Gå til innhold

Støtter ikke Windows 98 eller ME

Anbefalte innlegg

For bedrifter som kjører 'rene' 98 nettverk, er det ikke alltid like lett å bytte til andre operativsystemer helt uten videre.

Men bare fordi Intel ikke skal lage drivere til 98/Me så betyr ikke det at chipsettet ikke vil fungere med 98/Me.

men så kjøper sannsylig ikke de de hovedkortene med det første heller..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel, jeg kjører fat32, og det leser filer på over 4 gb greit

Er du sikker?

Fat32 støtter nemlig ikke mer.

JA, JEG ER SIKKERT

sikkerhetskopierer dvder... tar jo over 4 gb

og jeg bruker xp og 98,.... nå kan det sies at jeg ikke bruker 98 ofte da... mer backup...

Lenke til kommentar

Windows 98/ME støtter Hyper-Threading og kan ikke allokere (les benytte) mer enn 512MB RAM.

Win98/ME finnes på mange av "dagens" maskiner men svært få som kjøper en NY PC (dvs en PCI Express basert en) kommer overhode til å ha noe ønske om å beholde det. Hva lisenser/Microsoft angår så er det faktisk ikke lov heller (hvis jeg har forstått lisensreglene riktig).

Synes det var på høy tid at noen tok det nødvendige skrittet å "utdaterte" et utdatert operativsystem.

Lenke til kommentar

Hvor gammelt det er syntes jeg er et dårlig argument.

I OS verdene generelt er det veldig dårlig, men også i MS verdenen.

Jeg har f.eks brukt W2k siden høsten 99 tror jeg. Over fire år det. Og NT 4 lever jo enda. Men jeg ser ikke på det som en ulempe at støtten for W9x forsvinner. Er det noe viktig så er det mulig å bruke virtualPC f.eks.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Windows 98/ME støtter Hyper-Threading og kan ikke allokere (les benytte) mer enn 512MB RAM.

Win98/ME finnes på mange av "dagens" maskiner men svært få som kjøper en NY PC (dvs en PCI Express basert en) kommer overhode til å ha noe ønske om å beholde det. Hva lisenser/Microsoft angår så er det faktisk ikke lov heller (hvis jeg har forstått lisensreglene riktig).

Synes det var på høy tid at noen tok det nødvendige skrittet å "utdaterte" et utdatert operativsystem.

Greit at de ikke gidder å bruke penger på det, er personlig for å fase ut ting for, når det plager meg som bruker, feks agp når pci--exp kommer osv, men det plager jo ingen at folk absolutt vil ha 98 på sine egne maskiner. (utenom de som drifter nettet de er på da :))

AtW

Lenke til kommentar

Det er jo forsåvidt greit det, som noen har påpekt fra før av så er det jo få folk som vil bruke 98 eller ME på en splitter ny pc. Men allikevel så var førsteinntrykket mitt på denne avgjørelsen negativ siden som også har blitt sagt her er at mange folk bruke 98, og det er kanskje ikke alle som føler seg komfortable med XP eller 2000. Kune heller ventet til Longhorn kom ut med å gi slipp på alle support/støtte for disse to OS'ene.

Lenke til kommentar
JA, JEG ER SIKKERT

sikkerhetskopierer dvder... tar jo over 4 gb

og jeg bruker xp og 98,.... nå kan det sies at jeg ikke bruker 98 ofte da... mer backup...

Vet ikke hva du gjør, men Fat32 støtter bare 4 GB filer (vet at endel rippeprogram deler opp rippen i flere filer). Fat16 støtter bare 2 GB filer.

Info om Fat32 (sjekk nederste avsnitt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...