Skreeth Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 ANBU har lang fartstid i fansubbingskretsene, de stopper som regel når ting blir lisensiert. humm.. har sjekket litt rundt og har hørt ifra ett par plasser at keep&ANBU fortsetter med subbingen av Full Metal Alchemist selv om de 'liksom' skal ha droppet serien, og lanserer subbene sine under ett annet navn. studerte litt FMA mappen min, og alle subbene fra ep.18 til 31 er på nøyaktig 178,257,920 bytes store og jaggu med, den helt nye gruppen som kaller seg Spoon og som aldri har lansert noe som helst før har lansert ep.32, 33 og 34 til FMA og prøv og gjett hvor store hver enkelte episode er? Nøyaktig 178,257,920 bytes store.. sammentreff? neppe... Dæven Døtte.. har man sett!? Sonchou sa de skulle fortsette uansett om det fikk lisens ,men jeg har ikke sett snurten til ep 33 og 34 fra dem Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Sonschou (som jeg aldri har hørt om før) har lansert ep.32 og 33 etter det jeg kan se. viss du vil så kan jeg sende deg Ed2K linkene i en PM. Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) neida det trengs ikke , har lastet ned spoon episodene nå men kan ikke se dem ...har elektronikk eksamen imårra EDIT: skriveleif Endret 10. juni 2004 av Skreeth Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 ahh.. i så tilfelle, lykke til med eksamenen Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 neida det trengs ikke , har lastet ned spoon episodene nå men kan ikke se dem ...har elektronikk eksamen imårra EDIT: skriveleif Ja lykke til, jeg for vite om jeg kommer oppi muntlig eksamen til mandagen. Jeg gruer meg skikkelig. Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 er det noen som har hørt om eller sett noen Lupin III (Lupin sansei) filmer? jeg digger dem, filmene er action komedier. AniDB sier der er utgitt 19 filmer i tidsperioden fra 1978 til 2002 og der er tre sesonger med serie på 23, 150 og 50eps fra tidsperioden 1971 til 1985. det som er morsomt er at skaperene bak filmene har holdt seg tro til stemmegiverene og har brukt de samme folkene i alle år til å gi stemmer til hovedkarakterene, så å se en film fra 1978 og deretter hoppe til den siste utgitte i 2002 så vil man fortsatt høre de samme kjente stemmene på alle som er med. Ja jeg har hørt mange lovord om Lupin III, men har aldri fått sett det. Gidder du å sende meg en PM med en link hvor jeg kan laste ned dette? Jeg har ikke ADSL, men jeg kjenner mange som har det, og de liker anime i tillegg. Nesten perfekt! Skulle gjerne hatt det selv, håper de byggger ut snart. Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Takker Jeg får også vite om jeg skal opp i muntlig på mandag... for et slit. Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Takker Jeg får også vite om jeg skal opp i muntlig på mandag... for et slit. Ja nå har du vel kommet opp, hvis du kom opp da. Åssen gikk det? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 jah.. hvordan gikk det for dere skolebenk-slitere? noen av dere som har sett serien Scryed? så den her for en uke siden, trykte på play og fikk vanskeligheter med å trykke på stopp klokken 07.00 neste morgen det er de samme folka fra Paradise Inc. som sto bak Cowboy Bebop og Outlaw Star som har laget Scryed. plottet går sånn noenlunde som det her. i nær fremtid så skjer det ett mystisk fenomen i Japan, hvor en pillar av lys viser seg. det området som blir badet i lyset blir tilnærmet utslettet og selve området blir separert fra resten av Japan. i årene som kommer så blir det født personer, av de overlevende fra fenomenet, som viser seg å ha en evne til å rekonstruere materie til forskjellige sorter våpen og likn. myndighetene i Japan prøver å ta kontroll over dette området men de 'spesielle' yter motstand mot Japan's myndigheter. årene går og myndighetene i Japan har fortsatt ikke fått kontrollen over landet, og de oppretter en egen spesial militær-politi enhet kalt Hold, selve kjernen av Hold er en liten gruppe av spesielle som er rekruttert til spesialenheten Holy og har som oppgave å jakte ned og fange de frie 'spesielle' samtidig som de skal forhindre at noen får dra ifra øya til fastlandet. vi får følge en fri spesiell som har som leverbrød å sloss, han sloss for hva som helst bare så lenge der er penger inne i bildet... som sagt, jeg likte denne serien, mye slossing, en del humor, en del alvor, ett par plot vrier osv.. god blanding og meget underholdene Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 jah.. hvordan gikk det for dere skolebenk-slitere? noen av dere som har sett serien Scryed? så den her for en uke siden, trykte på play og fikk vanskeligheter med å trykke på stopp klokken 07.00 neste morgen det er de samme folka fra Paradise Inc. som sto bak Cowboy Bebop og Outlaw Star som har laget Scryed. plottet går sånn noenlunde som det her. i nær fremtid så skjer det ett mystisk fenomen i Japan, hvor en pillar av lys viser seg. det området som blir badet i lyset blir tilnærmet utslettet og selve området blir separert fra resten av Japan. i årene som kommer så blir det født personer, av de overlevende fra fenomenet, som viser seg å ha en evne til å rekonstruere materie til forskjellige sorter våpen og likn. myndighetene i Japan prøver å ta kontroll over dette området men de 'spesielle' yter motstand mot Japan's myndigheter. årene går og myndighetene i Japan har fortsatt ikke fått kontrollen over landet, og de oppretter en egen spesial militær-politi enhet kalt Hold, selve kjernen av Hold er en liten gruppe av spesielle som er rekruttert til spesialenheten Holy og har som oppgave å jakte ned og fange de frie 'spesielle' samtidig som de skal forhindre at noen får dra ifra øya til fastlandet. vi får følge en fri spesiell som har som leverbrød å sloss, han sloss for hva som helst bare så lenge der er penger inne i bildet... som sagt, jeg likte denne serien, mye slossing, en del humor, en del alvor, ett par plot vrier osv.. god blanding og meget underholdene Høres veldig lovende siden det er samme folka som sto bak Cowboy Bepop, en genial serie om jeg får si det selv. I begynnelsen synes jeg Cowboy Bepop virka ganske teit, men jeg hadde ingen anelse om hvor feil jeg hadde tatt. Som sagt en genial serie, ligger hakket under Hunter x Hunter Finner du mye av den samme humoren og sånt i Scryed som i Cowboy Bepop? Hvor mange episoder er det av denne serien, og er den ferdig? Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 OT: kom ikke opp i muntlig allikavel.. Angående sCryED så er det en av mine favoritt serier og jeg skjønner deg godt når det gjelder å trykke på stop knappen .. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 å sammenligne Cowboy Bebop og Scryed's humor er heller vanskelig, Cowboy Bebop hadde en overflod av vittigheter, kommentarer og Spike og gjengen hans havnet i de aller merkligste situasjoner (trenger jeg å nevne den episoden hvor de ikke har mat eller drivstoff, krasjer på en planet og Ed får tak i noe sopp? ). Scryed har heller lite av den slags humor, men har heller en mørkere mer alvorlig undertone gjennom hele serien. klart, der er vittige komentarer, men det er sparsommelig med sånt viss man sammenligner Scryed mot Cowboy Bebop. Scryed bygger mer på en sammenhengende serie, hvor plottet er viktig og intressangt, og hver eneste episode bygger på historien. viss det var humoren og vittighetene til Cowboy Bebop som var det fengende og drivkraften for å få med seg hele serien, så annbefaler jeg heller serien Outlaw Star, som nevnt tidligere også fra Sunrise Inc. (Beklager, jeg skrev feil i forrige post.), som også foregår ute i verdensrommet. denne serien deler noen fellestrekk med Cowboy Bebop men med noen viktige skiller. Outlaw Star har mye humor lik Cowboy Bebop det alle de tre seriene har til felles er at de er på 26 episoder hver, og ja Scryed er ferdig. Outlaw Star vart lansert i 1998, Cowboy Bebop 1998-1999 og Scryed kom i 2001. Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Har lest de 3 første volumene av mangaen til sCryED som følger historien litt anderledes og er mye mer alvorlig.. den er utrolig bra og har pen artwork. ( nå gjelder det bare å finne de 2 siste volumene) Lenke til kommentar
Hazikaze Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Jeg ser utrolig mye animè (iogmed at jeg har bodd en stund i Japan) og lese masse manga. Etter å ha lest igjennom dette topicet, har jeg skjønt at det tydeligvis veldig mange som dømmer animè/manga utifra Pokèmon, Digimon og diverse mainstream-serier. Dere har sett for lite til å dømme. Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 OT: kom ikke opp i muntlig allikavel.. Jeg kom opp i naturfag , men det gikk ekstremt bra så det bryr meg egentlig ikke så mye . Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Etter å ha lest igjennom dette topicet, har jeg skjønt at det tydeligvis veldig mange som dømmer animè/manga utifra Pokèmon, Digimon og diverse mainstream-serier. Dere har sett for lite til å dømme. Kanskje det, men jeg har ikke hørt om så mange her som liker Pokemon og Digimon. Det er vel flere her som liker Naruto tror jeg, som så vidt meg bekjent er ganske mainstream. Du sier at du bodde en periode i Japan, kan du japansk? Gi oss tips om hvilke serier vi burde skjekke ut og sånn Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 mmhhh... har akkurat lastet ned en utrolig fet serie kalt Jungle Wa Itsumo Hale Nochi Guu ( The jungle was always peaceful, and then came Guu) har ikke sett mer enn fem seks episoder til nå, men fytti katta! har tilnå aldri ledd så mye av en serie før som jeg gjør av Guu Annbefales på det absolutt varmeste viss man vil ha en god latter Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 noen av dere som har sett serien Scryed? Har sett de tre første episodene av Scryed, synes det var ganske bra. Bra tegninger og ikke minst vanvittig spennende. En serie jeg også fant vanvittig bra er "Gungrave" basert på spillet med samme tittel. Animen går mye dypere inn i handlingen enn spillet som er et "shoot em up" type spill. I animen forteller de historien før Brandon Heat (hovedpersonen) blir Gungrave "Beyond The Grave", noe som jeg synes er kjempe interresant ! Serien har noe av den samme stemningen som Hellsing, tror kanskje noen av stemmene er de samme, men det vet jeg ikke sikkert. Definitivt verdt å sjekke ut! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hvorfor er ikke Tonari No Totoro nevnt? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 gungrave. notert My neighbour Totoro.. en film i klassisk Ghibli stil, kan ikke slå feil det nei. viss du likte Tororo, har du sett Porco Rosso? nok en Ghibli film med mye humor, action samt ett lass med detaljer. meget bra film jeg digger Ghibli, dem er blant mine favoritt anime studioer. har over halvparten av alle lanserte Ghibli filmer og har planer om å få tak i alle og se dem (unntak, Pom Poko, har ingen planer om å se den selv om jeg har den..). har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har sett oppigjen filmene jeg har men nytelsen av å se dem er like stor som første gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå