Gå til innhold

whitebox cl 1557


ikt10

Anbefalte innlegg

heisann!!!!! :thumbs:

 

Jeg har tenkt å kjøpe :wow: bærbar pc på whitebox. no

nemlig whitebox cl 1557.

e det noen som har kjøpt den pcen.

har dere hadde problemer eller noe sånt?

 

Burde jeg kjøpe denne pcen!!!

 

Hvorfor?

 

Bare seriøse svar!!!!!!!!

 

:w00t::thumbup::thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville garantert IKKE gått for en CL 1557! Jeg har en og den sux. Ville heller satset på WB sin CL56, men ettersom jeg har forstått har de leveringsproblemer på denne.... :dontgetit:

 

Som Vannjenta sier så har WB sine problemer, men du får god service! Jeg har ingenting å utsette på den servicen WB har gitt meg hvertfall... :thumbup:

Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 29/04/2004 : 16:28

  hva er det du er så misfornøyd med på din cl1557 da? jeg er kjempefornøyd med min tundra 1557 nå, den trengte bare en reparasjon. 

 

Jeg er misfornøyd med masse. Har skrevet dette hundre ganger før i andre tråder i forumet, men jeg synes CL1557 er søppel sammenlignet med min CL50. Eneste pluss med CL1557 kontra min CL50 er vel skjermkortet. Alt annet på CL1557 synes jeg er mindre fordelsmessig.... F.eks: Vifta går OFTE (selv ved valg av max battery i strømalternativer), får veldig lett avtrykk på skjerm fra tastatur hvis man har den i veske til og fra jobb, den lager en konstant SUMMELYD når det er helt stille (IRRITERENDE), veldig mye slakk i skjermhengslene, mister veldig ofte den trådløse tilkoblingen når man er kobet på nett via VPN (?)....

 

Dette er vel det som irriterer meg mest med 1557. Sammenlignet med min CL50. Så MITT inntrykk er at compal laptopene er av bedre kvalitet enn aopen sine laptoper.... :hmm:

 

Når får jeg vel pes fra alle CL1557 eierne her? :scared:

Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 29/04/2004 : 16:28

  hva er det du er så misfornøyd med på din cl1557 da? jeg er kjempefornøyd med min tundra 1557 nå, den trengte bare en reparasjon. 

 

Jeg er misfornøyd med masse. Har skrevet dette hundre ganger før i andre tråder i forumet, men jeg synes CL1557 er søppel sammenlignet med min CL50. Eneste pluss med CL1557 kontra min CL50 er vel skjermkortet. Alt annet på CL1557 synes jeg er mindre fordelsmessig.... F.eks: Vifta går OFTE (selv ved valg av max battery i strømalternativer), får veldig lett avtrykk på skjerm fra tastatur hvis man har den i veske til og fra jobb, den lager en konstant SUMMELYD når det er helt stille (IRRITERENDE), veldig mye slakk i skjermhengslene, mister veldig ofte den trådløse tilkoblingen når man er kobet på nett via VPN (?)....

 

Dette er vel det som irriterer meg mest med 1557. Sammenlignet med min CL50. Så MITT inntrykk er at compal laptopene er av bedre kvalitet enn aopen sine laptoper.... :hmm:

 

Når får jeg vel pes fra alle CL1557 eierne her? :scared:

Har selv begge pcene i huset her.....

CL50 er nok bedre bygd, men har også både dårligere utseende og er mer firkanta og litt større/tyngre..(utseende er nok veldig subjektivt, men alle 5 i dette huset syns 1557 faktisk ser bedre ut.)

Skjønner ikke hvor du har ifra at vifta går på 1557 hele tiden.. den starter aldri hos meg bortsett fra når den står på always on eller ved spilling..

Ikke noe forskjell i slakk i hengslene på de.

Skjermen er jeg enig i, er veldig unødvendig at du må ha noe imellom for å forhindre merker.

Ville nok valgt 1557 over cl50 definitivt, 1557 over cl56 til samme pris så hadde jeg sannynligvis valgt cl56

 

B

Lenke til kommentar

Vi har også begge to, og har vel heller ikke merket noe stor forskjell på dem. Synes 4100/cl50 er litt tøffere i designen kanksje, men at 1557 er bedre å taste på... ellers er jo 1557 bedre å spille på da. Lydmessig er de vel ikke spesielt bråkete noen av de, og vifta går da bare når jeg setter igang noe spesielt, en cd eller et stort program eller noe. Er bare tikkelyden i min som irriterer meg, og det er vel hitachi-harddisken sin skyld, som jeg selv har valgt å ha i den. Den tikker ofte og lenge, tilogmed når jeg spiller spill eller ikke gjør noe i det hele tatt... merkes jo mest når det er helt stille i rommet da men...

Lenke til kommentar

Jeg har også CL1557, er egentlig strålende fornøyd med den.

Det eneste jeg har å utsette på WB er at jeg ble lovet bæreveske med maskinen da jeg kjøpte den. Denne har enda ike kommet selv om jeg fikk maskinen i begynnelsen av februar... Har blitt lovet å få den neste uke da, men som vanlig så må man vel ta tidspunkt fra WB med en klype salt.

Lenke til kommentar

Hmm... Begynner å lure på om min (damen sin) CL 1557 er litt fucka? :wow:

 

Skjermen har slakk på 1-2 cm. Jeg er veldig grinete på støy, og jeg står på mitt med henhold på støyen fra 1557. Sett maskinene ved siden av hverandre da. I et STILLE miljø. Da merker man en susing fra 1557. Mens CL50 er helt musestille! :roll: Hvis dette ikke er tilfelle for dere andre med CL1557 så gi meg en lyd, for da skal jeg garantert sende den i retur, for jeg er veldig skuffet over denne maskinen :(

 

Sånn utseende messig er vel dette en subjekt vurdering en hver må vurdere selv, men personlig synes jeg CL50 er penere enn 1557. 1557 er sort og kjedelig....

 

Mener igjen at CL50 har bedre tastatur enn 1557. 1557 sitt tastatur lager mer lyd, og idiotisk at home og end er funksjonstaster, selv om dette kanskje utgår mindre problemer.

 

Prismessig skal det vel nevnes at 1557 er rimeligere ja. Men selv betaler jeg gledelig litt ekstra for utseende.

 

Med tanke på størrelse og vekt er det mariginale forskjeller. Dette er vel et kriterie som ikke kan vektlegges noe særlig synes jeg.... :hmm:

Lenke til kommentar

om jeg legger øret helt ned på tastaturet så hører jeg kanskje en liten suselyd, og jeg har god hørsel, og her er det stille...

 

mulig jeg liker at tastaturet lager litt lyd?

 

og merke på skjermen har jeg bare fått en gang, og jeg har den med frem og tilbake til skolen i sekk hver dag. Men passer på å ha "bunnen" mot ryggen... er jo bare å pusse bort med en fiberklut da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Sånn utseende messig er vel dette en subjekt vurdering en hver må vurdere selv, men personlig synes jeg CL50 er penere enn 1557. 1557 er sort og kjedelig....

 

Mener igjen at CL50 har bedre tastatur enn 1557. 1557 sitt tastatur lager mer lyd, og idiotisk at home og end er funksjonstaster, selv om dette kanskje utgår mindre problemer.

Er fullstendig enig med deg.

Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 30/04/2004 : 15:31

  om jeg legger øret helt ned på tastaturet så hører jeg kanskje en liten suselyd, og jeg har god hørsel, og her er det stille...

 

mulig jeg liker at tastaturet lager litt lyd?

 

og merke på skjermen har jeg bare fått en gang, og jeg har den med frem og tilbake til skolen i sekk hver dag. Men passer på å ha "bunnen" mot ryggen... er jo bare å pusse bort med en fiberklut da. 

 

Fint at du oxo har suselyd :yes: Da er det ikke bare meg... Jeg finner denne lyden svært irriterende, men dette kan vel ha sammenheng med at jeg er vant til CL50! :p

 

Jada det er bare til å pusse bort merkene med en klut, men dette er et irritasjonsmoment da... :angry: Løsningen på problemet er jo bare å ha en klut i mellom skjerm og tastatur, selv kjøpte jeg en sånn klut man pusser briller med og har i mellom, men likevel: IRRITERENDE... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...