geddi74 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Jeg skal kjøpe meg digitalkamera i nærmeste fremtid og har landet ned på canon ixus 430. Er vel ikke vits å kjøpe ixus 500 med mindre man skal forstørre veldig mye? Jeg har vha www.akamera.no sin produktguide funnet ut at itbutikken er billigst på både kamera og tilbehør. Jeg hadde noen spørsmål og ringte derfor nummeret som var oppgitt på hjemmesiden deres. Har ringt 4-5 ganger og på det meste ventet 20-30 minutter før jeg ga opp. Har aldri kommet igjennom. Sendte en mail tordag 22.april og har enda ikke fått svar. Er begynt å tvile på om det er så lurt å kjøpe noe fra itbutikken. Hva om det er noe gale med kameraet jeg evt. kjøper hos de? Det er jo nesten umulig å få kontakt med butikken....jeg har ihvertfall ikke klart det. Hvilke erfaringer har brukere av dette forumet med www.itbutikken.no? ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 28. april 2004 av Blib Lenke til kommentar
oivindi Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg har en mistanke om at Itbutikken.no (eller .dk, som det egentlig er) er en av disse nettbutikkene som har veldig gode priser, men som kan bli et mareritt hvis du må reklamere på produktet ditt. Hvis du ikke får tak i noen personer nå - tenk hvor festlig det blir den dagen kameraet ditt må returneres...og du fortsatt ikke får tak i noen på telefonen eller svar på emailen din. Jeg har også snust forsiktig på Itbutikken - prisene er jo tross alt fristende - men jeg får meg aldri til å handle der fordi jeg er redd for hva som skjer hvis noe går gæli. Og hvis du sjekker ut denne siden ser du også at det finnes noen grelle eksempler på hva kunder har blitt utsatt for: http://www.hardware.no/webshoper/erfaringer/vis.php?id=34 (det er neppe tilfeldig at karakterene på butikken ser ut til å veksle mellom 1 og 6; seks fra de som har fått en vare som funker, én fra de som må gjennom serviceapparatet) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Velg en annen butikk. Itbutikken.no er, sammen med Databutikken.no, en av butikkene med dårligst servicenivå. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg skal selv kjøpe kamera nå, vil selvsagt gjøre det billigst mulig. Denne typen erfaringer/tilbakemeldinger er utrolig viktig. En MASSE innlegg (de fleste?) i dette forumet kommer fra folk som er i innkjøpsprosess. Hadde det vært mulig å samle erfaringer om (nett-)butikker noe sted? Eller er det jeg som har oversett at noe slikt allerede finnes Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hadde det vært mulig å samle erfaringer om (nett-)butikker noe sted? Eller er det jeg som har oversett at noe slikt allerede finnes Det er nok du som har oversett at noe slikt allerede finnes. Hvis du ser to poster over din egen så finner du en link... Lenke til kommentar
ttpcn Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hei Jeg selv har handlet en del fra nettbutikken http://www.mpx.no. De er rask og pålitelig. Jeg har da betalt med kort uten problem. Flere ganger har jeg bare sendt spørsmål til dem og fått raske svar uten å handle Lenke til kommentar
Lamo Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Ikke kjøp fra ITbutikken! Det er bare lureri. Lenke til kommentar
znapper Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Må bare henge meg på her å si meg enig, ligg unna itbutikken, det er på grensen til svindel det de driver med av og til. Kontaktpersonen i Norge er sjelden tilgjengelig og det er et rent helvete for folk å få byttet/reparert ting om de har behov for det. På hardware.no har de databutikk guide, sjekk der. Lenke til kommentar
EnerGie Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Kjøp hos ITbutikken! De er billigst jevnt over. Har handlet mye hos ITbutikken selv, og har aldri hatt problemer med de. Det som kan være minus er at det ikke er så god informasjon om produktet på nettsiden deres, men dette sjekker jeg alltid hos produsentens hjemmeside likevel Har nettopp bestilt med et kamera derfra Dessuten er de veldig raske til å levere Lenke til kommentar
neste_nybegynner Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Foreslår at vi tar diskusjonen her. Jeg synes det er bra å få høre andres erfaringer. Erfaringene mener jeg må være basert på fakta og ikke følelser, f.eks. leveringstid eller problemer med reklamasjon på feil. Er det riktig å forvente å få snakke med noen på telefon hvis man handler på en nettbutikk? Jeg blir gjerne med på videre diskusjon i rett forum! Hilsen Jens Anders Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Dritt kjede! Dro ned til butikken/service stedet for å kjøpe en diskett stasjon! Trodde denne kostet 400 elsn men de ga den til meg for 400,-! så SJEKKET JEG SIDEN DEM... 47,- Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Selv om dette da ikke handler om PC-hardware er det allikevel webshoperfaringer du spør etter. Flyttes Lenke til kommentar
Templar Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 "Er www.itbutikken.no seriøse?" NEI. Simon Lenke til kommentar
diss Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg har handlet div fra itbutikken, og aldri hatt noe problem. Har kjørt en vare på angrefrist der også, og fikk pengene etter 2 måneder ca. Det tok litt tid, men det gikk da. Varene jeg har bestillt har kommet innen en uke. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Dritt kjede! Dro ned til butikken/service stedet for å kjøpe en diskett stasjon! Trodde denne kostet 400 elsn men de ga den til meg for 400,-! så SJEKKET JEG SIDEN DEM... 47,- Hvilken diskettstasjon kjøpte du (merke/modell) ? ITButikken selger mange forskjellige diskettstasjoner, det er ikke sikkert at de har lurt deg. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg har vel handlet for omtrent en 30-40k fra itbutikken opp gjennom de siste 2 årene, og jeg må nok si at de er gode på priser, men mareritt når det kommer til reklamasjon og DOA saker. Det må rett og slett bli en prioriteringssak, vil du satse på at det fungerer (som det jo som oftest gjør), eller er sikkerheten viktigere enn prisen? Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg har vel handlet for omtrent en 30-40k fra itbutikken opp gjennom de siste 2 årene, og jeg må nok si at de er gode på priser, men mareritt når det kommer til reklamasjon og DOA saker. Det må rett og slett bli en prioriteringssak, vil du satse på at det fungerer (som det jo som oftest gjør), eller er sikkerheten viktigere enn prisen? Og du handler forsatt hos de, når du har dårlig erfaring. Rart. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) ITButikken er billigst på pris, og det betyr enkelt og greit at de må spare inn på andre områder, som feks support, retur og annen service/kundebehandling. Derfor er ITbutikken den beste butikken å handle i helt til du får problemer. Og derfor handler ikke jeg hos itbutikken... EDIT: Kjøp det fra Netshop til 170,- mer, og få med skikkelig service og support på kjøpet. Endret 29. april 2004 av Alastor Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 databutikken.com har da både topp service og pris. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Det går sikkert helt fint å handle med dem. Jeg har selv kjøpt 3 kameraer fra dem. Det er først hvis du prøver å returnere noe at du ender opp med mye ventetid. Men det fine med Canon er at hvis kameraet får problemer så sender du det bare direkte til Canon Norge og legger ved kjøpsbeviset. Du trenger ikke sende kameraet tilbake til Itbutikken for at de så skal sende det til Canon. Slik har nå ihvertfall jeg forstått det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå