Gå til innhold

GeForce 6800 "non ultra" specs

Anbefalte innlegg

Traxco: Du bruker konsekvent "8600" når du sikkert mener "6800".

Hvis du ikke er i nærheten av fornøyd med Radeon 9800 og vil ha 2-3 ganger ytelsen til det så må du nok opp på minst et 6800 Ultra uansett.

Forøvrig så kan jeg ikke helt skjønne at folk virkelig kan ha behov for 2-3 ganger ytelsen til Radeon 9800 i 2004-spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
får 6800 non ultra så dårlige specs,skal iallefall ikke jeg ha det.

325-350 på gpu og ca 700 mhz ram,er jo ikke mere enn jeg har nå

ok da.sikkert bedre ytelse i dx 9,men vil ha mere mhz også.

Ser i profilen at du har Athlon XP 3000+ (2167MHz). Hvorfor kjøpte du ikke Celeron i stedet for? Det gir deg jo en drøss med flere MHz .. (og dårligere ytelse selvfølgelig). Skulle nesten tro at folk som har valgt AthlonXP fremfor Celeron visste at MHz ikke er all verden.

Uansett hva du mener om 6800 så bør du vente på ATI's kort for å se hvor bra de er, hva prisene blir og dermed hva som gir mest for pengene. Det er alt for tidlig å begynne å anta at man får mer for pengene med ATI's produkter.

8600 Ultra må du nok velne mane år på, men 6800 Ultra kommer nok ned i et par tusenlapper om et års tid. Men seriøst: Hva skal du med et så bra kort? Du har vel ikke seriøst tenkt å spille på 2048x1536 med AA og AF ? I så fall må du ha en ganske ekstrem skjerm.

greit at du ikke liker meg Simen1,vet at jeg er ingen ekspert på

hverken cpu eller grafikkort.

men her får man "passet" sitt påskrevet.

ps:du så vel at 8600 var skrivefeil ;)

Lenke til kommentar
greit at du ikke liker meg Simen1 ...

Ikke ta det sånn da. Jeg har absolutt ingenting i mot deg personlig, og du har skrevet mye interresant og underholdene før.

Jeg bare reagerte på generellt grunnlag over holdningen "får 6800 non ultra så dårlige specs,skal iallefall ikke jeg ha det". Særlig siden det så ut som om det var MHz som teller uten å ta med ytelse/MHz. Nå du sa "325-350 på gpu og ca 700 mhz ram,er jo ikke mere enn jeg har nå ok da.sikkert bedre ytelse i dx 9, men vil ha mere mhz også" så tenkte jeg også på MHz-hastigheten på Radeon 9600 (pro/xt) siden jeg ikke tok meg tid til å lese annet enn CPU fra profilen.

Jeg skal prøve å skjerpe meg med de skarpe og ofte alt for raske kommentarene mine ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

neida Simen1,ble like mye min feil dette.

kunne jo ha tenkt meg litt om før jeg skrev innlegget mitt.

6800 non ultra har sikkert bra ytelse(sikker mere enn dagens kort)

var jeg som ble litt skuffet,og ville vise dette i innlegget mitt :blush:

liker deg og veldig bra simon 1,du skriver veldig bra.

og har hjelpet meg mange ganger her på forumet,både med overklokking

og annet.. :thumbup:

ps:beklager mine skrivefeil,sliter litt med dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...