Gå til innhold

hjelp til Raid og HD

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg S-ATA kontroller (Serial ATA PCI Card 32-Bit 2-Port), jeg har installert driverne og GUI. Men da jeg kobler inn HD'en min (WD250), ser jeg den ikke.. Hva må jeg gjøre? er det noe jeg må stille om på databehandling? og hva er forskjellen på RAID 0 og 1 ??

er litt newbie.. :blush:

;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAID Guiden. Men det høres ut som du blander SATA og RAID. RAID krever minst 2 disker for økt hastighet og/eller sikrere lagring.

Det du har er antakelig et PCI adapterkort som gjør at du kan koble til SATA

disk(er). Du har antakelig også mulighet til RAID på dette, men som sagt da må du ha minst 2 disker hvis det er RAID 0 eller 1 du ønsker.

Mulig må du trykke Ctrl + I eller F4 (les manualen) under oppstart for å komme inn i et eget oppsett for kortet. Når du sier at du ikke ser disken er det i enhetsbehandling i XP eller BIOS du mener ?.

Lenke til kommentar

Skal du ha WD disken som systemdisk må du antakelig gå i BIOS og sette til "boot from other device" eller noe lignende. Hvor mange disker har du og hvilken skal du ha operativsystemet på ?

Det kan forøvrig hende at det hjelper å flytte kontrolleren til ett annet PCI spor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...