Gå til innhold

Pcen har klikka....

Anbefalte innlegg

Pcen min klikka i går den bare restara seg og så ville den ikkje starte igjenn. Hardiskanne og lysa ol skrur seg på men de komme ikkje bilde på skjermen og pcen begynner ikkje og starte opp. Eg har testa med eit anna skjermkort og eg har testa med andre minne brikke men fortsatt samme resultat og då er det bare prossessoren og hovedkortet. Det eg lurte på var om det er ein lett måte og skjekke om hovedkortet virke. Eller om det er ein anna måte og skjekke kva som er gale. :hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk om du kommer inn i sikkerhetsmodus, F8 ved boot, og velg

start med VGA-modus ?

Ja men eg kommer aldrig så langt pcen starte. Er bare hdenne som kommer på og ikkje meir skjermen er svart heile tida og eg kommer ikkje ein gong til bios....

Endret av kongekrabben
Lenke til kommentar
Vel, hvis den ikke går til BIOS en gang- da blir det verre..

Forøvrig er vel det å boote fra en dos- diskett en grei test på om hk fungerer, purify?

Hvis ikke noe annet virker, er det jo ikke noe å tape på å resette bios, uten at det er noen vidunderkur..

Ahh endelig noken som seier noke fornuftig.. Einaste måten eg kommer på for å teste hovedkortet er å teste alt uten om hovedkortet og så vist alt anna virke så er det hovedkortet som er gått dukken....men.... :hmm::hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...