SpoileD Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Har kjøpt meg S-ATA kontroller (Serial ATA PCI Card 32-Bit 2-Port), jeg har installert driverne og GUI. Men da jeg kobler inn HD'en min (WD250), ser jeg den ikke.. Hva må jeg gjøre? er det noe jeg må stille om på databehandling? og hva er forskjellen på RAID 0 og 1 ?? er litt newbie.. ;D Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 RAID Guiden. Men det høres ut som du blander SATA og RAID. RAID krever minst 2 disker for økt hastighet og/eller sikrere lagring. Det du har er antakelig et PCI adapterkort som gjør at du kan koble til SATA disk(er). Du har antakelig også mulighet til RAID på dette, men som sagt da må du ha minst 2 disker hvis det er RAID 0 eller 1 du ønsker. Mulig må du trykke Ctrl + I eller F4 (les manualen) under oppstart for å komme inn i et eget oppsett for kortet. Når du sier at du ikke ser disken er det i enhetsbehandling i XP eller BIOS du mener ?. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 har vært i oppsettet der kommer det fram sånn som create mirror etc. Men prøver jeg noe da står det at det ikke er nok single drives.. Da jeg ikke ser HD mener jeg enhetsbehandling og biosen.. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hvis du legger inn en link til hvilken kontroller du har så er det mulig noen med samme type kan hjelpe deg. Det er også en fordel om du forteller litt mer om oppsettet ditt, f.eks. hvilket hovedkort det er snakk om. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13434 her er det jeg kjøpte meg.. Hk mitt er Asus A7N8X.. Det jeg egentlig sliter med er at jeg har bare IDEkontroller på HK. men så kjøpte jeg meg S-ata HD.. Så kjøpte jeg meg kontroller... Så får jeg ikke S-ata HD til å virke. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Skal du ha WD disken som systemdisk må du antakelig gå i BIOS og sette til "boot from other device" eller noe lignende. Hvor mange disker har du og hvilken skal du ha operativsystemet på ? Det kan forøvrig hende at det hjelper å flytte kontrolleren til ett annet PCI spor. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Jeg har systemet på den gamle HD'en min.. Der hadde jeg tenkt å fortsette å ha den oxo.. Sitter ikke hjemme nå, men tror du det kan være fordi jeg ikke har vært inne på databehandling og formatert disken?! Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Sitter ikke hjemme nå, men tror du det kan være fordi jeg ikke har vært inne på databehandling og formatert disken?! Partisjonering og formatering kan nok være lurt ja men jeg syns du sa at du ikke fant disken. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 nei jeg fant den ikke, men etter jeg installerte en annen driver fra hjemmesida til s-ata-kotrolleren fant den den... det var litt rart men nå er alt bra.. Takk for all hjelpen ;D Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Mulig du må enable s-ata raid i biosen måtte det i dag på en maskin for og få det til og funke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå