Rebel-Rider Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Det der noen på Beyond3D som har oppdaget et skjult MSAA mode i Ati sine drivere kalt Temporal AA der MSAA mønstret skifter konstant istede for vanlig MSAA der Mønsteret(grid sampling) er fast. Dette har skapt en heftig diskusjon på Beyond3D Hvordan slå på Temporal MSAA Skal prøve dette selv når jeg kommer hjem Endret 28. april 2004 av zandro Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Wow, never saw that coming.. Må testes! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) *Update* Det ser ut til at Temporal MSAA eller CRGSS (C.onstant R.otateing G.rid S.ampelS) funker uten noen sælig tap av hastighet Test av Temporal MSAA Ilustarsjon av prinsippet Forklaring på hvordan TMSAA fungerer Hvordan slå det på 1. Kjør regedit 2. Søk etter TVContrastDefaultNTSC 3. Legg til en streng som heter TemporalAAMultiplier 4. Forandre verdien på strengen (TemporalAAMultiplier) til 2 eller 3 5. Vsync må være påslått 6.Restart maskinen 7. Gå i kontrollpanel å skru på 2x 4x eller 6x AA 8. Last ned og kjør Dette programmet for å teste om dette fungerer 9. Da skal det se Slik ut 10. Prøv å kjør et spill Q3 eller UT osv for å teste hvordan dette blir seende ut Endret 28. april 2004 av zandro Lenke til kommentar
Locci Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Husker ikke hvilke kort som er r300 hadde noen giddi å sakt det??? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) R3XX Finnes i føgende kort Radeon 9500 /Pro Radeon 9600 /Pro/Se/xt Radeon 9700 /Pro/Se Radeon 9800 /Pro/Se/xt X800 serien støtter også TMSAA Endret 28. april 2004 av zandro Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 3. Legg til en streng som heter TemporalAAMultiplier 4. Forandre verdien på strengen (TemporalAAMultiplier) til 2 eller 3 ehm.. Kan noen forklare meg hvordan dette gjøres? (det funker på r9600xt ?) Har funnet TVContrastDefaultNTSC , men jeg vet ikke vordan man "legger til strenger"... Lenke til kommentar
Loc Dog Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hvordan slår jeg på av og på vsync egentlig? Har aldri helt funnet noen "knapp" til dette. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Du leger en streng i samme "katalogen" som "TVContrastDefaultNTSC" ligger i registret gå på Rediger - Ny - Strengverdi kaller denne nye strengen for TemporalAAMultiplier og forandrer Dataverdien til 2 eller 3 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Beyond 3dHvis det er noen tvil gå i dette forumet Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Du leger en streng i samme "katalogen" som "TVContrastDefaultNTSC"ligger i registret gå på Rediger - Ny - Strengverdi kaller denne nye strengen for TemporalAAMultiplier og forandrer Dataverdien til 2 eller 3 Bare så synd at jeg har 4 av de.. Ikke så lett. Og i forumtråden på Beyond3d så finner jeg ikke katalogen som skal være den "rette". Det har jo selvfølgelig noe med driverversjoner å gjøre. Jaja, legger en inn i alle jeg. Kan ikke skade EDIT: Vel etter litt leting så var det vist ikke så ille likevell. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video Under denne så er det et par mapper og i en av dem finner du hva vi leter etter. Endret 28. april 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg fant også ut at det var mange av dem, men jeg fant løsningen: Det er en verdi der som heter catalyst_version. Bruk den mappen som har den nyeste (4.4 for min del), og legg inn strengen der Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Okay, så dette gir deg like bra FPS som FSAA, men er bildekvaliteten like bra? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 er det egentlig noe økning i ytelse på noen måte? jeg har lyst til å prøve, men det er det at jeg ANER ikke hva jeg prøver PÅ... Noen som kan forklare meg hva osm faktisk skjer? : Lenke til kommentar
Novec Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Etter hva jeg kan forstå vil du få dobbelt så bra AA uten å tape ytelse, f.eks. vil 2x TempAA se ut som 4x vanlig AA, men yte likt som 2x vanlig AA. Lenke til kommentar
sten Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Axentrix, du burde prøve "overklokking for barnehagen" siten. meget bra for noobs som maser og maser og maser i stedet for og lese og lese og lære. hold kjeft! drittunge! Lenke til kommentar
Novec Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 sten: Sånt bør du holde deg for god for. Det er sikkert ikke lenge siden du var like noob. Axentrix spør om en bedre forklaring på funksjonen enn det han kan lese ut fra de linkene som står her, og det er det ingenting i veien for. Du fortjener egentlig 10% for den kommentaren, men jeg er i godt humør i dag... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Ok det er vist noe som må bli avklart her FSAA= Full Scene Anti Aliasing (Supersampling). Kort som bruker denne metoden: Radeon 9200 og nedover, Geforce 3 og nedover MSAA= Multi Sample Anti Aliasing (Multisampling) Kort som bruker denne metoden: Radeon 9500 og oppover Geforce 4 og oppover TMSAA= Temporal Multi Sample Anti Aliasing (TemporalMultisampling) Kort som kan bruke denne metoden (såvid jeg vet): Radeon 9500 og oppover alså alle R3xx og kommende R4xx Chips støtter denne metoden uavhengig av hvilket minne de har eller hvor mye minne kortet har. Kort forklart Prinsippet ved TMSAA: Tenk deg at du har 2 lyspærer, du ønsker å ha begge på men ønsker bare å bruke 1 bryter, så du må velge vilken pære du vil ha på. hvist du kunne bytte mellom disse 2 pærene feks 50 ganger i sekundet så ville det virke som at begge var på konstant pga at øyet ikke er raskt nok til å se at du faktisk bytter mellom disse 2 lyspærene. Det er nettopp denne effekten TMSAA utnytter. den bytter mellom 2 forskjellige mønster så fort at øye tror at det ser 4 punkter div 2xAA blir til 4xAA uten tap av hastighet. så 6x antialiasing blir med denne metoden til 12 x antialiasing ( i teorien) "Zandro Trekker pusten etter lang forklaring" Endret 28. april 2004 av zandro Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Ikke godt å si om det ble noen forskjell... funker dette både i opengl og d3d? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Er ikke helt sikker, men det skal fungere i både D3d og OpenGL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå