alex100 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Hei. Jeg driver og mekker med en side. Og ha komt til at jeg trenger 3-4 hovedmenyvalg (kategorier), og ha det slik at når noen velger en av kategoriene, så åpnes linkene i en rute på samme side. Fra disse linkene kan du åpne teksten i en annen rute ved siden av. Har laget en tegnign av hvordan jeg mener det skal se ut: http://home.no.net/owlsonly/hardwareavatar/menysystem.jpg Hadde vert strålende om noen kunne si meg hvordan dette kan være mulig å lage til Takk på forhånd. Endret 28. april 2004 av alex100 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Det letteste hadde vært å bruke frames, men siden det er noe dritt, kan du bruke variabler i URL eller sessions. F.eks: <?php $hovedlink = $_GET["hovedlink"]; if ($hovedlink == "link1") { ?> <!-- HTML og CSS til undermeny settes her --> <?php } elseif ($hovedlink == "link2") { ?> <!-- Det samme som over, bare at det er koden til andre linker --> Endret 28. april 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Men jeg kunne vel også lastet en ny side når jeg trykker en av hovedlinkene med de andre linkene inne. Det hadde kanskje vert bedre? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hva med å gjøre dette med CSS? Lage alle undermenyer som gjemte lag, så hent de fram med en bitte liten bit javascript. Med mindre du har planlagt å ha en javascript fri side, så burde det være en mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå