EviLEddiE Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Grunnen til at enkelte kan finne veldig mange registernøkler i HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video, er at de har avinstallert/reinstallert skjermkortdriveren en god del ganger. Hos meg fant jeg spor av Catalyst 3.10, som var den ATI-driveren jeg installerte da WinXP var på plass for første gang. Og jeg fant også 8 oppføringer av Catalyst 4.4, jeg har avinstallert/reinstallert denne 4 ganger (det er 2 oppføringer for hver installasjon, pga at man har en Primary og Secondary driver installert for hver videoutgang). Har man planer om å aktivere TMSAA-modus, og har god greie på regigering av systemregisteret, anbefaler jeg STERKT å slette alle registernøkler som inneholder ordene "Catalyst". Ikke rør de andre nøklene som ikke har ATI-relatert innhold (hos meg er det 3 nøkler: vga framebuf vga256 vga64k, NetMeeting driver og RPDD Chained DD). Deretter avinstallerer man driveren+kontrollpanelet, og installerer dem på nytt etter påfølgende omstart. Når man da går inn i HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video, vil man da bare ha 2 oppføringer med ATI-relatert innhold. Man kan legge TemporalAAMultiplier-nøkkelen i begge oppføringene, men man trenger den egentlig bare i "Primary"-nøkkelen (den som ikke heter Secondary). NB: Jeg tar ikke ansvar dersom du skulle klare å føkke opp registeret ditt på noen måte. Skal teste det ut nå... Endret 29. april 2004 av EviLEddiE Lenke til kommentar
darkbeat Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Zandro: bra forklaring, takker sten: gå og legg deg, søvn hjelper på grinete unger har jeg hørt. Lenke til kommentar
darkbeat Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Er det noen som kan være behjelpelige og fortelle om det er mulig å fjerne entries etter alle gamle drivere i registeret? Fant verdier fra 3.6 og oppover heh, mye rot. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Joda det du kan gjøre er å uninstalle driveren du har nå slette alle henvisningere som atidriverene har lagt i registret og så legge inn driveren på nytt, da skal det bare være en henvisning til driveren. Lenke til kommentar
darkbeat Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Skal prøve det da, med norton reg clean ellerno, takker Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Elite Bastards har undersøkt TMSAA under lupen og blir 6x TMSAA seende ut som 12xMSAA ? Les om testen Her Jeg fant også ut hvorfor jeg ikke fikk TMSAA til å fungere Jeg hadde glemt at det skulle legges til 2 strenger ikke bare 1 Slik skal det se ut Legg merke til disse 2 strengene TemporalAAMultiplier 2 (kan også settes til 3 men da må du ha 150Hz++ i oppdaterigsfrekvens for å ikke få flimmring 6xMSAA bilr da 18xTMSAA med 3 i teorien iværtfall ) TemporalAAFrameThreshold 0 ( kan settes til feks 60 for å slå seg av når Fps blir for lav (under 60fps i eksemplet) Endret 30. april 2004 av zandro Lenke til kommentar
defzx Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Før jeg gidder å prøve.. Kommer bildet til å se finere ut? Noen som har bevis på dette? Og er vi helt sikre på at det ikke blir noen tap? Spiller mye farcry, hadde vært digg å spille det med enda deiligere grafikk Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg har ørti mapper med TVContrastDefaultNTSC i. Hvilken er rett? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Syntes det ble bedre grafikk ja, og ytelsen ble heller ikke utsatt omtrent.. Scoren i 3dmark01 og 03 ble en god del lavere pytt pytt Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Er det noen som kan være behjelpelige og fortelle om det er mulig å fjerne entries etter alle gamle drivere i registeret?Fant verdier fra 3.6 og oppover heh, mye rot. Prøv RegCleaner. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hørtes hyggelig ut detta, hadde jeg bare hatt et sånt kort så er den mulig og fikse detta for ett gf 5900 ultra? bare lurer Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hørtes hyggelig ut detta, hadde jeg bare hatt et sånt kort så er den mulig og fikse detta for ett gf 5900 ultra? bare lurer Bare ATI nyere enn r300 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 har gjort alt i den bruksanvisningen din men får ikke slike blinkende prikker på det programmet. men ska jeg skru av vsync etter at jeg har restartet maskina?, jeg såiller cs og gidder ikke sitte med 60 fps Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Vsync skal være på. Hvis skjemen din settes automatisk til 60hz i spill, gjør noe sånt som dette. Endret 5. mai 2004 av diskvask Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Slik skal det se ut i registret og det kan hende du må renske opp i registret for å fjærne restert av gamle drivere Endret 5. mai 2004 av zandro Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 jeg fikk vertfall mindre marks med TMSAA på, men nå er ikke jeg grafikk ekspert så det kan godt hende at jeg har gjort no feil. Noen som har fått mer marks med TMSAA på? Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Er jo ingen grunn til at du skal få flere 3D marks med TMSAA siden grafikkortet får mere å gjøre, men billedkvaliteten skal øke hvis man har høy nok FPS. I UT2004 ble det nydelig med TMSAA, men i NFSU ser det ut som hele bildet hopper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå