Gå til innhold

Tekst på filmer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det finnes ingen filer som gjør om tale til text, men imidlertid, så finnes det filer (*.sub) som da er subtitles, last ned en til din film, skaff så ett program som kjører filmen og sub fila...

Housey

Lenke til kommentar

Hvis du bruker google og søker etter "divx subtitles" så vil du finne en del sider hvor du kan laste ned tekst til dine DivX-filmer. En av sidene jeg bruker er http://dvd.box.sk/

Også trenger du en avspiller som kan spille filmene og vise tekstene. Jeg liker MicroDvD ver. 1.2, men det hender at denne spilleren får problemer med enkelte tekst-formater (det finnes flere). Det som skjer er ofte at teksten kommer for tidlig eller for sent i filmen. Det du gjør da er å bruke et program som heter SubViewer. Skulle ikke det være nok så har du også Subtitle Displayer som er en bra program. Bruker disse tre, og da er det som regel allid et av de som viser teksten riktig. Da det er sagt bruker jeg MicroDvD oftest. Lykke til! :smile: Ps. http://www.subtitles.net er også en fin side med mange tekster, her må du registrer deg (gratis).

Lenke til kommentar

Visst du går til divxsubtitles.net finner du en masse subtitler du kan laste ned også en del norske tekster.

Disse får du spillt av sammen med filmene med flere programmer, men vil anbefale MicroDVD player som har en egen Divx del pluss at det kan konvertere tekst filene visst de er litt ute av sync. eller feil format!

(Tror også du får plug-ins til Viritualdub som legger teksten på filmene, så du slipper å bruke programmer til å spille teksten)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Du trenger ingen extra programmer for å se subtitles.

rename tekst-filen til "navnetpåvideofilen.txt"

da kommer det tekst i windows mediaplayer også.

men vær forberedt på at det er ikke alltid teksten er synkronisert med bildet. da blir du nødt til å laste ned et annet programm.

Lenke til kommentar

Quote fra SirHartge:

--------------------------------

Ja hvem ser sine egne filmer på divx når de har en dvd spiller..

------------------------------------

Du (som moderator) har vel ingenting med de å gjøre! Hvis han vil se dem på DivX istedenfor på DVD'en sin så er det hans problem...

Vet denne diskusjonen er bare kødd egentlig, men han sa egentlig ikke noe "ulovlig" forumregler messig. Disse forumreglene strekker seg litt for langt, ofte lengre enn loven.

Lenke til kommentar

Tror Moderatoren bare vil poste litt, for ellers ville han ha vel stengt denne threaden.

Ellers er jeg vel enig i at de ikke har noe med hva vi gjør med dvd filmene våres. Noen ganger liker jeg å se den på den 32 tommers widescreen 100hz tven i stua, andre ganger foretrekker jeg 14 tommeren på rommet. Eller 17 tommer LCD på maskinen.

btw.

Jeg bruker også microDvD, den er veldig bra. Du kan bare lage ini filer hvis teksten ikke synkroniserer helt. Men det verste er når den synker i begynnelsen og blir mer treigere og treigere, eller raskere og raskere, da prøvde jeg en gang i omtrent 1 time for å få dem til å synkronisere, men det ble aldri bra nok, så da droppet jeg det. Er jo ikke SÅ dårlig i engelsk.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-05 15:59, SirHartge skrev:

Ja hvem ser sine egne filmer på divx når de har en dvd spiller..
:grin:

Det blir vel som med mp3..

Man bruker pc't til en multimediamaskin. Og istedenfor å rote mellom alle cd covers, dvd covers og løse brente cdr; liker man å ha alt på hd, slik at det kan taes fram med et par museklikk.

Det er jo mange som ripper cd'ne sine for å ha dem som mp3 istedenfor.. Jeg blandt annet :grin:

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Bruk et program som heter divX subtitle displayer.

Veldig enkelt å bruke, først åpner du filmen, deretter åpner du subtitle-filen (tror den må være i .srt format ?). Og vips så har du film med tekst !

Pass på at at subtitle'n du laster ned har samme framerate som filmen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...