kan slå av router funksjonen, er det jo ikke noe problem. Har ikke fått testet dette enda.. Men det som er utrolig dumt er at support folkene til telenor ikke vet hvordan det nye utstryret dems fungerer..

Endret av merl1n
Lenke til kommentar
Så med dem nye ADSL-modemene fra TN, trenger man ikke router? Genialt. Da slipper jeg å spytte ut 2500spenn for en Draytek-router med det første.

Vel, du kan neppe sammenligne Draytek-routeren med dette som TN sender ut.

Neida, men da er det ikkeno hast med å skrape sammen 2500 spenn.

Lenke til kommentar

Du gjør det forsåvidt riktig da. Det som er hele poenget når du setter den i bridgemode. Da må du sette passordet i en annen router.. Hvis du ikke har en annen router, skjønner jeg ikke hvorfor du skal ha den i bridgemode :/

Lenke til kommentar

hei

sliter litt med å få en d-link trådløs router til å virke med det nye adsl modemet til telenor.

Skjønner jeg det rett når jeg tenker slik:

1. sett SpeedTouch til bridgedmode

2. velg PPPoE i d-linken, legg inn bruker navn og passord

simsalabim jeg skal nå være online??

Lenke til kommentar

kommer ikke online jeg heller... har jensen wireless router 2 elns og setter adsl modemet i bridged ethernet fra easy setup. har satt opp routeren med PPPoE og brukernavn og pass er riktig (har husket @online.no).

Lenke til kommentar
Tror dere tar feil.. Selv om det finnes en router med samme navn, så leverer ikke telenor dette. Har selv en speedtoutch, men dette er kun et modem.

Du tar nok feil, alle nye kunder hos TN får en speedtouch hvor routerdelen er aktivisert.

Du tar nok feil, kunder kan selv velge om de vil ha router eller ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...