Gå til innhold

Hvem betaler frakt ved retur av varer?


Anbefalte innlegg

Skal sende noe til reperasjon hos mpx. Det jeg lurer på er hvem som skal betale frakten?

 

Noen som vet så jeg slipper å gå ned som en idiot til postkontoret? :)

 

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er reglene for retur av varer innanfor forbrukerkjøpsloven

 

Retur på angrefrist: Kjøper betaler. (untak der det er telefonsalg der skal selgar dekke dette)

 

Retur for reklamasjon: Selgar betaler ved godkjent reklamasjon, men det som har blitt sedvanen her aer at kunde betaler for innsending for å så få refundert summen ved godkjent reklamasjon/ garanti reperasjon.

 

Viss du sender inn i oppkrav er det ein del butikker som ikkje tar i mot dette men returnere det til kjøpar.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Riktig som Jankee sier, om returen blir godkjent skal du ha igjen alt av transportkostnader. Få kvittering av posten når du sender inn (Selvemballert\ferdig norgespakke lønner seg) og send en mail etterpå, om du ikke har fått beskjed om å legge den i pakken (jeg gjorde det, og komplett rotet vekk kvitteringen, men jeg fikk pengene etter fire ukers tid etter noen mailer osv). Det kan hende de ber deg fakse over kvitteringen, om du ikke har tilgang til faksmaskin vet jeg ikke hva du skal gjøre. Men det finner du ut.

 

Om returen ikke blir godkjent tar de som regel et testgebyr (på alt for mye, betalte 300,- til Norek for et skjermkort de ikke fant feil på)

 

Men ikke forvent å få pengene med en gang, da firmaene som regel kjører alle utbetalinger samlet en eller to ganger i uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...