krist2 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hei, jeg tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av et Radeon 9800Pro kort, jeg har et Nvidia GF4 4800SE kort fra før. Det jeg lurte på er om det er nok å avinstallere driverne til Nvidia, slå av maskinen og sette inn Radeon kortet, eller om man må reinstallere windows.. Håper å slippe det siste da det alltid er litt prakk å installere programmene igjen... Lenke til kommentar
jonni_70 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Du trenger kun og slette driveren. Åpne opp pcen sette i korte ta på pcen og installere ati driveren. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Har faktisk lest mange som har anbefalt å formatere når man går fra Nvidia til ATI. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg måtte gjøre det eller så ville driverene krangle så forferdelig. Men går det bra så går det bra. Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Du har jo programmene Driver Cleaner, Nasty File Remover og NVCleaner -- og et generelt tips om å på en eller annen måte få til "Standard VGA" som driver før du bytter om på korta ... muligens må du bruke sikkermodus for å få fjernet alt! Og går det ikke med Catalyst 4.4 så prøv med en eldre i 3.x-rekka! Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Vis jeg hadde vært deg så ville jeg formatert siden da er du 100% sikker men hvorfor bytte til R9800 Pro nå? vis du venter litt så kommer det nye toppmodeler fra både ati og nvidia snart kommer i løpet av mai-juni en gang så jeg ville venta, men vis du er desperat så gå får et R9800 Pro Power Cooler( er det ikke de som er billigst?) rett meg vis jeg tar feil. Remy Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 takker for alle svar, skal prøve å sette inn kortet uten formatering først, så får vi se hvordan det går Er jo klar over at det kommer toppmodeller snart, men prisen på dem er langt over det jeg er villig til å betale. Et 9800Pro kort til 1800-1900 kroner er vel det beste du kan kjøpe nå. Tror dere det er en mulighet for at prisen på disse vil gå noe særlig ned etter lanseringen av de neste toppkortene? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 takker for alle svar, skal prøve å sette inn kortet uten formatering først, så får vi se hvordan det går Er jo klar over at det kommer toppmodeller snart, men prisen på dem er langt over det jeg er villig til å betale. Et 9800Pro kort til 1800-1900 kroner er vel det beste du kan kjøpe nå. Tror dere det er en mulighet for at prisen på disse vil gå noe særlig ned etter lanseringen av de neste toppkortene? Bare hyggelig vet du og det med prisen, mener å ha hørt at R9800 Pro eller XT skulle ut av buttikkene på grunn av at dem skal slutte å produseres sånn at dem kan tenke mere på salget av de nye toppmodellene(rett meg vis jeg har feil) også kommer vel prisen til å falle litt, men tror ikke de kan falle så mye mer akkurat, vi får vente å se Lenke til kommentar
TDK Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg tviler på at prisene på 9800pro vil synke noe særlig mer enn de har gjort nå før de fases ut av markedet slik som f.eks 9700pro ble. Lenke til kommentar
Anubizzzz Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Anbefaler at du kjører detonator RIP. Før du setter inn ati kortet. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 forsøk å bare slette driveren, hvis du får problemer så formaterer du, ingen vits i å formatere uten å se om det funker uten, med mindre pc din er full av virus fra før av da Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 forsøk å bare slette driveren, hvis du får problemer så formaterer du, ingen vits i å formatere uten å se om det funker uten, med mindre pc din er full av virus fra før av da enig Henrik2k, test først du, også vis det ikke virker så kan du formatere, altid prøv alt før du slår til med det allers siste Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Regner med at jeg kjøper nytt kort i morgen, så da skal jeg teste å installere det uten å reinstallere windows. Får håpe det går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå