Gå til innhold

Jeg vil ha hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med PC-en som begynner å gå meg ganske på nervene nå, så HJELP meg!

Den har en tendens til å restarte seg selv hele tiden, uten min tilatlelse. Veldig irriterende når jeg sitter på internett å leter etter en side, og vips... den ?#¤#" PC-en starter på nytt. Også mistet endel e-post når PC-en fant ut at det var på tide med en restart. Selv under spilling restarter den seg selv av og til.

Dette kan skje både når jeg holder på med den eller når den bare står på.

Selv tror jeg at det kan ha et eller annet med strømforsyningen i kabinettet eller noe med hovedkortet å gjøre.

Er det noen andre som har noen lure forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper det er et problem med hovedkortet siden

det er hovedkortet som styrer start og stopp.

Dersom du ikke har problemer med at systemet låser seg, men bare restarter i tide og utide, så tviler jeg på at det er RAM, harddisk eller skjermkort som er problemet.

Du har sannsynligvis endel innstillinger for oppstart i BIOS (start med tastatur eller mus etc.).

Du kan jo prøve å endre litt der og se om det hjelper, men uansett er det nok en feil på kortet.

Men dette er selvfølgelig antagelser fra min side, så det kan godt hende jeg tar helt feil, men jeg ville sjekket hovedkortet først.

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...