bebop.alula Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg er på utkikk etter en mobiltelefon (ikke nødv med kamera) Lurer på å kjøpe Siemens C62, men vil gjerne høre andres erfaringer med følgende: Jeg ønsker bra SMS funksjon, dvs jeg vil ikke ha forsinkelser når jeg taster, jeg vil se hvor mange tegn som er igjen før meldingen blir delt i to, jeg ønsker at den lyser når du trykker på en tast selv om tastelås er på (har idag en gammel nokia 3330 og irriterer meg sinnsykt over den i mørket!) Jeg ønsker også at utmeldinger blir lagret automatisk og ønsker helst kalender/memofunksjon. Godt batteri er også ønskelig (men alt er bedre enn mitt gamle som slår seg av når det selv vil) Jeg vil helst ha fargemobil og MMS men kamera er ikke så viktig. (vurderte Nokia 3200 men tastene skremte meg og den er stygg) Spill er totalt uinteressant. Det viktigste er velutviklet SMS funksjon og kalender/memo etc. Er C62 en bra telefon til dette formål eller bør jeg gå for en litt mer "proff"? Er Nokia best på SMS? Vil helst unngå Nokia pga mange historier om "måtte sendes inn til service" etc, men har en følelse av at den er best på det jeg trenger... Pris helst ca 1000, men kan strekke meg til 1500. (kanskje lenger hvis jeg finner den perfekte telefon) Noen anbefalinger på hvilken telefon som passer for meg? Erfaringer med C62? (den ser så lekker ut..) Takk til de som gidder svare... Lenke til kommentar
GA Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 C62 er en fin telefon, hadde den selv i 1 uke. Husker desverre ikke om den oppfyller kravene dine... Selv ville jeg tatt T 230 da denne har bedre skjerm osv... også mulighet for tilkobling av kamera i ettertid... Den skulle du nok kunne oppdrive til ca 1500... Sett den til 1598 flere steder uten abo... Men ellers vil jeg anbefalle deg å ta en tur til en mobilforhandler og prøve litt selv! Hvis du skal ha abo kan du nok få t610 til 1498 med djuice abo, f.eks på spaceworld... Lenke til kommentar
bebop.alula Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Takk for svaret ditt!, glemte si at jeg ikke vil ha telefon med abbonement. T610 er fristende men litt dyr, særlig når jeg vurderer å kjøpe digitalt kamera utenom så trenger jeg ikke det på telefonen. Lenke til kommentar
molna Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Tror GA blander C62 med C60, for C62 har overlegen skjerm i forhold til T230 C62 har selvsagt mulighet for kamera den også. Lenke til kommentar
GA Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Sorry... Litt sliten... men overlegen ville jeg ikke kalt den.. Litt bedre oppløsning, og litt klarere farger! Men C62 er stilig med de chrome greiene! Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg er på utkikk etter en mobiltelefon (ikke nødv med kamera)Lurer på å kjøpe Siemens C62, men vil gjerne høre andres erfaringer med følgende: Jeg ønsker bra SMS funksjon, dvs jeg vil ikke ha forsinkelser når jeg taster, jeg vil se hvor mange tegn som er igjen før meldingen blir delt i to, jeg ønsker at den lyser når du trykker på en tast selv om tastelås er på (har idag en gammel nokia 3330 og irriterer meg sinnsykt over den i mørket!) Jeg ønsker også at utmeldinger blir lagret automatisk og ønsker helst kalender/memofunksjon. Godt batteri er også ønskelig (men alt er bedre enn mitt gamle som slår seg av når det selv vil) Jeg vil helst ha fargemobil og MMS men kamera er ikke så viktig. (vurderte Nokia 3200 men tastene skremte meg og den er stygg) Spill er totalt uinteressant. Det viktigste er velutviklet SMS funksjon og kalender/memo etc. Er C62 en bra telefon til dette formål eller bør jeg gå for en litt mer "proff"? Er Nokia best på SMS? Vil helst unngå Nokia pga mange historier om "måtte sendes inn til service" etc, men har en følelse av at den er best på det jeg trenger... Pris helst ca 1000, men kan strekke meg til 1500. (kanskje lenger hvis jeg finner den perfekte telefon) Noen anbefalinger på hvilken telefon som passer for meg? Erfaringer med C62? (den ser så lekker ut..) Takk til de som gidder svare... Jeg kjøpte denne telefonen til kona og hun er kjempefornøyd. Men etter hva jeg ser så må du slå av tastelås for å få lys. Den er lett å få av da, bare en tast å holde nede. God å skrive med, bra kalender og i det hele en grei tlf. Jeg kjøpe den for en krone hos Tele2. Koster 45.- i mnd i ett år i abonnement, men det var bare å sette inn ett annet sim kort, telefonen er ikke bundet. Så det er en flott telefon til en bra pris. Kamera kan jo eventuelt settes på senere skulle man ha lyst til det. Lenke til kommentar
molna Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Du får vel på lyset ved å holde inne rød-knappen i 3 sekunder når tastelåsen er aktivert? Slik er det i allefall på alle andre Siemens-mobiler. (men så er ikke C62 produsert av Siemens da...) Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Du får vel på lyset ved å holde inne rød-knappen i 3 sekunder når tastelåsen er aktivert?Slik er det i allefall på alle andre Siemens-mobiler. (men så er ikke C62 produsert av Siemens da...) Holder du den røde knappen inne så skrur vel telefonen seg av?! På min SL45 og min SX1 var det # tasten man må trykke på Lenke til kommentar
molna Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Nei, den skrur seg ikke av når tastelåsen er på. Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Nei, den skrur seg ikke av når tastelåsen er på. Nei det gjør den ikke Så det nå... Men det er med tastelåsen på ja! Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Det er ikke noe negativt jeg kan si om C62 annet enn at den kunne vært litt raskere her og der. Har du innboksen full så kan det ta litt lang tid. Men er du på utkikk etter en enkel og grei telefon til å ringe og sende SMS med har jeg ingenting å utsette på denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå