bazzo Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hvordan får jeg laget border på alle linjene i en tabell med css, har testet en stund nå med diverse løsninger uten hell. Noen som kan hjelpe meg her. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Prøv dette: td,tr,th,table { border: 1px solid #000; border-collapse: collapse; } Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Nei.. Ble bare border rundt tabellen. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Nei.. Ble bare border rundt tabellen. Er du sikker? skreiv du akkurat det samme? Gitt egne klasser til dei forkjellige td'ane ellers? Det _skal_ funke... Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Jeg ga ikke egen class til alle td'ane, blir litt stress det på store tabeller, finnes det ikke en løsning der jeg kan sette class på selve tabellen og få border på alle linjer eller ønskede linjer? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hei du! Altså, litt av vitsen med CSS er jo at du skal slippe nettopp den dritten med tabeller. Du har mulighet til å plassere tekst og objekter hvor enn du vil med CSS styling, og da slipper du dette med tabeller. Og da kan du sette id på <p> taggene dine for deretter å bestemme hvor du vil ha dem plassert hen. Og du kan legge linje/border rundt hva enn du vil. Prøv å bygge opp siden din med BARE css og se hvordan det blir. Resultatet er at koden blir renere og det er meget letter å sette designet i css også for videre utvikling. Marius Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hei du! Altså, litt av vitsen med CSS er jo at du skal slippe nettopp den dritten med tabeller. Du har mulighet til å plassere tekst og objekter hvor enn du vil med CSS styling, og da slipper du dette med tabeller. Og da kan du sette id på <p> taggene dine for deretter å bestemme hvor du vil ha dem plassert hen. Og du kan legge linje/border rundt hva enn du vil. Prøv å bygge opp siden din med BARE css og se hvordan det blir. Resultatet er at koden blir renere og det er meget letter å sette designet i css også for videre utvikling. Marius Feil! Tabeller _har_ en funksjon. For at koden skal vere så korrekt som mulig, skal tabulær data stå i tabeller. Derimot, det blir feil å lage en layout med tabeller. Men mitt poeng er: Du skal bruke tabeller - men ikkje til layout/design. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå